Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Cato76 på mandag 26. oktober 2020, klokken 10:06
Skiftet fra sommer (21") til vinterhjul (19") denne helgen og etter skiftet så har bilen begynt å knirke noe sykt på venstre side fremme!! Jeg kan trykke bilen ned ved hjulet og det høres godt. Knirker også ved rattutslag..

Skal sies at jeg skiftet xenon-pærer samtidig, men kan ikke tro at dette kan ha noe sammenheng, utenom at det var mye dritt over filten i hjulbuen, så det kan ha lagt seg noe søle i foringer eller noe..

Før jeg begynner demonteringen, så må jeg høre om det er noen her som har opplevd lignende?   

Bilen er P85 med luftfjærer (2015)
Husker vår 2013 P85 fikk byttet en camberarm foran når den var ca året gammel på grunn av dette. Men pussig at det skal skje når du bytter hjul!

Har du originale felger? Hvis du har uoriginale, har de utsparing til låseskruen på bremseskiva? Har sett felger som ikke har denne hele veien rundt slik at den måtte monteres i en viss orientering for at det skulle stemme.

fonberg

Sitat fra: fonberg på mandag 26. oktober 2020, klokken 11:33
Krøll med BT: Fikk ikke til å fjerne eller legge til enheter. Ordna seg etter jeg fikk pusha FW-oppdatering av Tesla Service Trondheim.

Krøll med lading: I går nekta bilen å lade, først på et par Type 2-ladere, og deretter på en schuko-ladestolpe (testa denne for å eliminere Type 2-kabelen min som feilkilde). Ene Type 2-laderen lyste rødt etter tilkobling, mens schukoen kortslutta umiddelbart da jeg kobla til ladeporten. Etter rådføring med Roadside assistance ble jeg anbefalt å teste DC (Superlader), og fikk samme feilmeldinger der (bare med DC i stedet for AC i teksten). Reset av bilen og samme resultat (pulserende blått lys rundt ladeporten, forresten). Roadside assistance satte opp time til meg, levert inn bilen i morres, antar det tar noen dager. Fikk rimeligvis lånebil.

Update ladekrøll: Fikk tlf. i ettermiddag om at de bytter internlader i bilen. I mellomtiden kjører jeg en S90D loaner med 105kkm, tight og fin å kjøre. Det tok ei god stund før jeg merka at den er (låst) i Chill Mode, så jeg begynner tydeligvis å bli hattkaill  :D
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

DeadLock

 :-1:
Kona kjøpte en 2014 P85 i begynnelsen av Juli i år.

I salgsannonsen stod det "alt utstyr" og det hadde jo bilen, foruten +pakken. Gratis superlading ut bilens levetid.

Dro på bilferie nedover i Europa og fikk feilmeldinger på første superlader i Lyngdal. "Ingen betalingsløsning lagret" til tross for at jeg har både mitt og kona's kort lagret hos Tesla.

Telefon til Road Assistance avslørte at bilen hadde blitt "fjernet fra supercharging-lista" men de gjorde noe så virket supercharging.

Merket etter ca 1 uke at det forsvant penger på ene kredittkortet. Viste seg at Tesla tok seg betalt for alle superladingene. Eskalerte saken opp i Tesla-systemet og fikk tilbakemelding at "bilen er solgt på auksjon, og er derfor ikke pårettiget gratis superlading".

Har nå i flere måneder prøvd å få ut informasjon fra Tesla om hvilken auksjon de mener, men kommer ingen vei. Noen som har vært borti lignende?

På toppen av det hele, dagen etter at vi returnerte fra sommerferien havarerte hovedbatteripakken.

Fikk "ny" (refurb) P90DL-pakke på garantien på batteriet, bilen hadde da gått 164000km. Dette ordnet seg greit, ingenting å betale, men bilen lader fremdeles ikke på superchargere uten at det trekkes på kortet.

Har prøvd å ringe, men får da bare svar om å "bruke skjemaet for kontakt" som igjen fører til ett sort hull.

TL;DR:  Kjøpte brukt Tesla Model S P85 med gratis superlading som Tesla har deaktivert da de mener bilen er solgt på vrak-auksjon.

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

1000kwh

Sitat fra: DeadLock på søndag 01. november 2020, klokken 16:59
:-1:
Kona kjøpte en 2014 P85 i begynnelsen av Juli i år.

I salgsannonsen stod det "alt utstyr" og det hadde jo bilen, foruten +pakken. Gratis superlading ut bilens levetid.

Dro på bilferie nedover i Europa og fikk feilmeldinger på første superlader i Lyngdal. "Ingen betalingsløsning lagret" til tross for at jeg har både mitt og kona's kort lagret hos Tesla.

Telefon til Road Assistance avslørte at bilen hadde blitt "fjernet fra supercharging-lista" men de gjorde noe så virket supercharging.

Merket etter ca 1 uke at det forsvant penger på ene kredittkortet. Viste seg at Tesla tok seg betalt for alle superladingene. Eskalerte saken opp i Tesla-systemet og fikk tilbakemelding at "bilen er solgt på auksjon, og er derfor ikke pårettiget gratis superlading".

Har nå i flere måneder prøvd å få ut informasjon fra Tesla om hvilken auksjon de mener, men kommer ingen vei. Noen som har vært borti lignende?

På toppen av det hele, dagen etter at vi returnerte fra sommerferien havarerte hovedbatteripakken.

Fikk "ny" (refurb) P90DL-pakke på garantien på batteriet, bilen hadde da gått 164000km. Dette ordnet seg greit, ingenting å betale, men bilen lader fremdeles ikke på superchargere uten at det trekkes på kortet.

Har prøvd å ringe, men får da bare svar om å "bruke skjemaet for kontakt" som igjen fører til ett sort hull.

TL;DR:  Kjøpte brukt Tesla Model S P85 med gratis superlading som Tesla har deaktivert da de mener bilen er solgt på vrak-auksjon.
Hva sier personen dere kjøpte bilen fra da?

Simen1

Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Marzo


Motorwatt

#4221
Har din kone kjøpt bilen hos Tesla, en bilforhandler, eller en privatperson?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

overlay

Det Tesla tidligere har gjort med biler som er kondemnert er å disable DC lading.
Ta en titt her:

https://youtu.be/1PWlkAZCojg

Ikke sett at de begynner å ta betalt for superlading på kondemnerte før

DeadLock

Kjøpt hos Bølstad Bil i Bergen.

Forrige eier hadde gratis superlading.

Sendte salgsannonsen til Tesla, og da sa de at bilen var solgt på auksjon.
Etter dette ingen respons fra Tesla, selv etter mange eposter hvor jeg etterspør på hvilket grunnlag de mener bilen er solgt på auksjon.  Vanlig salgsannonse på Finn.no.

Software updates og slikt fungerer. App fungerer også. Veldig rart hele greiene.

Fikk CCS oppgradering samtidig med batteribyttet (betalte 3800,-).
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

Muffinman

Her burde du virkelig forholde deg til selger og la de ordne opp med Tesla. Det er de som har solgt bilen til deg med gratis superlading.

o.b.lix

Høres ut som bilen er blitt kondemnert etter kollisjon, solgt og reparert igjen. Det kan forsikringsselsskapet ditt antagelig finne ut av, eller så må du kontakte vegvesenet.

Pr i dag kan ikke private søke opp dette, selv om det er snart mulig: https://motor.no/olsen-bil/na-kommer-skaderegister-for-bruktbiler/168206
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

Men om bilen kondemneres blokkeres den vel fra lading i sin helhet? Det gir ingen mening å tillate lading av kondemnert bil mot betaling.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Motorwatt

Er klassifikasjonen "kondemnert" noe bare forsikringsselskapene bruker, eller blir det notert andre steder også?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alagerqv

Tesla fjerner hvertfall alt av «gratis» ting på bruktbiler som ble solgt med «livstid gratis» lading eller mobildata som ny.

fonberg

Sitat fra: fonberg på mandag 26. oktober 2020, klokken 21:12
Sitat fra: fonberg på mandag 26. oktober 2020, klokken 11:33
Krøll med BT: Fikk ikke til å fjerne eller legge til enheter. Ordna seg etter jeg fikk pusha FW-oppdatering av Tesla Service Trondheim.

Krøll med lading: I går nekta bilen å lade, først på et par Type 2-ladere, og deretter på en schuko-ladestolpe (testa denne for å eliminere Type 2-kabelen min som feilkilde). Ene Type 2-laderen lyste rødt etter tilkobling, mens schukoen kortslutta umiddelbart da jeg kobla til ladeporten. Etter rådføring med Roadside assistance ble jeg anbefalt å teste DC (Superlader), og fikk samme feilmeldinger der (bare med DC i stedet for AC i teksten). Reset av bilen og samme resultat (pulserende blått lys rundt ladeporten, forresten). Roadside assistance satte opp time til meg, levert inn bilen i morres, antar det tar noen dager. Fikk rimeligvis lånebil.

Update ladekrøll: Fikk tlf. i ettermiddag om at de bytter internlader i bilen. I mellomtiden kjører jeg en S90D loaner med 105kkm, tight og fin å kjøre. Det tok ei god stund før jeg merka at den er (låst) i Chill Mode, så jeg begynner tydeligvis å bli hattkaill  :D

Update: De fant også defekter i begge luftdempere bak (jeg nevnte at bilen hadde begynt å sige ned med rumpa når den står parkert), så disse skal byttes. Samt at de satte opp bytte til HW3 på ordren. Appen sier "Venter på deler" så det blir nok noen dager til med lånebilen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA