Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

alagerqv

Er nok defekt dørhåndtak. Mulig du kan smøre opp noe av det, men i verste fall må du nok ordne ett nytt. Finnes sikkert hos din lokale bilopphugger til hyggelig pris.

Zanka

Sitat fra: alagerqv på lørdag 30. januar 2021, klokken 11:38
Er nok defekt dørhåndtak. Mulig du kan smøre opp noe av det, men i verste fall må du nok ordne ett nytt. Finnes sikkert hos din lokale bilopphugger til hyggelig pris.
Rart at dette kun skjer i kulde?
Har byttet dørhåndtak selv på andre siden. Kan jo være noe med microbrytere og fuktighet, men litt rart det også.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Muffinman

Blir virkelig noen lei av bilen sin fordi de i løpet av noen år får utbedret en drøss ting på garanti/recall, må bytte slitedeler og  batteri i nøkkelen?

Ser det er noen dyre reparasjoner der også, men det er dumt å ta med ting som i utgangspunktet er å forvente på lista over problemer.

BMW850

Det kan heller ikke jeg helt skjønne. Og tilogmed ett nytt HV batteri, kan ikke klage på det😏
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

alda

Sliter väldigt med att backspeglarna fryser fast om dagen, antingen ut- eller infällda..... Och jaa - jag vet att det rekommenderas att slå av autofold på vintern, men parkeringsplats i ny bolig är så trång att speglarna måste fällas för att bilen ska få plats...

Någon som har ett tips på vad man kan göra för att förhindra fastfrysning? Något medel man kan spraya på/i leden?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

hemi

høres ikke ut som parkeringsplassen/garasjen følger bygningsspec? :o

og yeah auch.  (bretter inn speil selv på vei inn i garasjen og det er =¤#)%"#)%=)¤# om vintern. )

ventle

Sitat fra: alda på mandag 01. februar 2021, klokken 12:51
Sliter väldigt med att backspeglarna fryser fast om dagen, antingen ut- eller infällda..... Och jaa - jag vet att det rekommenderas att slå av autofold på vintern, men parkeringsplats i ny bolig är så trång att speglarna måste fällas för att bilen ska få plats...

Någon som har ett tips på vad man kan göra för att förhindra fastfrysning? Något medel man kan spraya på/i leden?

Jeg hadde problem med dette, som jeg klaget på til servicesenteret. Det de gjorde var å fjerne noe filt som ligger mellom speilene og armen de er montert på. Tesla har visstnok sluttet å montere denne filten på nyere biler.

Jeg har ikke hatt problem med fastfrosne speil etter dette (to vintere siden).

Klykken

Filten har en tendens til å løsne også. De brukte en klipetang og dro de av hos meg da de stakk ut på hvert speil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Wibla

Seriøst, bruker de filt mellom der? Det er jo perfekt for å fange fuktighet og så fryse fast mekanismen...

Når skal Tesla ta til vettet og sende designingeniørene på studietur til Norge?
2018 Tesla Model S 75D

Klykken

Sukket fint han på service ja, da han dro av filtbitene. California-løsning for å hindre sand o.l.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman


alda

Sitat fra: ventle på tirsdag 02. februar 2021, klokken 09:52
Sitat fra: alda på mandag 01. februar 2021, klokken 12:51
Sliter väldigt med att backspeglarna fryser fast om dagen, antingen ut- eller infällda..... Och jaa - jag vet att det rekommenderas att slå av autofold på vintern, men parkeringsplats i ny bolig är så trång att speglarna måste fällas för att bilen ska få plats...

Någon som har ett tips på vad man kan göra för att förhindra fastfrysning? Något medel man kan spraya på/i leden?

Jeg hadde problem med dette, som jeg klaget på til servicesenteret. Det de gjorde var å fjerne noe filt som ligger mellom speilene og armen de er montert på. Tesla har visstnok sluttet å montere denne filten på nyere biler.

Jeg har ikke hatt problem med fastfrosne speil etter dette (to vintere siden).
Tack för tips, får höra med Tesla om det är detta som är problemet, och i så fall få fjernet den filten.

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

RJK

Sitat fra: alda på onsdag 03. februar 2021, klokken 08:23
Sitat fra: ventle på tirsdag 02. februar 2021, klokken 09:52
Sitat fra: alda på mandag 01. februar 2021, klokken 12:51
Sliter väldigt med att backspeglarna fryser fast om dagen, antingen ut- eller infällda..... Och jaa - jag vet att det rekommenderas att slå av autofold på vintern, men parkeringsplats i ny bolig är så trång att speglarna måste fällas för att bilen ska få plats...

Någon som har ett tips på vad man kan göra för att förhindra fastfrysning? Något medel man kan spraya på/i leden?
Tack för tips, får höra med Tesla om det är detta som är problemet, och i så fall få fjernet den filten.

Jeg hadde problem med dette, som jeg klaget på til servicesenteret. Det de gjorde var å fjerne noe filt som ligger mellom speilene og armen de er montert på. Tesla har visstnok sluttet å montere denne filten på nyere biler.

Jeg har ikke hatt problem med fastfrosne speil etter dette (to vintere siden).

Kan du være så snill å flytte det du har skrevet, utenfor quote-taggene? Ja, etter den aller siste quote-taggen.

Det er jo ikke mulig å se om du har skrevet noe i det hele tatt, eller hva du har skrevet, uten å måtte gå tilbake til svaret til den du svarte.

Da er jo minst halve poenget med å sitere borte, siden man må lett se hvem som skrev hva.

Noen velger å skrive sitt innlegg over det opprinnelige. Det er i det minste bedre, men ikke optimalt. Men veldig fint om man gjør tråden så lettlest som mulig.

På forhånd takk.


EDIT:
SÅ flott at du korrigerte. Da ble det mer leselig. :+1:

Lar denne fremdeles stå "public" fordi det er flere som gjør tilsvarende feil. Jeg la det ut slik at flere kan lære av det, og hvorfor det er viktig "å holde tunga i rette munnen".  ;D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Klykken

Begynte å lyse et gult lys for luftfjæringa i dag på vår S etter et par mils kjøring. Samtidig har utetemperatur gått fra -10C til -28C. Ingen varsler under "notifications", så skal i utgangspunktet ikke være noe farlig. Men tipper lavt nivå av nitrogen (hvis det er det i fjæringssystemet?).

Har ellers sett en del innlegg om tilsvarende på Facebook etter de siste oppdateringene som har kommet så mistenker også en bug..

Har tatt kontakt med service så får vi se hva de sier. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lindberg

Varmeapparatet har tatt kvelden... Det blåser kun kald luft, med innstilling på HI. Må kjøre vifta på full guffe for at det ikke skal ise på innsiden av vinduene, men klarer ikke å få det varmere enn 1 plussgrad.

Forvarming fungerer naturligvis heller ikke, appen viser at det er 0 grader i bilen, etter å ha stått med forvarming på i 30 min, (på HI).

Hva sier Tesla Veihjelp..? "Prøv reset med knappene på rattet, evt "skru av" på skjermen..." Det funka ikke.

Kjenner jeg ikke har ork til å sitte i timesvis på Grorud og vente på dropin-time, det er jo fortsatt like treg og elendig service der som da jeg kjøpte bilen ny i 2017.

Men jeg har kanskje ikke noe valg? Det er jo uforsvarlig å kjøre i en iskald bil nå, det er -15 grader ute... Jeg skal kjøre 30 mil langtur i jobb neste uke, det er uaktuelt i en iskald bil  >:( Jeg må jo kunne kreve en loaner eller leiebil vel, om de ikke klarer å fikse dette på dropin?

Model 75S RWD, 71000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA