Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LED Tåkelys

Startet av Cato76, onsdag 06. november 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Havebigfun på fredag 08. november 2013, klokken 15:59
Sitat fra: Muffinman på fredag 08. november 2013, klokken 14:06
Jeg sliter med å forstå hvorfor vi som bestilte tidlig i år i det hele tatt skal betale noe som helst for det. Om det ikke var for forumet ville jeg ved først overtagelse av bilen oppdaget at bilen ikke hadde:

- Tåkelys
- Nedre lysstriper
- Rød og blå adapter

Ikke det at tåkelys er et must for meg, men jeg har ikke så veldig mye til overs for å fjerne innhold i en vare, opprettholde prisen og la kunden oppdage at ting mangler først ved overtagelse.
Dette er uakseptabelt >:(
Sig- eiere får tåkelys også ettermontert- er det en indirekte inrømmelse av feil?
Nei, det er nok ment som et plaster på såret for signatur-holderene som var forespeilet vesentlig tidligere levering enn oss andre men likevel fikk bilene omtrent samtidig grunnet forsinkelser. Det klinger litt underlig at bare de skal få dette ettermontert når det etter mitt syn ble "tatt" fra alle som reserverte før endringen skjedde. Det kom jo ingen informasjon om dette, og jeg regner med at mange "vanlige" kunder ikke merket det før de hentet bilen.

Amoss

Sitat fra: Muffinman på fredag 08. november 2013, klokken 17:11
Sitat fra: Havebigfun på fredag 08. november 2013, klokken 15:59
Sig- eiere får tåkelys også ettermontert- er det en indirekte inrømmelse av feil?
Nei, det er nok ment som et plaster på såret for signatur-holderene som var forespeilet vesentlig tidligere levering enn oss andre men likevel fikk bilene omtrent samtidig grunnet forsinkelser. Det klinger litt underlig at bare de skal få dette ettermontert når det etter mitt syn ble "tatt" fra alle som reserverte før endringen skjedde. Det kom jo ingen informasjon om dette, og jeg regner med at mange "vanlige" kunder ikke merket det før de hentet bilen.

Sikker på dette?  Trodde det var at sig-eierene hadde finalized med tåkelysene inkludert som var grunnen?

Alle andre har - om jeg har forstått det rett - trykket på "finalize" etter at tåkelysene var tatt ut av spesifikasjonen. (At ikke alle har fått med seg dette er en annen sak :p )

Så, slik jeg har oppfattet dette, HAR signatureierene en kontrakt der tåkelys står oppført. Så da skulle det igrunnen bare mangle om de ikke fikk det ettermontert...
Model S 85D

laumb

For å avkrefte det: ikke bare sig får tåkelys.
Vet om en vanlig som har fått. Han finalized veldig tidlig. Før de ble fjernet fra beskrivelsen.

Havebigfun

Sitat fra: laumb på fredag 08. november 2013, klokken 17:27
For å avkrefte det: ikke bare sig får tåkelys.
Vet om en vanlig som har fått. Han finalized veldig tidlig. Før de ble fjernet fra beskrivelsen.
Hvor går den tidsmessige grensen?
- de fleste vet vel når de finaliserte 8)

petersv

Det er under 100 som fikk mulighet til å konfig. og finalize før de nye pakkene kom og lysene ble tatt bort fra Tech-pakka. Av de igjen var det sikkert mange nølere som ikke trykka "Finalize" før det ble endret. Mao. for de aller fleste er dette ikke et tema, og det er vel fint at man kan få de ettermontert hvis man vil.

I praksis har de ikke så mye for seg, da man kun har lov til å bruke de på dagen og ikke i kombinasjon med hovedlysene.

janmb

Kan vi please slutte og snakke om hva man har lov til og ei... I hvilken grad hver enkelt følger loven på dette er helt åpenbart opp til hver enkelt selv å vurdere, derfor er det knakende likegyldig å påpeke lovverket som argument her.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

frosken

Jeg ser at de har endret utseende på "tåkelys"/kurvelys på min bil. Da jeg bestilte var det to sølvfargede striper i hullene der kurvelysene sitter, og det så ut som det satt et lys i ytterkant. Når jeg ser på bilen nå er hele området mørkt og det ser ikke ut til at det lenger er noen lykt der nede.

Alle bilene jeg har sett på veien og på bilder har samme utseende som førstnevnte. Hva har skjedd?

Legger ved skjermskudd fra 24. september, etter at bilen var bestilt og depositum betalt, og fra i dag.

Muffinman

Uten tech-pakke får du vel kun sort plast inni der ja...

frosken

Den observante leser vil se at det er listet opp tech-pakke på det første bildet i tillegg til at det står i signaturen min :)

Brede

Det samme har skjedd på min ser jeg. Sikkert bare en glipp i My Tesla.
Min er jo allerede ferdig bygd, håper de ikke kommer løpende etter for å fjerne kurvelys.  :P

hoffa

Ka f... >:(, det samme har skjedd med min. Håper det bare er en bug.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Øggen

Sitat fra: frosken på mandag 18. november 2013, klokken 20:09
Jeg ser at de har endret utseende på "tåkelys"/kurvelys på min bil. Da jeg bestilte var det to sølvfargede striper i hullene der kurvelysene sitter, og det så ut som det satt et lys i ytterkant. Når jeg ser på bilen nå er hele området mørkt og det ser ikke ut til at det lenger er noen lykt der nede.

Alle bilene jeg har sett på veien og på bilder har samme utseende som førstnevnte. Hva har skjedd?

Legger ved skjermskudd fra 24. september, etter at bilen var bestilt og depositum betalt, og fra i dag.

Ja pokker. Dette la jeg også merke til, men først nå. Dette har skjedd etter at jeg fikk Norsk tekst ( fra: We are sourcing parts tilfor en uke siden da det står: Vi har begynnt å skaffe.....)
Jeg hadde lys der inntil dette!!!!!!! :-[

Olauten

Jeg fikk bil levert nå på lørdag, techpakke og tåkelys :)
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

laumb

Dette hadde vi en "krangel" på når de oppdaterte bildene for en del måneder siden og.
De endret dette igjen. Kan virke som om bildene var dårlig laga. Vi var flere som var skeptiske til at det så ut som om kromlistene var fjernet fra grillen - men etter litt mas ble dette justert tilbake i konfiguratoren.

petersv

Sitat fra: Olauten på tirsdag 19. november 2013, klokken 07:52
Jeg fikk bil levert nå på lørdag, techpakke og tåkelys :)

Tåke-, eller kurvelys?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA