Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrskonfigurator for BMW i3

Startet av bromm, tirsdag 05. november 2013, klokken 15:25

« forrige - neste »

bromm

Foreløpig finnes bare prisliste tilgjengelig hos bmw.no http://www.bmw.no/no/no/_common/shared/I01_07_2013_Nettprisliste.pdf?download=true

Derfor kan det være litt "uoversiktlig" å regne seg til hva i3 vil koste for den enkelte.

Har derfor laget et regneark som kan åpnes i Excel, hvor man kan skreddersy sin "egen" BMW i3.

PS! Forumet tillater ikke opplasting av xls-formatet, så filen er lagret med CSV som etternavn. Excel vil i de fleste tilfeller åpne filen riktig likevel (hvis ikke, kan man endre navnet til å slutte med ".xls". Husk å lagre den i XLS eller XLSX hvis du vil beholde formateringen.

Coachen

Flott Bromm!
Bilen min ender på 316k + prisen på vinterdekk med felg som jeg ikke har sett noe sted.

Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

bromm

BMW norge sier at det er på gang piggfridekk fra Bridgestone (Blizzak). De nevnes (som Winter Komplettradsatz) på side 30 i den tyske prislista: http://www.rhein-bodensee.de/fileadmin/Allgemeine_Daten/Modelluebersicht/i3/i3preisliste.pdf

Felgene er type 427 (standard) og 428 (nest dyreste). Og i Euro er de priset til henholdsvis 1395 og 1731 uten tysk MVA. Direkte oversatt i NOK betyr det 11.244  og  13.952 med dagens kurs. Hva dette betyr i praksis er vanskelig å si, men det blir kanskje ikke så ille - fordi det håndteres av i-agenturet uten fordyrende ledd  :D

Har fått bekreftet at de er momsfrie, så lenge de bestilles med bilen, så det er viktig og huske dette !

Coachen

Men er dette da vinterdekk ment for "Norske forhold"?
Har snakket med et par dekk forhandlere og de mente at jeg måtte sjekke ut dette da endel vinterdekk fra andre steder i Europa ikke dugde i våre vintre..
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

bromm

#4
Det kan selvfølgelig være slike "helårsdekk" som de bruker nede i Europa - men det vil nok BMW Norge passe på, slik at det blir nordiske dekk her i landet.

Uansett så er det ikke dekkene som koster så veldig mye (det er felgene), så de prisene er nok ganske nære...

Snart-i3

Anbefaler konfiguratoren på BMW.de. Den har nå blitt oppdatert med mer beskrivelse av innhold i pakkene.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA