Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla App

Startet av Rasmus.B, mandag 11. november 2013, klokken 09:35

« forrige - neste »

Rasmus.B

Har lastet ned både android appen og Apple appen til TMS. De kjører fint begge to, men rapporterer helt forskjellige ideal range. Nå f.eks. så sier android appen 340Km og Ipaden sier 424Km. Mistenker at android appen er riktig. Får ikke sjekket med bilen siden den er på Gardermoen,og det er ikke jeg.
Er det noen som har erfart det samme? Og i så fall har noen idé om fvorfor det er forskjell?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

sindrej

Android viser typical og IOS viser ideal.  Hvis du bruker Visible Tesla så viser den begge to, samt rated (som er enda mer optimistisk).

Det er tallet Android appen rapporterer som er det mest realistiske, og også det samme som bilen viser (forutsatt at du ikke bruker rated range innstillingen).

Dette er by design, altså bare slik applikasjonene er kodet.  Ikke spør meg hvorfor ...  ::)

Otto

Hvor får man lastet ned denne appen for android? Finner den ikke på Play store.
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

jorkus

85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Rasmus.B

Den ligger ikke der, men på en alternativ "butikk".
Søk etter aptotide og innstaller den. Fra aptotide appen vil du kunne finne tesla appen. Hvorfor den ikke ligger på play store vet ikke jeg.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Westcoaster

Du kan laste ned Aptoide appen,  http://m.aptoide.com/installer?lang=EN og søke der.Den er et Appmarked tilsvarende googleplay
Jeg lastet den nettopp  ned derfra.
Multi Color Red P85+ | VIN 18538 | 21" Hjul Grå | Karbonfiber Dekorfremhevning | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Sort Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | Sikkerhetspakke | Vinterpakke |

Otto

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Lein

kan du gi meg en enkel intro på hvordan appen lastes ned til Iphone? har ikke amerikansk itunes.
P85 2013-2015
70D 2016-idag

Rasmus.B

Jeg gikk på innstillinger i telefonen og fant oppsettet for Itunes.
Valgte å bytte til US Store, uten betalings kort.
Så kunne jeg laste ned Tesla sin app. Etterpå byttet jeg tilbake til Norsk.
Litt tungvindt. Du må legge inn addresser og kort informasjonen på nytt.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

den12mann

Har Tesla sagt noe om når vi kan håpe på en app til Europa/Norge? Gidder ikke stresse med å bytte til amerikansk butikk, kortinfo, adresse og alt sammen

Tobo65

Sitat fra: den12mann på mandag 11. november 2013, klokken 22:05
Har Tesla sagt noe om når vi kan håpe på en app til Europa/Norge? Gidder ikke stresse med å bytte til amerikansk butikk, kortinfo, adresse og alt sammen

Den kommer sikkert om 2 uker  ;)
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Kallagtunet

#11
Merkelig at dette skal ta sånn tid. Appen er jo klar, de fleste forstår Engelsk, hvorfor ikke bare slippe den appen som er laget?

Aage M.

Veldig enkelt å laste opp "US" iTunes, laste ned appen, og å gå tilbake til norsk iTunes. (Se bruksanvisning her på forumet). Lastet ned Visable Tesla og appen i går, fikk bilen i dag, og aktiverte remote kommunikasjonen på innstillinger. Fungerte umiddelbart. (En annen ting at appen fortsatt ikke eksisterer på norsk. Det er vanskelig og forstå grunnen til dette).

Alfa Bergen

Har hatt bilen i noen dager nå, og hadde lastet ned appen fra US appstore på forhånd. DS i Bergen hevdet at ca halvparten av kundene ikke fikk US appen til å fungere, men at den norske versjonen ville komme så snart en avtale med Telenor var på plass (?)

Fungerer i alle fall knirkefritt for meg. Alle funksjoner har fungert hver gang og jeg venter skjelden mer enn 5-6 sekunder før den er koblet opp mot bilen.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

heimabrygg

Skjønner ikke greia med Telenor. Har ikke problemer å vekke bilen fra Visibletesla,  men Androidappen kan innimellom ha. Det er en hauggammel beta, så ikke så rart at det mangler.

I Bergen hadde jeg selv problemer med å få kontakt med bilen etter pålogging via app og Visibletesla, tok tre uker før tekniker fant ut at bilen var mappet via Teslas devserver og dermed kunne jeg umulig få kontakt. Hindret også bilen i å oppgradere.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA