Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

frosken

Teslanewbie: Alloygators er ikke bred nok til å skjule skaden.

Ad. linkene du viser til så har den første kun 9" felg til salgs, 8,5" er solgt. Den andre linken er Østfold felgteknikk som jeg synes ble alt for dyrt i forhold til å kjøpe ny felg fra Tesla.

Men jeg setter pris på forslag!  :)


Elbil fundamentalist

Sitat fra: frosken på mandag 02. november 2015, klokken 13:23
Sto å ventet på å komme ut på tett trafikkert vei, ikke en kjeft som slapp meg inn. Etter over ett minutt uten luke eller noen som gav plass innså jeg at jeg måtte bruke bilen for det den er verdt. Gav gass og hev meg inn i en luke.

Og svingte selvfølgelig litt for brått. Med et lite byks til siden informerte bilen meg om at den oppnådde nærkontakt med en fortauskant.

Det holder neppe med touch up paint her, men håper det er innenfor hva som kan rettes. Det byr meg i mot å kjøre med et sånt sår, men det spørs om jeg kan forsvare 10.000,- for en helt ny felg om det kun er av forfengelighetshensyn. Et par tusen for retting skal jeg klare å svelge.
600,- på skadevekk vorst case 1.000,-  men det er ikke pulverlakkeing da... Få det gjort asap! Man blir bare nedbrutt av å se på sånt over langen :,(
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

pwb

Sitat fra: petersv på mandag 02. november 2015, klokken 18:02
Hva med å kjøpe én brukt uskadet felg fra finn? Kommer noen der i ny og ne. Hør forresten med Oslo felgretting, hørt mye bra om dem, de sveiser faktisk alu også.

https://www.facebook.com/Oslo-Felgretting-170886082945247/?fref=nf

frosken

pwb og petersv: Oslo felgretting ser ut til å være det beste alternativet.

Planen nå er å hente ut ett uskadet sommerhjul fra Vianor, legge vinterdekket på den uskadde felgen og sette igjen den kantkjørte felgen hos Oslo felgretting. Det koster meg bare i overkant av to tusen.

Tusen takk for gode råd og fravær av mobbing for kantkjøring  :D

Havebigfun

Sitat fra: frosken på onsdag 04. november 2015, klokken 18:01
Tusen takk for gode råd og fravær av mobbing for kantkjøring  :D
Her sitter vel mange i glasshuset- når jeg ser parkerte TMS med 21" ser jeg regelmessig kantkjørte felger- og jeg har sett mange 19" (inkl egne) også- det er rett og slett fort gjort.

Harlex

#412
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

#413
 Bilder av skaden i forrige post....
:( Da ryker det noen lapper..... Kjekt å ha noe å bruke pengene på når man får halv skatt >:( Min kone rævkjørte en annen bil under køkjøring igår.  Skadene er av et slikt omfang at de må utbedres. Det er nosecone som har fått smellen. Nosecone er nå løs og har fått noen lakkskader, Skiltramme er ødelagt. Etter det jeg klarer å bedømme er panser og støtfanger fri for skader. Det kan heller ikke synes som om det har vært noen forskyvninger i panser eller støtfanger. Det som det imidlertid har skjedd er at rammen/stativet som nosecone og lås til panser er festet på har fått en trøkk. Jeg klarer å låse ut panseret men klarer ikke løfte det opp. Det er også en forskyvning mellom nosecone og støtfanger på høyre side. Tolker og håper det er "rammen" som man klipser på nosecone på som er defekt og trekker den smale delen av støtfangeren litt inn. Ordner seg forhåpentligvis når den rammen blir skiftet.
Hva gjør jeg nå? Det ser ut til at nosecone er uskadet bortsett fra lakk. Klipser jeg den på igjen blir bilen kjørbar. Skiltramme får jeg vel på Tesla på mandag. Eller så må jeg jo få oversikt over/taksert skaden. Håper Tesla kan ta det relativt kjapt. Hvis jeg har rett og det ikke er behov for karosseriarbeid er vel tesla dem som kan skaffe deler og fikse  "rammen" der nosecone er festet og nosecone. Hvis nosecone ikke er ødelagt bortsett fra lakk kan jeg kanskje få lakket nosecone rød før den monteres igjen. Da blir det (iallefall i mine øyne) en oppgradering i tillegg. Håper denne saken blir en "bekostes av egen lomme sak" slik at jeg slipper å koble inn forsikring.  Det som jeg omtaler som "rammen som man fester nosecone" i.. Er det noen som vet hvilken del dette er og pris? 
Alle tips, råd og synsing rundt skaden tas imot med takk.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

lunitiks

#414
Æsj, ser ut som du har fått deg en liten trøkk der  :'(


Ser nesten ut som nosecone er blitt truffet på en slik måte at en/flere klips er løsnet.
(Nosecone er festet med 7 klips til pynterammen i krom.)

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke får opp panseret. Låsemekanismen til panseret er ikke integrert i den pynterammen. Den sitter lenger bak/opp. (Mulig de henger sammen via noen skruer e.a., og noe er blitt bøyd eller trykket inn.)

Vanskelig å si hva dette kan komme til å koste deg. Hvis du kan beholde nosecone er du hjulpet langt på vei


Edit: Har du dobbel låsemekanisme/hengsel (gammel type)?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Harlex

Sikkert gammel type ja... okt 2013 bil... Har vært nede og sett mer. Har fått klipset nosecone halveis på festene på høyresiden er presset for langt inn. Festene sitter på chromelisten rundt og det er mest trøkk på høyre side. når jeg drar den ut ser det ut som støtfangeren følger med noe som kan tyde på at den lille forskyvningen mellom av støtfanger blir jevnet ut ved bytte av chromelisten/festene til nosecone. Ellers så har jeg konstatert at nosecone er beyond saving  :( Selve logoen har løsnet og er brukket..... :(  Nå er jeg mest bekymret hvorfor ikke jeg får opp panseret... Håper det er en fille ting i samme forbindelse med at nosecone er trykket inn... Tror nå at nosecone er greit festet  så bilen er kjørbar.... Får kjøre uten skilt foran til mandag.... Det går vel helst greit hvis jeg har det med meg i bilen og forklarer situasjonen.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Vegard Winther

Gammel tråd, men ny skade.   :P

Da hadde vi skadefri bil i ganske nøyaktig en og en halv uke.

Ryggeskade med bilen. Lærepenge: Ikke stol for mye på elektronikken. Manuelt er fremdeles best.

Bilen er rygget inn i støtfanger på parkert bil.
Skadene er i plastikken, ingenting i aluminiumet.

Hva tror dere her er best å gjøre med dette? Og hvor mye kan jeg regne med at dette vil koste meg?

Hilsen Vegard

petersv

Smart-repair burde funke, tre tusen kanskje?

Cookie Monster

Kan hende det lar seg polere bort. Kjenner du ripa godt med neglen går det ikke, men kan nok likevel skjules godt.

Er bilen tett sort er det uansett ikke noe problem med fargeforskjell gjør de de riktig. I hovedsak metallic fargene det er et problem på og de ofte må skygges ut for å bli bra.

Ble skadet bakluka på min når den var på garantifiks og den ble lakkert. Helt umulig å se noe farge forskjell og jeg er kresen :) 

2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Muffinman

Sitat fra: petersv på mandag 11. april 2016, klokken 19:46
Smart-repair burde funke, tre tusen kanskje?
Tipper 4-5 hvis det kun er snakk om et sted på fangeren. Eller man kan ta det på Tesla`s samarbeidsverksted. Da tipper jeg 12-18.000.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA