Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Massiv prisøkning - sidene er nå oppe

Startet av Stiania79, fredag 08. november 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: NTesla på fredag 08. november 2013, klokken 11:57
Helt som forventet av Tesla dette, spesielt mtp. valutautvikling. Mer spennende er hvordan markedet vil reagere. Kanskje blir det like mange solgte, men mindre utstyrspakker da det er det som hovedsaklig drar prisen, og Tesla er i utgangspunktet veldig bra som standard. Hva tror dere med tanke på salg til neste år?
Tenker mange av de Tesla'er som allerede er solgt og bestilt er av folk som ikke har turt å vente p.g.a. redsel for avgiftsøkning. De som nå bestiller nå er folk som ser bilene på veiene og blir interessert(?). En får forstatt en greit nok ustyrt Standard med Tech pakke for rundt 600k. Så den er ikke så avskrekkende.
Bilen vil nok fortsatt appelere til spesielt pendlere eller folk som kjører mye i jobbsammenheng. Som en vanlig familiebil vil vi nok se mindre av Performanceutgaver, karboninteriør og annet snacks/jåleri en nå må betale ekstra for.

Interiørlyspakken synes jeg nesten hadde den mest uspiselige prisøkningen, tett etterfulgt av lydanlegget.
Glad jeg allerede har min P85+ inkl. Cyclone felger.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Oreo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 12:37
Sitat fra: ElOle på fredag 08. november 2013, klokken 12:22
Jeg er kommet til samme konklusjon. "Min" bil har steget med 80 000. En allerede dyr bil har nå blitt for dyr desverre. Nå blir det vel Avensis stasjonsvogn med disel............ :-[
Ouch! Fra tidenes drømmebil, til tidenes kjipeste bil! Snakker om to ytterpunkter av skalaen for de som er biliteresserte!
hehe, det er de to bilene jeg har ;)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Kristian

Det eneste riktige av Tesla når etterspørselen er større enn produksjonen.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Gjermund

Det er jo helt klart at det ikke er positivt for oss som har kjøpt til gammel pris heller, med mindre noen har kjøpt bilen kun for å selge den og ikke kjøpe igjen.

Det er nok bare at mange blir glade for vi bestilte når vi gjore ellers ville det blitt dyrere eller ikke kjøp.

Øyvind.h

Sitat fra: Oreo på fredag 08. november 2013, klokken 12:50
hehe, det er de to bilene jeg har ;)
Og hvilken er favoritten  8)
For min del kan jeg leve med at spekken gikk fra 570" til 630" ca, men med vinterhjul, service etc snakker vi fort bortimot 700k. Det er jo en del penger å bruke på bil, men det hadde fortsatt blitt samme bil med samme konfig :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gjermund


ElOle

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 12:37
Sitat fra: ElOle på fredag 08. november 2013, klokken 12:22
Jeg er kommet til samme konklusjon. "Min" bil har steget med 80 000. En allerede dyr bil har nå blitt for dyr desverre. Nå blir det vel Avensis stasjonsvogn med disel............ :-[
Ouch! Fra tidenes drømmebil, til tidenes kjipeste bil! Snakker om to ytterpunkter av skalaen for de som er biliteresserte!

Men nå har aldri Model S vært ment som en middelklassebil heller. Det skal være en top of the line bil i luksussegmentet. Det kommer billige biler for middelklassen etter hvert, og med denne prisøkningen har Model S tatt steget en klasse opp og ut av manges rekkevidde.


TMS var i utgangspuktet en smule dyr for meg men siden jeg må kjøpe ny bil i nermeste fremtid og at TMS sansynligvis vil være den eneste bilen med 400hk jeg noen sinne vil ha råd til så var jeg villig til å tøye strikken ut av "fornuftig bil" sonen og inn i "vil ha" sonen. Nå ser det ikke slik ut lenger. Kanskje klarer jeg å tyne et år til ut av gamme bilen for så å kjøpe en brukt TMS om et års tid.  Vi får se.....


Ole

ElOle


Paul

For oss som har bestilt/fått bilene der er interessant å sammenligne..

for eksempel min spec. TMS i Tyskland koster rundt 118000 EUR

for denne prisen jeg kunne kjøpe «ribbet» Mercedes S500 Lang 4Matic, og fortsatt ha noen Euro til bensin:) 

audioboy

#99
Sitat fra: plvr på fredag 08. november 2013, klokken 13:07
Vi får lage en egen depressiv tråd: vi som ventet for lenge.
+1  :)    eventuelt vi som ventet for lenge venter på Model X

Vet ikke hvor stor del av denne økningen som skyldes valutajustering, men slike hopp undergraver etter min mening selskapets troverdighet. Om de kan øke prisen 10% over natten, ser jeg for meg at de ved litt labrere salg kan skru prisen ned 10%. Og slik uforutsigbarhet er vel ingen tjent med ?  Krysser fingrene for at Musk mente at MX vil koste omtrent det samme som den "gamle prisen" på MS...    ::)


TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Muffinman


Bushy

trist dag.... di har priset seg så strikken min har røket. men samtidig godt:P da å bruke så mye penger på bil med så mye feil% å fortsatt amerikansk...(prøver å trøste meg selv)

skulle vente til mars for å se åssen det gikk gjennom vinteren. men det blir vel fort slik når man sitter på gjerdet. men syns dem la på litt vel mye..
da slipper jeg da å lese her 14 ganger om dagen frem til mars
S75D sept. 17

Woods

Dette var dårlige nyheter. Jeg venter dog med Tesla til den dagen hvor kvaliteten er hva som forventes til 800.000,-.

tullball

Kjedelig for oss som enda ikke har bestilt, men forhåpentligvis er det ikke lenge til AWD og nye seter med 4seter-opsjonen kommer. Betaler gjerne ekstra for å vente på den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA