Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering i garasje med 2,5 m bredde

Startet av TeslaTerje, søndag 10. november 2013, klokken 20:34

« forrige - neste »

TeslaTerje

Er det noen som har kjøpt Tesla model s som må parkere i ein så smal garasje, går det fint?
Er eineste mulighet for å få ladeplass i borettslaget mitt men er usikker på om det går fint eller om det blir eit problem å komme seg ut av bilen når det er så trangt.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

arv

Porten min er 232cm,jeg lar speilet sunne kanten av porten,det går greit. Vel inne er det 302 cm det er OK. Kan polene bilen i garasjen.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

PHsigP85

Hvis selve garasjeplassen er 2,5 meter må jeg skuffe deg. Det vil ikke gå. Bilen er 2,19 cm (inkl. speil) og du må regne noen cm klaring også på passasjerside. Dørene er lange og - som i alle moderne biler - relativt tykke.

I praksis vil du dermed ha en glippe på maks 10 cm å smyge ut på. Mao må du være "full som et øsekar" og renne ut av bilen  ;)

Vil anta 2,8m er et absolutt minimum for lukket plass. Er det en rekke med plasser hvor hver er 2,5m kan det derimot gå. Du vil da kunne kjøre på "stripa" mot naboen (mindre klaring nødvendig), samtidig som du vil ha den andre naboens ledige cm til disp for å åpne døra.

Lykke til!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

TeslaTerje

Sitat fra: PHsigP85 på søndag 10. november 2013, klokken 21:35
Hvis selve garasjeplassen er 2,5 meter må jeg skuffe deg. Det vil ikke gå. Bilen er 2,19 cm (inkl. speil) og du må regne noen cm klaring også på passasjerside. Dørene er lange og - som i alle moderne biler - relativt tykke.

I praksis vil du dermed ha en glippe på maks 10 cm å smyge ut på. Mao må du være "full som et øsekar" og renne ut av bilen  ;)

Vil anta 2,8m er et absolutt minimum for lukket plass. Er det en rekke med plasser hvor hver er 2,5m kan det derimot gå. Du vil da kunne kjøre på "stripa" mot naboen (mindre klaring nødvendig), samtidig som du vil ha den andre naboens ledige cm til disp for å åpne døra.

Lykke til!

Garasjeåpningen er 232 cm og plassen 2,5m men uten vegger så er litt meir å gå på mot naboen så kanskje det går.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

TesLars

2,5m burde gå fint. Det er unødvendig å ta med sidespeil i beregningen av radiusen til døra (bredden uten sidespeil er underkant av 2m).
Oslo
Black Model S

D.O

Gidder noen å måle bredde på bil med døren åpen?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

janmb

Jeg har 2.65 der døra slår opp og det går fint.

2.50 er nok for trangt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

TesLars

Jeg har ca. 2,5m fra en betongvegg til bilen til naboen. Man kommer seg inn og ut bilen, men får riktignok ikke slått døra helt ut.
Oslo
Black Model S

jorkus

85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

janmb

Det beste er å gjøre som meg: Få en som allerede har fått bil til å komme og prøveparkere for deg...

Bilen er i denne sammenheng 197cm bred. Passjerspeilet slår du inn om du må, og speilet på sjåførsiden er ikke si spill i det hele tatt. 250 er fortsatt ekstremt trangt, men om du har litt padding på veggen slik at du forsiktig kan hvile døra inntil, samt aksepterer litt større slitasje i døråpningen din kan det kanskje gå...

Men ville definitivt ikke satse på det uten å ha prøvd.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

NTesla

Sitat fra: TesLars på mandag 11. november 2013, klokken 08:41
Jeg har ca. 2,5m fra en betongvegg til bilen til naboen. Man kommer seg inn og ut bilen, men får riktignok ikke slått døra helt ut.

Samme her, Vegvesenet sin standard med 2.5m fra betongvegg til nabostripe. Fungerer helt fint, men kanskje ikke det beste hvis en har barn eller er veldig romslig selv. Parkerer slik at førerdøren går opp til første "hakk" og da er det veldig grei plass på andre siden til naboen som har SUV, men værre hvis det var lukkede vegger på begge sider. Hvis 2.5m er et problem (sett bort ifra convenience) så vil en få kjempeproblemer når en parkerer på butikker, jobb, etc. For å forhindre slitasje på førerdør så kan en sette opp noe enkel polstring på siden.

D.O

Hvor mye plass må man ha på siden av bilen, for å kunne åpne døren normalt, er det jeg egentlig lurer på. Jeg ønsker å parkere slik at alle dørene kan åpnes :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

janmb

#12
Vil gjette hver dør bygger omkring 70 cm (minst) om du slår den HELT opp. Noe som dog er unødvendig for de fleste for å komme greit ut og inn.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Trustno1

Satse på at Tesla kommer med en app slik at man kan gå ut av bilen, så fjernstyre den inn i garasjen? :D

petersv

Sitat fra: D.O på mandag 11. november 2013, klokken 14:21
Hvor mye plass må man ha på siden av bilen, for å kunne åpne døren normalt, er det jeg egentlig lurer på. Jeg ønsker å parkere slik at alle dørene kan åpnes :)

Jeg har en plass på 2.30 med bil på den ene siden, og stolpe på den andre. Du har gooood plass. Jeg får ikke åpna alle dører pga stolpen, men det er et minimalt problem å sette av eller plukke opp passasjerer utenfor p-plassen.

Klistr bilen mot passasjersida, så har du allverdens av plass du måtte ønske.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA