Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor har jeg valgt TMS?

Startet av Stiania79, tirsdag 12. november 2013, klokken 09:43

« forrige - neste »

Stiania79

Heisann,

Godt mulig dette er beskrevet opp og ned i mente, men jeg hadde egentlig tenkt å bestille en ny BMW 320d Gran Tourismo X-Drive Sportsautomat i M-sport pga design, plass, kvalitet og at jeg generelt likte denne bilen meget godt - samt at den kom under den "magiske" kr 600 000 grensen med en god del rabatt fra Bavaria.

MEN...

Etter å ha prøvd TMS ble dette bare en grå mus i forhold.

Skal jeg rationalisere TMS kjøpet lander jeg på:

A. Sikreste bilen i verden. Dette er viktig da jeg har to små barn og det å vite at de sitter i det sikreste som finnes er et stort pluss.

B. 900 liters baggasjerom. Masse plass til hytteturer.

C. Lave driftskostnader. Selv med marginalt dyrere forsikring lander jeg på at TMS'n vil koste meg ca 50% per år i rene driftskostander vs BMW'n.

D. Stillegående. Ingen irriterende diesel kakling på lave hastigheter og kaldstart.

E. Mitt bidrag til lavere Co2 utslipp og ergo bærekraftig utvikling slik at planeten vår kanskje står til mine barnebarn...

F. Komfortabel og litt sportsbil på samme tid.

G. Lader hjemme/jobb så ingen heseblesende turer til Shell kl 22 på søndag kveld for å fylle opp tanken når det er billig...

So... over to the fun parts:

A. Meget pen design - både utvendig og innvendig.

B. Endelig kvitt stasjonsvogn tvang mtp plass.

C. Best value for money. Ikke at TMS er "billig" - det er den ikke, men heller at alle andre bilen med litt motor og vekt i Norge er totalt overpriset og ren sponsing av den norske stat.

D. Går som ei kule... trenger ikke å utdype dette noe mer.

E. Gadget on wheels. Digger den ipad følelsen og at Tesla oppdaterer bilen med ny firmware minsker tvangen til å bytte bil hvert 2. år som etterhvert har blitt en relativt dyr oppgradering...

G. Morgendagens bil idag. Støtter heller Eton Musk med noen kroner enn de fleste andre. Andre bilprodusenter må få opp øynene.

Tja, det var noen tanker på en tirsdag morgen... :-)


S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

AllanW

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

HenningH

Hehe, jeg solgte en ganske ny BMW 320 XDAT M-sport med det meste av utstyr for å kjøpe TMS  8). BMWen er en kjempefin bil, men har allikevel ikke angret et sekund.
Vel vitende om at vi som har fått TMS nå er tidlig ute og nok må kunne håndtere noen utfordringer relatert til dette uten å få panikk.  (vinterdekk, adaptere, + div service bulletins)
P85 Doplhin grey

Stiania79

Sitat fra: HenningH på tirsdag 12. november 2013, klokken 11:12
Hehe, jeg solgte en ganske ny BMW 320 XDAT M-sport med det meste av utstyr for å kjøpe TMS  8). BMWen er en kjempefin bil, men har allikevel ikke angret et sekund.
Vel vitende om at vi som har fått TMS nå er tidlig ute og nok må kunne håndtere noen utfordringer relatert til dette uten å få panikk.  (vinterdekk, adaptere, + div service bulletins)

he he Yepp.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA