Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

toS


Sitat fra: Sven-Erik på søndag 01. juni 2014, klokken 13:49
Sitat fra: toS på søndag 01. juni 2014, klokken 13:00
Jeg får trøste meg med at det er et typisk i-landsproblem og forsøke glemme det de neste par dagene. Men er det noen som har erfaring med reparasjon av skade på rød Multicoat lakk?

Hvis du gidder:
Bla 2 sider bakover i denne tråden.
Takk for det:-) Jeg så den men har fått inntrykk av at den røde var spesielt tricky. Skal forhøre meg med de ulike.

Klykken

Sitat fra: toS på søndag 01. juni 2014, klokken 10:47
Fikk tilbake bilen på fredag etter full CeramicPro behandling, og så fant jeg denne idag:-( Sannsynligvis min egen skyld selv om jeg ikke helt forstår hvordan. Har kjørt bare to turer!!. Det er ihvertfall typisk søyle/kant skade. Høres stress ut å kjøre nile til Drammen for noe slikt, men hvis det bare er de som har riktig lakk og kunnskap så kanskje? Akkurat nå er det vanskelig å nyte finværet tilogmed..
Slik som det ser ut kan denne dempes betraktelig med maskinpolering. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Tønsberg på mandag 19. mai 2014, klokken 14:21
Da var det dessverre min tur med ett innlegg her :'(
Hendelsen skjedde til alt overmål på selveste 17. mai, kun 11 dager etter levering av bilen  :-\

Med nyvasket bil parkerte jeg på skolen til min datter for å arrangere årets 17. mai. I forkant av denne parkeringsplassen var det ett gjerde av typen som blir plassert rundt anleggsområder. Gjerde var pyntet og alt så fint ut. Jeg hjalp til og med å sette det opp dagen før :o

Mens jeg stod å snakke med andre foreldre i skolegården så jeg at gjerde ble blåst over ende og landet selvfølgelig midt på panseret mitt. Argh!

Noen forslag om steder for å få utbedret skaden i Oslo/Asker eller i Tønsberg området?
Kepler på Sem utenfor Tønsberg. Er spesialister på spot repair slik som dette.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

laumb

Sitat fra: teslaman på søndag 01. juni 2014, klokken 12:43
Ikke ripe i lakken på utsiden men på det fine lysebrune skinnsetet! Midt i baksetet! Utrolig irriterende! At den første ripen skulle komme i setet hadde jeg aldri trodd! Ca 10 cm men ikke dyp! Likevel utrolig kjedelig! Ikke lett å polere bort heller vil jeg tro, for det er jo en klar ripe! Noen som har opplevd lignende og har noen gode tips uten å måtte bytte setet?

http://www.colourlock.no/skinn-skade.html

Klykken

Sitat fra: teslaman på søndag 01. juni 2014, klokken 12:43
Ikke ripe i lakken på utsiden men på det fine lysebrune skinnsetet! Midt i baksetet! Utrolig irriterende! At den første ripen skulle komme i setet hadde jeg aldri trodd! Ca 10 cm men ikke dyp! Likevel utrolig kjedelig! Ikke lett å polere bort heller vil jeg tro, for det er jo en klar ripe! Noen som har opplevd lignende og har noen gode tips uten å måtte bytte setet?
Er mange på detailersclub.no som kan hjelpe deg med dette. Skinnfarging og reperasjoner kan gjøres selv om man er litt hendig. Såfremt det ikke er regelrett hull i setet, da.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

cra

Sitat fra: VigdisA på søndag 01. juni 2014, klokken 11:20
Småskader kanskje, men dette skal liksom være gjort av proffer.. 

Er det gjort av proffer??  :o Tør nesten sette penger på at yngste datra her i huset hadde gjort en bedre jobb med mors neglelakk!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cirion

Sitat fra: VigdisA på søndag 01. juni 2014, klokken 11:20
Småskader kanskje, men dette skal liksom være gjort av proffer.. 
Selv jeg kan gjøre bedre enn det der...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

VigdisA


Sitat fra: Cirion på mandag 02. juni 2014, klokken 11:02
Sitat fra: VigdisA på søndag 01. juni 2014, klokken 11:20
Småskader kanskje, men dette skal liksom være gjort av proffer.. 
Selv jeg kan gjøre bedre enn det der...
Takk @cirion og @cra det var det jeg tenkte og. Dette kunne jeg klart bedre , jeg var kjempeskuffet da jeg så resultatet, og da vi påtalte det kom de ut med maling og pensel for å legge på mer nedi. Da hadde bilen stått ute hele dagen og var sikkert ikke fri for pollen og annet mulig støv, og ble ikke renset på noe vis før påføring av nytt lag.
Deretter skulle vi ta med oss bilen og kjøre - tørken ble underveis ut i fredagstrafikken - det tørker vel ikke SÅ fort, så hva som snek seg med av bøss inn i lakken her er ikke godt å si.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

teslaman

#143
Takk for tips! Kanskje også en grunn til å velge bort lysebrune skinnseter! Ville egentlig ha sort men hvem fikk siste ord? Ikke sikkert hun får det ved neste bilkjøp! Er jo lekkert nytt da, men skal det så lite til å få synlige riper blir jeg skeptisk! Uansett ekstra irriterende når det er aller første! Støtter meg litt til annen uttalelse tidligere her. Dette er et typisk I-lands problem! Man må jo ikke få helt noia! Det er jo kun en bil!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Sjøhyene

Sitat fra: teslaman på tirsdag 03. juni 2014, klokken 06:08
Støtter meg litt til annen uttalelse tidligere her. Dette er et typisk I-lands problem! Man må jo ikke få helt noia! Det er jo kun en bil!

jepp, selv om det er den mest verdifulle dingsen jeg noensinne har eid nekter jeg å bli helt paranoid. Den er først og fremst en bil som skal transportere en familie rundt omkring, med alt det innebærer av normal slitasje. Å bruke masse energi og ressurser på å holde den i perfekt stand er rett og slett ikke vært det, mener nå jeg.

Men så klart både forstår og respekterer jeg at andre ser annerledes på det.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Jan-Børre Olsen

Jeg fikk en liten bulk på min Leaf og fikk det fikset av Kepler utenfor Tønsberg to dager senere slik at det ble dønn strøkent. Når det er såpass billig med spot repair synes jeg det er verdt det men dersom man skulle lagt ut for en tradisjonell reparasjon til en dullion kroner hadde det blitt for dyrt å være pirkete.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

tony@lunatech.no

Etter kun 4 dager med splitter nye Vossen CV4 felger skjedde det som aldri i mine 18 år bak rattet så langt har skjedd... Jeg kantkjørte den høyre felgen foran..

Midt i kaoset på Løkka fikk jeg valget mellom trikken på venstre side eller fortauet på høyre side.. Fortsatt glad for at jeg valgte fortauet, men lyden av metall som tygger seg inn i betongen er ikke spesielt deilig.. Det var kjapt bort til første bensinstasjon for å se skadene og som forventet var det et saftig skrubbsår, men heldigvis ikke sprekk eller skjevhet. Så tusenlappene fløy ut av vinduet.

Etter noen kjappe søk på nettet kom jeg over Oslo Felgretting. De sa at de kunne ta jobben for 700 spenn og lovet at det skulle bli så godt som nytt. Kjørte bort og ventet imens de brukte ca 30 minutter på å fikse det. Kan faktisk ikke se at det har vært skade der før og heller derfor ikke poenget med å legge med "etterbilde" av den grunn, men "førbilde" har dere under.

Jeg spurte om de tok alle typer felgskader, inkludert turbine og han sa ja, men at turbine måtte lakkeres og derfor kostet litt mere (snakket om rundt 1800) Kunne også rette/sveise etc. Kjekt å vite til neste gang, men satser på at det ikke blir noen neste gang... :) Nå vurderer jeg Alloygators..

Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

karstrom

Da var det min tur.
Stod parkert på et kjøpesenter, når jeg kom ut hadde jeg fått noen kjipe hvite fartsstriper over hjulbuen bak...
Lykkelig eier av en Model S P85

frskby

Sitat fra: karstrom på tirsdag 10. juni 2014, klokken 15:52
Da var det min tur.
Stod parkert på et kjøpesenter, når jeg kom ut hadde jeg fått noen kjipe hvite fartsstriper over hjulbuen bak...

Møkkafolk. Så råttent og dårlig gjort som det går an å stikke fra noe sånt.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

karstrom

Han stakk ikke av - godt det finnes noen ærlige skjeler.
Lykkelig eier av en Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA