Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Massiv prisøkning - sidene er nå oppe

Startet av Stiania79, fredag 08. november 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

morten007

Oioi, lurer på hvordan dette påvirker salget av de forskjellige modellene fremover. Glad jeg bestilte i mai! :)
Håper jeg får bilen snart! 
P85 (2013)  VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D (2015) VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)
Model X (2017)(Solgt)
Model 3 Performance (2019)(Solgt)
Model 3 Performance (2021) (Facelift Vin: 827114 utlevering 12.12.2020)
VW T-roc R (2020), Akrapovic, 300hk Turbo

Veggen

Sitat fra: Stiania79 på fredag 08. november 2013, klokken 11:20
Sitat fra: jsu224 på fredag 08. november 2013, klokken 11:15
82.000kr... liker...
Håper bare jeg får disse tåkelysene. Har bestilt P85 med tech.
Det får du: Fra TEsla:
QTE
Tåkelys er inkludert, tåkelysene som nå er et tilleggsalternativ er samme suppa med ny bolle, utseende er eneste forskjell
UNQTE

Om dette stemmer så er det jo supert, men det er jo merkelig at de bilene som er levert så langt med tech pakke IKKE har disse lysene?
Hvis det er meningen at de skal være inkludert kan vi da forvente at de ettermonteres antar jeg?
Såvidt jeg har fått med meg er det kun Signatur bilene som har fått beskjed om ettermontering av tåkelys.

maglom

Siden jeg skal ha rød bil skulle jeg gjerne hatt de røde bremsekaliperne. Hvem er det man prater til om det?
TMS P85, vin 25132
Bestilt 23/09 -2013

Stiania79

Sitat fra: Muffinman på fredag 08. november 2013, klokken 11:27
Hmm...ca. 80K opp for min del. Virker som basisprisene ikke er økt så mye, men tilleggspakkene er stykket opp og enkeltdelene er priset forholdsvis høyt. Det blir sikkert solgt en del ribbete biler framover tipper jeg. Litt morsomt at "performance-seter" som så vidt jeg kan se kun består av noen fargede striper i forhold til standardsetene koster knappe 6K ekstra. Det må være tidenes dårligste value.

...og du får noe alcantara inlays i setene - vangene + hodestøttene. Men enig - ikke verdt det. Har også blitt veldig dyrt med tre inlay + matching yatch floor...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Muffinman

I lys av prisøkningen bør de jammen få fart på superladerutbyggingen i Norge, spesielt langs kysten. Der er det mange pengesterke mennesker fra olje, fiskeri og havbruk som ikke har noen problemer med å betale "det det koster", men som det vil være avgjørende med ladeinfrastruktur for.

Stiania79

Sitat fra: maglom på fredag 08. november 2013, klokken 11:34
Siden jeg skal ha rød bil skulle jeg gjerne hatt de røde bremsekaliperne. Hvem er det man prater til om det?

Du bare kjøper Foliatec kalipperlakk hos Parts & Retards til kr 399 og kjør det selv. har selv gjort det på min Audi og det funker utmerket.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Kagex

Litt forvirret på hva som var standard for s85 i forhold til nå.?

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

ELTesla

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 08. november 2013, klokken 11:26
Sitat fra: Madboy på fredag 08. november 2013, klokken 11:14
Herlig! 90K spart er ikke til å kimse av! Dette lover bra for bruktsalget vårt om noen år karer og kvinnfolk!
Tenk deg litt om!
Tror du virkelig den økte bruktbilprisen pga prisøkning på nybiler
blir like stor eller større enn prisstigningen?

Kimse har du kun grunn til dersom nåværende S planlegges som siste bil
uten noe nykjøp når du selger den.

Hvis du ikke tror at dette er en fordel for oss med tanke på hvordan bruktbilprisene på Model S blir liggende de kommende årene? Prosentvis vil prisen få en mye slakkere kurve når man tar prisen vi har betalt med i betraktningen.

Krogern

Dette var en helt vill økning i pris.....endte selv opp med at min bil har steget slik den står i garasjen med 115.200 over natten. Da har jeg selvfølgelig tatt med "early adopter " rabatten og "gratis" Cyclone 19" vinterfelger i min favør. Synes at prisøkningen på skinn, lyd og karbon dekor var drøye.

Cirion

Enda morsommere å se de Svenske prisene... Bilen min er nå oppe i 1,2m SEK
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Stiania79

Sitat fra: Kagex på fredag 08. november 2013, klokken 11:37
Litt forvirret på hva som var standard for s85 i forhold til nå.?

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

Valgfri inlay + yatch floor + led grøftelys er iallefall med. Dessverre hadde min DS bummet på alcantara taket så det kommer ikke med på S85, men på P85 only. Gjør heller lite hvis man uansett har panotak da er det ikke mye overflater igjen. S85 kommer også med kunstskinn på dash + dør - samme som de fleste P85+ demobilene de har i norge. Nappa er mykt skinn - kunstskinn er hardere.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Lokführer

Sitat fra: Cirion på fredag 08. november 2013, klokken 11:50
Enda morsommere å se de Svenske prisene... Bilen min er nå oppe i 1,2m SEK

Høhø, LIKE!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

NTesla

Helt som forventet av Tesla dette, spesielt mtp. valutautvikling. Mer spennende er hvordan markedet vil reagere. Kanskje blir det like mange solgte, men mindre utstyrspakker da det er det som hovedsaklig drar prisen, og Tesla er i utgangspunktet veldig bra som standard. Hva tror dere med tanke på salg til neste år?

Kagex

Vil si at dette er da veldig positivt for de som har bestilt.  Første året verditap dekket eller hva.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

ELTesla

Ser for meg at dette kan sette på en liten bremse på salget foreløpig, men at dette vil ta seg opp igjen etter hvert. Kanskje med litt mindre ekstrautstyr i snitt pr. ordre. Men det er jo fint at kundene får velge litt mer fritt i pakkene nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA