Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får rødt lys på lader. Noen med info?

Startet av pnq, tirsdag 12. november 2013, klokken 23:09

« forrige - neste »

pnq

Hei. Jeg får rødt lys på ladeledning (før den stikkes i bilen). Er det en feil på kabel eller noen annet?
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

ebbrey

#1
Du mener på selve UMC'en der det grønnet lyset normalt lyser når den er klar for bil. Er det ikke en resett knapp bakpå den? Har du prøvd det?

Edit: Sjekket TMC, Hvis dette ikke virker tror jeg UMC'en din er død :( Og tesla erstatter den.

Selv har jeg bare hatt røde lys på bilsiden. Senest idag. Hvis jeg låser bilen mye opp slik at ladingen blir stoppet virker det som den blir sur og plutselig er det røde lys og "Car needs service"
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Havebigfun

Sitat fra: pnq på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:09
Hei. Jeg får rødt lys på ladeledning (før den stikkes i bilen). Er det en feil på kabel eller noen annet?
du kan resette og snu stikkontakten evt prøve en annen stikkontakt.

ebbrey

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:13
Sitat fra: pnq på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:09
Hei. Jeg får rødt lys på ladeledning (før den stikkes i bilen). Er det en feil på kabel eller noen annet?
du kan resette og snu stikkontakten evt prøve en annen stikkontakt.

Har selv måttet snu kontakten en gang. Men da lyste umc grønn. Var bare bilen som aldri begynte å telle ampere.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

pnq

Ja det er umc som kun blinker rødt. Fant reset knappen men ... det fortsetter å blinke rødt selv om jeg trykker denne inn mens den står i strøm. Skal den være frakoblet når den resettes?

Har hatt bilen i 2,5 måned og dette er første gangen. Annet jeg kan gjøre? Snu kontakten?
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

OleJA

Sjekket at schuko addapteret har 'klikket' skikkelig i lås på ladekabelen?

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

pnq

#7
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:51
Ring Tesla!  :-[

Ringe Tesla? Hehehe... god ide .... men der er det er ingen som svarer uansett..... Uansett; Takk for innspill. Om noen har noen andre blir de verdsatt.
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Øyvind.h

Min første UMC fungerte feilfritt i ca 2 måneder før den plutselig døde for 3 uker siden. UMC nr 2 fikk jeg for et par uker siden, men den har vært ustabil helt siden jeg fikk den (vil ikke alltid låse opp ladeluken, lading feiler etc).

Kjøpte derfor en ekstra UMC (nr 3 i rekken) for å ha i reserve, og forrige helg døde UMC nr 2 når bilen skulle lades i Tønsberg.

Med den første UMC`en kunne jeg trykke på reset-knappen når den var plugget i støpselet, så begynte den å blinke grønt etter hvert tredje røde blink. Det betyr at den sjekker seg selv og strømnettet for feil. Etter ca 15-20 minutter er den ferdig, og min UMC nr 1 fortsatte å blinke rødt.

UMC nr 2 får jeg ikke til å blinke grønt til "selvtest" på samme måten.

UMC nr 3 virker å fungere fint.

Kjør innom hos Tesla på Alnabru og be om en ny en.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Oreo

Jeg har nå problemer med at ladingen sjelden vil starte. Ampere "telleren" vil ikke komme opp. Står bare på 0A. Det jeg har begynt med er å dra UMC'en ut av støpselet i noen sekund, for så å sette det tilbake igjen (en form for reset?). Så plugger jeg i bilen. Funker hver gang da.

Tesla tok en sjekk av både bilen og UMC'en for en stund tilbake uten å finne noen feil. Skal få en eletriker til å sjekke etter feil i garasjen før jeg gjør noe mer med saken.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Cato76

Sitat fra: Oreo på onsdag 13. november 2013, klokken 10:07
Jeg har nå problemer med at ladingen sjelden vil starte. Ampere "telleren" vil ikke komme opp. Står bare på 0A. Det jeg har begynt med er å dra UMC'en ut av støpselet i noen sekund, for så å sette det tilbake igjen (en form for reset?). Så plugger jeg i bilen. Funker hver gang da.

Tesla tok en sjekk av både bilen og UMC'en for en stund tilbake uten å finne noen feil. Skal få en eletriker til å sjekke etter feil i garasjen før jeg gjør noe mer med saken.

Jeg opplever akkurat det samme. Har ikke spurt TM om dette. Brente meg noen ganger i begynnelsen på at den ikke begynnte å lade, så nå sjekker jeg hver gang.  :o
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Oreo

Ja Cato, viktig å få verifisert at Ampere telleren går opp i displayet før man forlater bilen. Ikke nok å se at det blinker grønt ved ladeporten. Som du brente jeg og meg på dette noen ganger.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

janmb

Saltoboks og type2 kabel virker mer og mer som en nobrainer etter alle problemene folk har med UMC
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

pnq

Fikk ny umc og alt er bare velstand igjen. Men ble litt skeptisk; Hva om umc*en svikter igjen og man er til fjells eller lignende og trenger noen kw før hjemturen.

Lurer på om man må ha en i reserve...?
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Havebigfun

Jeg tror det er bedre med en Salto eller Teslas HPWC hjemme og UMC i bilen. På Teslas HPWC har du nå 2500 i rabatt om/når den kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA