Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TH!NK - batterileie og småkjørere

Startet av Catalyzator, mandag 14. juli 2008, klokken 17:34

« forrige - neste »

HHF

Ja, det ligner litt off-topic etterhvert.

Enig med deg i at FAAM'en ikke er spes pen, men ser samtidig ikke noe mer om Doblo på sidene til Enviro, så det kan kanskje bli vrient å få tak i noe.

Du får kanskje vurdere en mer transportabel rullestol som du får inn i en Buddy av den vanlige typen  ;). Kompromisser må nok til.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Catalyzator

#16
Ja det har du rett i  :) 
Det med mer "transportable" rullestoler er noe jeg tenkte på også fordi
egentlig kunne sofaen foran i Buddy'n (Dette gjelder jo TH!NKcity sin utgave også
som kan modifiseres slik) deles og så kunne man lage en enkel innkjøringsrampe
i bakenden på den og kjøre stolen rett frem til ratt og pedaler.
Eksempelvis denne stolen: MEYRA OPTIMUS 
som samtidig gir meg bevegelsesfriheten både i by, butikk og natur utenfor bilen.
Det er jo totalt hensiktsløst at rullestolsbrukere skal være totalt avhengig av digre
kassevogner når enkle ombygginger av småbiler kunne gjøre livet langt enklere å leve.
Dette er jo et spørsmål om samarbeid med kommunens ergoterapeuter som
hittils virker å heller ville isolere meg her jeg bor i skogen enn å gi meg mulighet
til å ha kontakt med samfunnet.
(De skaffet blandt annet en "avtale" om matutkjøring fra en lokal matbutikk som jeg
kan ringe å bestille hos istedenfor å bidra til at jeg kan bevege meg ut i samfunnet med å transportere rullestolen i bil) 

FORTSETTER om BIL-RULLESTOL i KJØPE ELBIL
og tråden der: EL-BIL og rullestol
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA