Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

#4275
Det er mange slike kloner, mange av dem med ekstremt kunnskapsnivå på dette. Hvis du holder til på østlandet vet jeg om en håndfull :)

Selv  befinner jeg meg på nordvestlandet.

Hvis du fikk det demonstrert ville du ikke syntes det var komplisert lenger. Så fort man har satt ting opp er det bare å åpne appen, og beundre tallene endre seg nærmest i sanntid. Man kan også logge med appen og eksportere til excel, for eksempel. Vanedannende, ihvertfall den første tiden.

Contango

#4276
Sitat fra: Motorwatt på mandag 28. desember 2020, klokken 18:03
Synes ikke dette ser bra ut... Fallet er nesten 10% på 27 måneder. Snakket med Tesla på telefon, og de sier de kan sjekke batteriet, men tar ca. 750.- for jobben hvis de ikke finner noen feil. Bør jeg gjøre det?
Den kurven er ulik den jeg hadde på 75'en (men som vi eide kort tid), den vi har på SP'en, og 3'ern. Alle bilene har nogenlunde fulgt den grønne. En SW oppdatering med endring av konstanten på S'en synes tydelig som et hopp i kurven. Men den grønne kurven er rar der. Ellers er det vanskelig å se SW endringer på noen av kurvene. 3'ern er mer sensitiv for cellebalansering. Mye småkjøring drar kurven ned og fullading drar den opp igjen. De større hoppene i den kurven korresponderer med 95-100%. Degraderingen på SP'en er kraftigere i begynnelsen og stabiliserer seg etterhvert (men den grønne kurven er ikke helt forklarbar), mens på 3'ern er den jevnere og litt kraftigere.  Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

RøedH

Flere år siden sist jeg fikk så mange feilmeldinger (4) på en gang, og på føret for tiden er mangel på traction/stability/ABS/regen ikke helt trygt. Det er en del uker til Tesla hadde tid til å se på dette, så lurte på om noen hadde noen tips til DIY løsning?
Tror å huske at det var feil på noe jording som ble utbedret for noen år siden når alt feilet?
Jeg har sjekket at all ABS hjulsensorer er visuelt OK, og sjekket aktuelle lett tilgjenglige sikringer F76/F77/F73 OK, men ikke F84 ennå da den ligger vanskelig til under 12v batteri. Noen som har noe input?
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

Muffinman

Flekk ut frunken og sjekk jordingspunktene på vangene på siden. Røsk forsiktig i dem, de kan se fine ut på utsiden men være tært opp inni.

RøedH

Da er det håp om at traction/stability/ABS/regen feilen løste seg, men er ikke sikker - så beholder service timen litt til.
«Flekket» ut trunken og sjekket jordingspunkt. Fremre punkt på fører side var rimelig dårlig og brakk like godt av, servo fungerte fremdeles så helt borte kan jordingen likevel ikke ha vært.  Hvordan reparer jordingspunkt best mulig? Valgte å bore 5 mm hull og gjenge opp med 6 mm gjengetapp og bruke Rustfri bolt (standard 8.8 er kanskje bedre?).
Etter en hard software reset (bytte felg i service menyen) og noen hundre meter kjøring forsvant advarslene og alt var oppe og gikk igjen – varig ...?? 
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

Muffinman

Tesla har oppgraderte jordingspunkter. De bruker stort sett samme metode som deg; gjenger dem inn i vangen.

Vet ikke om det kan få noen "artige" effekter ift metallene du har brukt og om et av dem vil fungere som offeranode, men jeg ville virkelig skrudd ut og sjekket til sommeren. Hvis noe er i ferd med å skje bør du se det da.

Veggen

Noen som har en formening av hva jeg kan forvente meg etter denne remsa med feilmeldinger?
Bilen ville ikke settes i drive og ble hentet av Falck for et par timer siden.

RøedH

Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. januar 2021, klokken 17:51
Tesla har oppgraderte jordingspunkter. De bruker stort sett samme metode som deg; gjenger dem inn i vangen.

Vet ikke om det kan få noen "artige" effekter ift metallene du har brukt og om et av dem vil fungere som offeranode, men jeg ville virkelig skrudd ut og sjekket til sommeren. Hvis noe er i ferd med å skje bør du se det da.

Noen som vet hva slags material kvalitet Tesla bruker på jordingsbolten?aluminium har jeg igrunn ikke tro på når man ser hva som skjedde med den som sto der - det er jo edle materiale i både kabler og kabelsko.
Glemte forresten å nevne at jeg slipte jordingspunktet plant for å få god kontakt -om noen skulle gjenta dette, når jordingspunktet knekker er raske tiltak nødvendig. Burde kanskje også fette over etterpå for a redusere risikoen for korrosjon?
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

sjokomelk

Hjelper lite å smøre inn ting når det er galvanisk korrosjon som spiser opp metallet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Noen som kan si hvilke(n) forandring som er gjort på jordingspunktet for å unngå korrosjon? Dette fenomenet er jo så kjent at det burde være det aller første de burde ha hatt en løsning på. Og dermed også en utvidet garanti.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Simen1

Sitat fra: sjokomelk på søndag 24. januar 2021, klokken 19:00Hjelper lite å smøre inn ting når det er galvanisk korrosjon som spiser opp metallet.
Jovisst! Det er jo nettopp da det hjelper. Fukt, eller rettere sagt ioner av salter og i vannet er det som frakter ladninger fra det ene materialet til det andre. Smører man det inn med fett så hindrer man denne ionetransporten og dermed korrosjonen.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Fastlane83

Ved vindusviskerbytte i går oppdaget jeg at vindusviskerarm på førerside skraper i panseret....Har skrap bort en god del metall på panseret allerede. Hva kan være årsaken til dette? Har ikke hatt noen kollisjoner eller justering av panser/vindusviskere.
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Fastlane83 på mandag 25. januar 2021, klokken 13:00
Ved vindusviskerbytte i går oppdaget jeg at vindusviskerarm på førerside skraper i panseret....Har skrap bort en god del metall på panseret allerede. Hva kan være årsaken til dette? Har ikke hatt noen kollisjoner eller justering av panser/vindusviskere.

Har hatt det samme selv. En eks-tesla-tekniker mente at dette er fordi det kommer vann i pakningen til viskerfestet som sveller og skyver armen opp i panseret over tid. Ble tatt på reklamasjon hos meg men det krever at man er innafor reklamasjonstid...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Cao_de_Aqua

Kommer til å selge min S85 2013 ASAP orker ikke mer av Tesla Service Center.

Her er min service/issue historikk utover vanlig service punkter:

26-Jun-2015: Checked UMC cable, veryfied it was broken, new UMC cable and pigtail adapter.

13-Nov-2015: Upgrade 12V Positive Jump Post. Installed Underbody Shield Using Underbody Shield Kit, Modified and Installed Front Undershield. Trimmed Rear Base of LH/RH Rear Arch Liners. Replaced applique and reglued system. Removed the screw that causes corrotion, and cleaned away corrotion. Replaced 2 Exterior Mirrors. High Mounted Brake Lamp - Sublet Part Quantity Rear window removed for replacing of third brake light. Replaced the license plate frames. Replaced panoramic roof seal. Replaced one key fob. Bolster - Side - Seat - 2nd Row - RH Re fitted RH side bolster with new clips. Re fitted right side rocker panel to standard specifications. Four Wheel Alignment. Casing - Transmitter - Remote Keyless Entry. Replaced roof rack door cover. Reglued seal for door left side and between all 4 doors and headliner. Brakes Discs & Calipers General Diagnosis Performed service bulletin for this issue. Retrofit 2nd Generation Front Dust Shields, Install Rear Dust Shields, Install Front And Rear HP1000-T Brake Pads.

30-May-2016: Replaced key fob battery due to low voltage. Rocker Panel - RH removed dust behind rocker panel, installed it correctly back in place. Position Sensor - Door - Exterior Handle - Front - RH Replaced position sensor harness.

19-Oct-2016: Replaced Charge Port Pin Carrier. Replaced rusty liftgatate strut mounting points. Replaced front right door seal. Frunk lock mechanism inspected and then lubricated. Replaced and programmed 1 new key fob. Replaced front left hub. Replaced door panel clips (front right door). Replaced lower arms both side.

05-May-2017: Transmitter - Remote Keyless Entry (RKE) - Add/Replace 2 Transmitters Internal failure in key's. Replacing 2 key

13-Oct-2017: Replaced 4x TPMS sensors. Replaced DC/DC convertor. Replaced front left sway bar link.

01-Oct-2018: Replace Front Passenger Airbag, 2013 Model S

31-May-2019: TPMS Sensor - ID Learn Procedure - Continental Replaced tpms sensors.

29-Jan-2019: Replaced complete steering rack, installed firmware and
performed four wheel alignment. Replaced drive unit and installed firmware. Panoramic Roof - 1st Generation
Replaced fixed glass. Panoramic Roof - 2nd Generation - LH/RH (Retrofit) Replaced side appliques. Halfshaft Assembly - Rear - LH Replaced halfshaft rear. Replaced front and rear brake rotors.Brake Caliper - Front – LH. Replaced claipers and brake pads. Replaced Wheel Sensors - TPMS - Vehicle Set.  LTE Retrofit, Europe

20-Aug-2020: Replaced AC unit due to leak.

09-Sep-2020: HID Bulb - Headlight - LH (Remove & Replace)

07-Oct-2020: Replaced the seal on the fixed roof glass. Replaced the wiper motor due to free play.

04-Dec-2020: Replace LH and RH Lower Rear Control Arm Assemblies Due To Potential Cracking (includes Four Wheel Alignment Check and Adjust).  Handle - Exterior Release - Door - Rear - 3rd Generation – RH. Retrofit.  Replaced VCM Through Warranty Adjustment Program (Model S)

29-jan-2021: HV Battery (Remove & Replace) just won the lottery with complete new battery!
VW ID3 gått 4300 km (best EV so far)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 75' km (vraket)
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812 (Still going strong 130'km)
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00
Model 3 Reservert 31.03.16

Zanka

Sliter med at høyre bakdør åpner seg mange ganger pr dag, døren går ikke helt opp kun slik at den må dyttes i lås igjen. Dette kan skje i fart eller når bilen står stille, regner med at det har noe med kulde å gjøre. Dette skjer selv om ingen har benyttet denne døren hele dagen, har noen noe tips på hvordan jeg kan få fikset dette selv. Dette er en 2013 p85 +, har hatt bilen siden den var ny, men kun opplevd dette de siste mnd.
Tipper dette kan bli dyrt hos Tesla, ønsker derfor å prøve å fikse dette selv

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA