Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Phoenix Electric SUV

Startet av Catalyzator, mandag 14. juli 2008, klokken 01:42

« forrige - neste »

Catalyzator

Mye å lese gjennom her på forumet men jeg har ikke sett noen som har nevnt denne tror jeg ? 
Link-> PHOENIX


Jeg lærer... men må innrømme at jeg fremdeles ønsker meg en TH!NK Ox  ;D
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Boogie

Joda, det er en grei bil med fine egenskaper. Vi trodde at den skulle være klar for markedet for ca et år siden, men så vidt jeg vet har de ikke levert noen enda.
Bilen har noen meget gode Li-Ion batterier, men de som jobber med prosjektet ser ut til å være flinkere til å fortelle hva de jobber med enn å levere.
Desverre en vanlig feil i denne bransjen.
The proof is in the pudding. Når vi ser bilen i produksjon så blir det nok bra. Det er mange som kunne tenke seg en Phoenix SUV. Det har bl.a. vert snakk om å bytte ut alle taxier i Oslo med Phoenix. Den gangen sa de at den kunne gjøre 300 km på en lading. Ser at de har redusert dette til 100+ miles.
Bilen kan hurtiglades på 10 minutter (med ca 600A ladestrøm). En taxi i Oslo kjører ca 300 km pr dag i snitt, så det betydde at de kun trengte å lade en gang pr dag...  Det var tenkt å sette opp 18 hurtigladeplasser for å dekke behovet.
Men som sagt bilen ble aldri klar. :-\
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Griffel

#2
Sitat fra: Catalyzator på mandag 14. juli 2008, klokken 01:42
Mye å lese gjennom her på forumet men jeg har ikke sett noen som har nevnt denne tror jeg ? 
Link-> PHOENIX

Jo da, dersom du leter etter noe spesielt kan vi anbefale søk funksjonen og da vil du f.eks finne:
http://elbil.no/forum/index.php?topic=289.0

eller:
http://elbil.no/forum/index.php?topic=240.msg1393#msg1393

så slipper en å lesa gjennom hele forumet. ;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Catalyzator

Takk begge to for både tanker omkring Phoenix'n og litt veiledning i forumet her  :) Jeg så nå at det var omtalt Phoenix allerede ja, men en god ting kan ikke sies for ofte  ;D   og jeg har alltid likt store biler Hehehe men samtidig så er jo mitt "problem" dette å få fraktet med seg rullestol uten å behøve å kjøre biler jeg egentlig ikke liker... Ser også at GM VOLT er nevnt og denne ser jo også morsom ut selv om den nok ikke har rom for en rullestol baki...

Jeg vil ha elektrisk bil  ;D NÅÅÅÅÅÅÅÅ velvel... ting tar tid og akkurat nå er det jo ferie overallt så det skjer jo ingenting i noen verdener egentlig....
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Griffel

#4
Sitat fra: Catalyzator på mandag 14. juli 2008, klokken 10:35
;D   og jeg har alltid likt store biler Hehehe

Jeg vil ha elektrisk bil  ;D NÅÅÅÅÅÅÅÅ velvel... ting tar tid og akkurat nå er det jo ferie overallt så det skjer jo ingenting i noen verdener egentlig....

Av andre biler du sikkert vil like, men heller ikke får kjøpt er denne:

http://www.zapworld.com/zap-x-crossover

Som du også kan finne litt om her:
http://elbil.no/forum/index.php?topic=560.0

;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Phoenixen i første omgang skulle leveres til bilparker ikke privat i USA.

En i Kristiansand låtet at han skulle være en forhandler allerede i år men det var bare tull. Bilen er en ombygd SSangYong.

Som Boogie sier, det er mange skuffelser i denne bransjen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Catalyzator

Hehehe Griffel   ;D 

Men LOTUS... var ikke det den første som faktisk kom med måkevingedører ? og dessuten er vel en lotus uten lotus(motor) ikke helt lotus liksom  ??? eller har de laget en el-lotus-motor også ? må innrømme at Lotus ikke er mitt "spesialfelt" men jeg satt i en slik i Canada i 1981...  ::)   den var selvfølgelig svart og svarte ruter og fete hjul å å å å......   

Jeg vil fremdeles ha en TH!INK Ox   :-* 
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Griffel

#7
Lotus har vel ikke vært så opptatt av å lage egne motorer, men i fossilversjonene sine har de benyttet motorer fra Ford, Vauxhall, Toyota, BMW og andre.

Men nå er det jo ikke Lotus men ZAP-X bilen heter, Riktig nok basert på en Lotus konseptbil. Så dermed tar vel ZAP ansvaret for motorene, en i hvert hjul på til sammen 644 hp, og det øvrige elektriske. Antagelig tar ZAP- også ansvaret for at de ( i følge .pdf brosjyre) velger Windows XP  ;D  som operativsystem i denne bilen. Det betyr vell, som vanlig, at en må trykke på "start" og shut down for å stoppe bilen, og vinduene lukkes da automatisk. (I følge hjemmesiden satser de på 2010 så de oppgraderer nok til Vista eller skifter til Linux).

Men klarer de det de lover for $ 60.000 så slutter jeg å fleipe om denne doningen og skriver meg på bestillingslista. (med forbehold om kursen på $)
:)

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Catalyzator

Hehhe Griffel     ;D   
Er igrunn litt enig med tankene omkring XP/VISTA/LINUX men i og med at jeg
er en slik liten søt blåøyd hoftevrikkende øyenvippvipper (ikke blond) så har jeg
faktisk funnet ut at det går an å bare tøtchtrykke lett på startknappen på PC'n å
så stenger XP hele skiten seg sjøl på aller mest hensynsfulle måte  ::)   

Hmmmm.... denne Phoenix'n kan nok få mange kunder om den finner det
for godt å komme seg i produksjon ja.... men det finnes jo så mange å jeg
holder fremdeles en knapp (Tøtchknapp  ::) ) på TH!NK Ox  :-* 
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA