Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

32A lader Oslo Sentrum

Startet av Andreasore, torsdag 07. november 2013, klokken 19:05

« forrige - neste »

Andreasore

Noen som veit om noen lader som yter 32A til min nye Leaf i Oslo sentrum?
Kommer langveisfra i morra og hadde vært praktisk å fått plugga inn og lada de få timene jeg skal være i sentrum, før jeg vender nesa hjemmover igjen.

Har forsøkt å søke og lese på oversikten på ladestasjoner.no men ble ikke noe klokere av det.

TB

Sitat fra: Andreasore på torsdag 07. november 2013, klokken 19:05
Noen som veit om noen lader som yter 32A til min nye Leaf i Oslo sentrum?
Kommer langveisfra i morra og hadde vært praktisk å fått plugga inn og lada de få timene jeg skal være i sentrum, før jeg vender nesa hjemmover igjen.

Har forsøkt å søke og lese på oversikten på ladestasjoner.no men ble ikke noe klokere av det.

I følge denne artikkel er ikkje 32A / Type 2 ladepunkter bygd ut i Oslo enno:
http://ladestasjoner.no/nyheter/128-hvordan-gar-utbyggingen-i-oslo

Den nærmaste eg kan finne er Salto hovedkontor, Oslo, Hoffsveien 40
"Ladestolpe både med kontakt Type 2 og vanlig husholdningsstikk. Maks effekt med Type 2 til 230V/32A/1fas.  Tilgang med RFID eller SMS."

Men, det finnes jo fleire CHAdeMO hurtigladere, så det beste tips er og ta turen innom ein av desse på veg inn - lade til ca 80% - så plasserer du bilen på ein av normal ladestasjonene - og den er 100% lada til du skal heimover?

Litt meir tungvindt, men einaste alternativ pr. idag?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

svingen

er litt håpløst det her ja,hvis du skal besøke en bedrift eller ligende er det jo alltid nesten 32a blå industri kontakt men du har vel kanskje ikke noe lader til det? det er det flust av over alt i oslo,er ikke mange meter mellom hver,har man behov får pappa komprimerings maskin eller ligende er det 32a som gjelder.

men er dårlig enn så lenge med "vanlige" 32a lade type 2 er litt oversikt her og http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart men dårlig stelt,har dessvere bare 16a hvor jeg bor (helsfyr) hvis ikke kunne du fått strøm av meg :(
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

bosse

Så vidt jeg har forstått er det en 22kW Type 2 lader på Sønnico på Vollebekk, på Smart Club i Asker og på Saltos hovedkontor på Skøyen. Siden du kjører Leaf er det kanskje like greit å bruke CHAdeMO, da har du ABBs hurtiglader i Ole Deviks vei (gratis?), Birger N. Haugs ladestasjon ved Økern og Statoil Storo.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

jkirkebo

Er det noen som vet om 32A Type 2 stolpen på Aker Brygge virker for tiden? Sist jeg var der, lyste den rødt. Men det er et par måneder siden. Kunne hatt god bruk for den i morgen ettermiddag...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: svingen på torsdag 07. november 2013, klokken 23:42
hvis du skal besøke en bedrift eller lignende er det jo alltid nesten 32A blå industri kontakt

Det var tanken bak denne semiportable 32A Veggboksen. På lager til 7500 kr. Dessverre noe sent for denne turen, men greit å ha neste gang kanskje?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

Mulig at de nye ladestolpene på Hammersborg Torg leverer 32A. Har ikke fått bekrefta det fra kommunen, tross alt juleferie. Men det var en idé om at det kunne bli slik. Noen som har lyst til å teste det ut?
St.Hanshaugen

asbkar

En kollega med tesla prøvde før jul, da fikk han bare 13A med salto-kabelen (den fra elbilforeningen). Mulig de skrur opp senere?
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA