Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

frosken

Det var godt to unge nevøer satt i baksetet sammen med svigermor, ellers hadde det fort kommet noen gloser som hadde diskvalifisert meg som brudgom.

Etter én dag med nye vinterfelger. ÉN DAG!!  >:(




BMW850

Kjipt! Har tatt tre av mine grå 21". Ikke så mye som deg og det ser forsåvidt greit ut med litt touch-up lakk. Vurderte Alloygator men....  :-X
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Harlex

Ajaj... Det var en av de styggeste kantkjøringene jeg har sett...  :-\En slik skade er vel beyond repair tenker jeg...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

frosken

Sto å ventet på å komme ut på tett trafikkert vei, ikke en kjeft som slapp meg inn. Etter over ett minutt uten luke eller noen som gav plass innså jeg at jeg måtte bruke bilen for det den er verdt. Gav gass og hev meg inn i en luke.

Og svingte selvfølgelig litt for brått. Med et lite byks til siden informerte bilen meg om at den oppnådde nærkontakt med en fortauskant.

Det holder neppe med touch up paint her, men håper det er innenfor hva som kan rettes. Det byr meg i mot å kjøre med et sånt sår, men det spørs om jeg kan forsvare 10.000,- for en helt ny felg om det kun er av forfengelighetshensyn. Et par tusen for retting skal jeg klare å svelge.

Muffinman

Sitat fra: Harlex på mandag 02. november 2015, klokken 12:36
Ajaj... Det var en av de styggeste kantkjøringene jeg har sett...  :-\En slik skade er vel beyond repair tenker jeg...
Ness, dette tror jeg kan ordnes. Sjekk med Østfold Felgteknikk. Tidligere lå de til og med på lager med ferdig reparerte 21" turbinfelger slik at kunden slapp å vente på at egne ble fikset.
http://www.felgteknikk.no/

cairnz

Østfold Felgteknikk anbefales på det sterkeste. Jeg har ikke benyttet de selv, men vært innom og sett hva de holder på med og hvordan de jobber. Tommel opp for de.
Elbilist

tomrh

Man kan til og med fikse kantkjørte felger selv for bare noen hundrelapper om man får tak i riktig felgfarge og har litt tålmodighet med sandpapir. Mye todo-snutter på youtube om temaet, f.eks. denne.

https://www.youtube.com/watch?v=BR_pSx7Afy8
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

frosken

Sitat fra: Muffinman på mandag 02. november 2015, klokken 13:40Sjekk med Østfold Felgteknikk. Tidligere lå de til og med på lager med ferdig reparerte 21" turbinfelger slik at kunden slapp å vente på at egne ble fikset.
http://www.felgteknikk.no/

Har allerede vært i kontakt med dem. Jeg synes først det hørtes ut som en god idé helt til jeg fikk prisen. De tar kr 1.950,- per hjul, og de gjør kun alle fire av gangen. Altså 7.800,-.

Tesla selger kliss nye felger til rett i overkant av 9.000,-, og da sitter jeg igjen med en ekstra, skadet felg som jeg kan få fikset og selge videre for en neve tusenlapper eller ha i reserve. Det er nok alternativet jeg går for.

Øyvind.h

#398
9000,- for en felg er ganske dyrt :) Men å måtte reparere fire felger når en er skadet er kanskje en dårligere deal...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

frosken

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 02. november 2015, klokken 15:04
9000,- for en felg er ganske dyrt :) Men å måtte reparere fire felger når en er skadet er kanskje en dårligere deal...
Det er min tankegang også.

Bedre å betale 9.000,- for én kliss ny felg enn å spare 1.200,- og bytte til fire reparerte felger. Da sitter jeg i tillegg igjen med en felg som kan repareres og selges. Totalt regner jeg med å spare på den løsningen.

Sandpusher

Har du plass i garasjen er det jo kjekt å ha et reservehjul liggende også da.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

frosken

Sitat fra: Sandpusher på mandag 02. november 2015, klokken 15:20
Har du plass i garasjen er det jo kjekt å ha et reservehjul liggende også da.
Pøh, det har jeg ikke bruk for! Akkurat som om jeg kommer til å kantkjøre felgene! Jeg kan da kjøre bil!

(det er ikke umulig at jeg beholder den ;D )

Brede

Med en slik deal hadde jeg helt klart valgt å kjøpe ny felg..
Jeg venter faktisk fortsatt på å få kantkjørt en av felgene våre så jeg kan få brukt den som reservehjul, kjekt å ha i frunken om en skal nedover Europa.  :)

petersv

Hva med å kjøpe én brukt uskadet felg fra finn? Kommer noen der i ny og ne. Hør forresten med Oslo felgretting, hørt mye bra om dem, de sveiser faktisk alu også.

Teslanewbie

#404
Setter du på aloygator i etterkant kan du skjule skaden .

Eller ring denne selger :-)

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61262541
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA