Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Simen1

Tesla ringte og ville ha bilen inn på en garantisak "ventilering av batteriet". Noen som har hørt om det før? Hva går det ut på? Siden det gikk på garantien så svarte jeg bare ja uten å ane hva det er for noe.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Klykken

De monterer teip over enveisventilene på batteripakken for å forhindre at dritt kommer inn i ventilene og senere vann/fukt.

Parafraserer fra noe jeg leste for litt siden
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Det der er jeg ganske sikker på å ha lest enkelte betale noen tusinger for å få gjort noen år tilbake  ???

Jejl

Fikk en pris på å bytte  viskermotor og viskerarm av Tesla fordi armen berører panser. Ca 8500kr. Har ikke merket det selv, men armen sneier såvidt borti panseret når den går, men den har ikke laget noe synlig merke i panseret enda.
Men skifte av viskermotor fordi viskerarmen er 0,3 mm ut av stilling???? Hvorfor skal det være nødvendig?
Har tapet en liten tapebit på viskerarmen og en på panseret for at det ikke skal bli noe merke, som en midlertidig fiks.
Men er det virkelig ingen justeringsmuligheter her?

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

VigdisA

Sitat fra: Muffinman på fredag 06. november 2020, klokken 23:31
Det der er jeg ganske sikker på å ha lest enkelte betale noen tusinger for å få gjort noen år tilbake  ???
Stemmer - undertegnede fikk dette utført i Gøteborg i 2016 på vår 2013 Model S. - Tesla i Norge hadde ved hjemkomst ikke hørt noe om slikt da vi spurte dem, men Tesla Gøteborg insisterte på at dette var nødvendig. Jeg turte ikke annet enn å få det utført. Godt mulig det har berget bilens batteri frem til nå. Det var i følge svenskene nødvendig for å holde batteriet sunt, og disse pakningene var skadet på vår i 2016. Vi hadde ikke skrapet opp batteriet på noe vis som skulle tilsi skader, jeg vet ikke hvor skjøre disse pakningene er. Betalte vel 4000 SEK om jeg husker rett.
Skal ikke se bort fra at svenskene var forut for sin tid om dette nå er en fix som eldre biler kalles inn til.
Om disse viser seg nødvendige å byttes med jevne mellomrom, er det sikkert snart på tide å få de byttet igjen for vår del også...
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Muffinman



Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tho

Litt artig dette her. Jeg trodde at jeg hadde eMMC feilen som er omtalt i fiksen som tesla snakker om. Men jeg har hvistnok en internfeil i SD-kortet (Som er loddet på hovedkortet, må være noe firmware eller noe?) så det vil ikke hjelpe meg å bytte eMMC brikken. Men synes 13k for å bytte til helt ny skjerm med 4G er noe mer hyggelig enn 26k som det var før. Så de skulle prøve en reformatering av Sd-kortet og bytte til ny skjerm (Mot at jeg betaler) hvis det ikke funka.

Tesla klarer å sno seg unna igjen  :o
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Simen1

Sitat fra: tho på tirsdag 24. november 2020, klokken 10:26Men synes 13k for å bytte til helt ny skjerm med 4G er noe mer hyggelig enn 26k som det var før.
Inneholdt tilbudet hele MCU-en med 4G modem, skjerm, eMMC, hovedkort osv?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Motorwatt

#4241
Sitat fra: tho på tirsdag 24. november 2020, klokken 10:26
Litt artig dette her. Jeg trodde at jeg hadde eMMC feilen som er omtalt i fiksen som tesla snakker om. Men jeg har hvistnok en internfeil i SD-kortet
Trodde eMMC var en type "SD-kort"? Og som isåfall omfattes av den nye garantien?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tho

Forskjellen er nok heller teoretisk. Men denne eMMC fiksen tesla skriver om går spesifikt på å bytte et printkortet som er koblet på hovedkortet.  Det som jeg har problemer med er lodda på hovedkortet. Så som jeg forsto vil det ikke hjelpe for meg å gjøre den fiksen som er dekket. Men jeg skjønner jo veldig godt at det sannsynligvis er helt samme svakhet.

Tesla har gjort det enkelt for seg selv at bare den "billige" fiksen er dekket. Servicefyren hos tesla antydet at det problemet jeg hadde var en ekstremt sjelden feil. Han sa at det var 2 stk inkl. meg som var registret i Kristiansand med denne feilen.

Jeg ble forespeilet 13500 for ny skjerm med 4g ja. Har ikke fått endelig bekreftelse på det men jeg legger det til når jeg får det.

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Muffinman

SD-kortet skal så vidt jeg har fått med meg være utskiftbart?


tho

Jeg spurte spesifikt om det var utskiftbart, de sa nei. er bilde fra en MCU1? Hvis det er det blir jeg en smule forbanna.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA