Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjørehistorikk

Startet av teralv, lørdag 02. november 2013, klokken 11:29

« forrige - neste »

Bobbulf

Kanskje det kan være at Carwings tar hensyn til feilvisningen på speedometeret i bilen (ca8-9%),og korrigerer for det på Carwings, siden disse tallene jo er noe som Nissan skal jobbe med videre i sin forbedring av bilen og vil ha tallene så nøyaktig så mulig?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

cra

Feilvisning på speedometer skal bare være på hastighet, ikke på distanse. Hvis motsatt skulle være tilfelle vil så stor feilvisning være nok til at det gir seg utslag i pris på forsikring, og kanskje også påhvilken rekkevidde man (tror man) faktisk får?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Carwings har aldri rapportert riktig, dette har vært klagd på i åresvis.
Det har tidligere sett ut til at Carwings har hatt problemer i perioder, enkelte turer eller hele dager som ikke kommer med.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

DeadLock

#18
Hei.

Jeg har også hatt endel rare data i kjørehistorikken.

Ta en titt på dette:https://www.dropbox.com/sh/adojhydth0rm1c9/aEHF-XbdRp/Past%20Records%20funny%20data.jpg

Edit: Bildet fra DropBox vises ikke.


Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

thomita

Sitat fra: teralv på lørdag 02. november 2013, klokken 15:30
Sitat fra: thomita på lørdag 02. november 2013, klokken 15:24
Jeg kjører fra Frekhaug til Indre Arna ca 30 km hver vei, når eg kjem frem har jeg ca 65-70% igjen da med varme heleturen og a/c og varmetråder. Retur til Frekhaug ca 40% igjen. Med vinterdekkene på og cruise kontroll aktivert, jeg er iallefall fornøyd så langt, men har igjen å teste nåt gradestokken kjem ned under frysepunktet...

Takk for info. Hvilket utgangspunkt har du da, 80 eller 100 % fulle batteri?
Er det nye eller gamleversjonen du har av Leaf?

100% og nye versjonen
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

Kvikken

Denne informasjonsmeldingen man må trykke "OK" på hver eneste gang man starter bilen irriterer meg, hvorfor kan ikke den settes i instillinger til å alltid være "OK" ved start?

knutgrr

Funker høyst sporadisk hos meg også, selv om jeg alltid trykker OK.
Hele dette systemet er jo en humanitær katastrofe.

Ellers fornøyd.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Kvikken

I det minste burde de med en programvareoppdatering fjerne behovet for å trykke "OK" hver gang man starter bilen til å ha den som en opsjon i menyene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA