Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

BMW850

Jeg måtte betale for denne jobben i februar. Men du har vel fortsatt garanti? Men snakket med en idag som fikk byttet i fjor sommer kostnadsfritt fordi om bilen var ute av garanti.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RøedH

Bilen sluttet nylig å lade, melding «Maximum battery charge level reduced», og Tesla brukte en drøy uke på bytte av hovedbatteri. Det synes jeg er bra! tok vel en måned i 2018. Lånebil og null kost!

At det skjedde nå og ikke om noen måneder er på en måte bra, men at det forrige bytte batteriet (reman F-pack) holdt 2,5 år ca 50' km er vel ikke bra – er disse «reman» pakkene bare lett lappet sammen? Nå fikk jeg et (reman D-pack) tror det er samme versjon som sto originalt i bilen og holdt ca 150' km skal vel være fornøyd om det skjer igjen.

Pris og tilgjengelighet på bytte batteri er et El-bil spøkelse fremover ikke bare for Teslaen, men Leafen gir nok ikke hjertesorg. Hva Tesla klarer å få et batteribytte til å koste blir spennende, neste batteri kollaps kan jo fort føre til skroting.

Ryker batteriet på km – eller bare tilfeldig? To bytter har jeg ikke fått med meg er vanlig på 200' km? Jeg lader sjelden på superlader – kun et par ganger i året, og sjelden til 100% - stort sett 80-90. Bilen er alltid parkert i garasje og lades stort sett 3 fas - 26 amper (kanskje negativt).
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

z4rd

Du kan med fordel lade til maks 70% i det daglige hvis du ikke har behov for den ekstra rekkevidden? Det vil over tid være gunstigere.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

RøedH

Ser wk057 ble linket her inne tidligere:
https://skie.net/skynet/projects/view_post/23_Explaining+Changes+post-firmware+2019.16+Regarding+Range+Loss

Ikke helt med på alt han skriver, men det dreier vel seg om de fleste 85 pakkene og at de feiler pga svikt i styringselektronik. Korrosjon ustabile komponenter etc.

Kan å lade til 70% hjelpe på det tro.
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

Muffinman

Nei, det kan det ikke.

Uansett har vi 2 85-biler med som begge har gått rundt 200k. Begge har originalt batteri.

RøedH

At en pakke holder kan jo være positivt, det kan jo være en god produksjon og bli bedre med åra som god vin :D. Mens disse bytte pakkene er uheldigvis full av dårlig elektronikk hvor dårlige kompenter vil ryke igjen. Håper igrunn ikke det :), ble bare litt deprimert av at en viktig del av bilen ryker hvor få løsninger og priser er klare.
Men fremdeles innenfor garanti da -godt den ikke var begrenset til 160' km som ser ut til å være vanlig på mange biler.
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt


Motorwatt

Finnes nok mange ord som kan benyttes på dette forsøket. Jeg velger enkelt "det dummeste jeg har sett på lenge"!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

o.b.lix

Sitat fra: Jejl på onsdag 21. april 2021, klokken 10:18
https://www.elbil24.no/nyttig/startet-klageklubb-for-misfornoyde-tesla-eiere/73651847

Mannen bak er en av Vollvik sine med-svindlere i den såkalte "Munnbind-saken"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mBM2np/vollviks-ukjente-smittevern-nettverk

Han har også registrert flere klagedomener, deriblant togklager.no og bilklager.no

Har også opprettet konsern med 785 selskaper hvor disse klagefirmaene inngår, og f.eks. Vipps Mobil AS, usikker på dette er teletjenesten drevet av Vipps eller bare et navn som skal ligne.

Ligg langt unna denne mannen sier nå jeg! OG elendig av Elbil24 å gi gratisreklame til slik svindel!

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Klykken

Alt med ordet Tesla i seg gir klikk.

Nå er denne saken langt utenfor trådens emne, forøvrig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

#4346
Leste den Vollvik saken i VG som det ble lenket til og at han karen her virker ikke seriøs. Hvis han i tillegg har etablert / registrert flere klagedomener, deriblant togklager.no og bilklager.no... ja ja...

JorEl

I dag opplevde jeg og bilen, mange feilmeldinger som sa at bilen ikke hadde nok effekt, bilen kunne stoppe, bilen ville kanskje ikke starte, den siste var at bilen måtte på service. Da kjørte vi til vårt Tesla Servicekontor, og det ble kjørt en diagnose. Bilen hadde vist problemer med kontakter i høyvolt-systemet. Venter nå på lånebil og fremdeles god service ;)
Flere av feilmeldingene hadde koder som lignet på hverandre w..14,15 husker ikke helt.
Har ikke alltid vært imponert over bilens ladefart, så håper mest mulig må skiftes ;D (Er selvfølgelig under garanti) Edit:Skal høre med Tesla om de kan oppgradere bilen med ny CCS adapter.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Antar det er brudd i jordingspunkt i frunk, da det kan gi mange rare feilmeldinger.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Fikk opplyst om at det var høyspent det var problemer med. Trodde kanskje jordingspunktet for hovedbatteri var under baksetene, og ikke helt fremme? Men får vel håpe på at du har rett Klykken, da burde jo reperasjonen gå raskt.
Edit: Eh, rask reperasjon...travel servicestasjon, på en fredag..Begynner nok med bilen i neste uke forhåpenligvis. Men jeg har fått en eldre modelS 85 lånebil. Digger disse eldre bilene med en gigantisk frunk. Når jeg tenker tilbake til 2013-14-15 så blir jeg stolt på Tesla sin vegne :+1:
Deilig med Tesla som gir meg en lånebil, gjør ventetiden til en lek. Må bare ikke krasje da :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA