Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Sannsynligvis hovedkontaktorer i batteriet. Hvilken årsmodell? De tidlige ryker alle sammen før eller siden.

alda

Sitat fra: Muffinman på fredag 07. mai 2021, klokken 19:49
Sannsynligvis hovedkontaktorer i batteriet. Hvilken årsmodell? De tidlige ryker alle sammen før eller siden.
Kolla hans signatur, en 2018 modell, så lite tidigt...

Hade liknande feilmeldingar på min bil, då byttes pyrofuse, kontaktorer, HV rapid splitter vehicle side (?), HV/LV Ancillary unit. Allt på garanti efter 44000 km.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Klykken

#4352
Svigermor dyttet igjen bakdøra på håndtaket, og da døra smalt igjen gikk håndtaket rett inn og vil ikke ut igjen. Hørte det singlet litt nedover døra, så antar det er dette "giret" inni der som har røket. Motoren går hele tiden i døra også.

Håndtaket fungerer hvis det dras ut, så har knytt på et lite tau.

Mulig å kvele strømmen til bare denne døra for å ikke brenne motoren inntil jeg får tak i deler?

Edit:
Paddle gear har jeg lest meg frem til. Og at man kan fikle med håndtaket helt til motoren stopper. 😄 Talentløse greier. Holdt imidlertid i seks år før det røyk, da.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Du kan ta av dørtrekket og nappe ut pluggen til dørhåndtaket, da blir det stille.

Klykken

Fikk stoppet motoren ved å rikle litt på håndtaket etter å ha lest meg litt opp på temaet. Men må gjøre det for hver gang man åpner døra. Ser rimelig kål ut å stå der i 20 sek å rukle med håndtaket, bare. Litt avhengig av å kunne åpne døra da dattera på ett år sitter der daglig. Ellers ikke noe "krise" om motoren går over lengre tid, virker det som. Skal være holdbare greier.

Men, noen med tips til ei norsk side som selger slike deler til dørhåndtaket? Noe klips og slikt bør kanskje også bestilles ser jeg for meg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Kjøpe hos Tesla vel? Jeg betalte 16kr/stk sist jeg handlet der, men har vel rundet 50 nå. 4-500 for ledningsnett.
Skulle vel slutte å selge deler til disse for lenge siden, men mange har fått kjøpe siden. Alternativet er brukt håndtak som gås over før montering. Om du monterer en versjon ulike den som står i nå ordnes det med redeploy av softwaren via servicemeny på MCU.

Klykken

Hah, det tenkte jeg selvsagt ikke på. Gå rett til kilden er vel kanskje enklest! :D Prøver det først.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Olee

Jeg fikk pris på ledningsnett hos Tesla, 1600,- skulle de ha for det! Så anbefaler å kjøpe en annen plass eller lage selv.

Muffinman

Ville nå sjekket likevel jeg da. Kostet over 400 sist jeg kjøpte, og en firedobling i pris på relativt kort tid høres drøy ut. Nå skal det sies at de monterer nyere utgave av komplett håndtak for noe over 3k.

Fastlane83

Bilen synker ned foran på venstre side i løpet av natten. Hever seg som normalt når jeg starter den. Ingen feilmelding, ulyder eller påpakning etter nylig NAF test. Er det luftpute som er lekk tro? Evt hva kan det være og hva koster det å utbedre dette? Model S 85D 2015 mod. Gått 130 000 km
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

ventle

Sitat fra: Fastlane83 på lørdag 22. mai 2021, klokken 15:58
Bilen synker ned foran på venstre side i løpet av natten. Hever seg som normalt når jeg starter den. Ingen feilmelding, ulyder eller påpakning etter nylig NAF test. Er det luftpute som er lekk tro? Evt hva kan det være og hva koster det å utbedre dette? Model S 85D 2015 mod. Gått 130 000 km

Har bilen inne hos Tesla Grorud akkurat nå på grunn av nesten det samme (hos meg er det begge sider bak som synker sammen, og det tar litt lengre tid enn bare over natten, nærmere 2-3 døgn). Har ikke fått prisen enda.

ventle

Fasit så langt er at det tilsynelatende kun var lekkasje i ventilblokken som fordeler trykket fra kompressoren til hver av de fire hjørnene. Kostet 5915 å skifte inkludert arbeid og diagnose.


ventle

Bilen er beleilig nok fem år og to måneder gammel, så nei :(

BMW850

Sitat fra: ventle på fredag 28. mai 2021, klokken 17:10
Fasit så langt er at det tilsynelatende kun var lekkasje i ventilblokken som fordeler trykket fra kompressoren til hver av de fire hjørnene. Kostet 5915 å skifte inkludert arbeid og diagnose.

Ofte så er det slike ting har jeg fått med meg. Kommer langt selv med å fjerne balja (frunken) og spraye litt zalovann.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA