Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Motorwatt

Du skriver i nest siste innlegg at du nettopp har fått reparert/skiftet DU. Kan feilen ha noe med dette å gjøre? I såfall skal du vel ikke betale.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Merker at  DAB-mottaket blir dårligere og dårligere. Nå er det ute snart halvparten av tida på steder det tidligere aldri har falt ut. Har hørt om at det kan være dårlig jording på DAB-antenna; får se om jeg prøver å gjøre noe med det selv, eller om jeg bestiller time.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

solarmax

Sitat fra: Motorwatt på fredag 21. august 2020, klokken 09:33
Du skriver i nest siste innlegg at du nettopp har fått reparert/skiftet DU. Kan feilen ha noe med dette å gjøre? I såfall skal du vel ikke betale.

Ja bilen er 5 år og 30 dager gammel :).. Jeg vil prøve å si at denne lekkasjen er en følgeskader av at DU løsnet og havarerte - Viking-berging som kom å hentet bilen la merke til at det lakk væske.
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

Muffinman

Samme sak som på Facebook dette? Her tenker jeg noe er gått blokk i stokk og tatt med seg drivakslinger mm. Det er store krefter i sving når slikt skjer, og uten at jeg har satt meg inn i hva dette egentlig er tenker jeg at man bør være på tilbudssiden med tanke på følgeskader. Men jeg tør ikke mene noe om hvor sannsynlig det er å sprenge ei pakning i dingsen på bildet om det blir mekanisk bråstopp.


solarmax

4700 + mva for å bytte denne - når de har batteri og alt annet ute? Ok om jeg måtte betale for delen kanskje.
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

Muffinman

Ville sjekket om de tar betalt for arbeid de uansett må gjøre i forbindelse med garantijobben om ikke annet. Hvis ikke er det en fryktelig dyr del.

MuskElBil

Er det tvil kan det også være greit å kreve å få med seg utskiftet del, forutsatt at Tesla krever dette som fullt ut betalt av kunde.
Hvis du da finner tegn til fysisk utvendig skade kan du prøve å få det dekket som reklamasjon på tidligere utført arbeid eller følgeskade ifm havariet.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

solarmax


Fikk delen (rCooling Rapid Mate) som garanti likevel uten å mase om det.. God service Tesla!! 
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

solarmax

Har ventet på ny MCU i to måndere - og nå er den endelig installert mens de skiftet DU og annet..

Fikk faktura nå. Da jeg godkjente servicen for noen uker siden stod det dette delenumemret + noe annet de skulle skifte:
LTE MCU JPN/HK/Macau/Taiwan/SK(1045006-03-H)
Rear View Camera HSD Jumper(1127304-00-B) 1.0
ANTENNA , BLUETOOTH(1052393-00-B)
Men nå fikk jeg en ny faktura der det ser ut som en Premium MCU.. Er dette den nye det er snakk om?:

MS Tegra MCU LTE Premium EU(1004740-20-A)
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

solarmax


Fant ut av det fra delnummer. De satte inn en MCU 0 og ikke MCU 1 som de første skulle...

Here is an overview of the different MCU versions with part number and production period:

1004777-xx-x = MCU0 (produced until Dec 2015)
1045006-xx-x = MCU1 (Dec 2015 – Mar 2018)
1450737-xx-x = MCU2 (Mar 2018 – present)
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

gooner4ever

Er det noen som har fått byttet eMMC brikke på et ikke Tesla-verksted og som har fått problemer med å installere nye programvare-versjoner? Den blir lastet ned, men ikke installert. Den har stått på 100% nedlastet nå i mange uker.

Jeg fikk diagnose fra Tesla om at programvare ikke ble installert fordi det var benytte uoriginale deler og det eneste jeg har gjort som ikke er utført av Tesla er å bytte eMMC.

Marzo

Sitat fra: gooner4ever på torsdag 24. september 2020, klokken 13:54
Er det noen som har fått byttet eMMC brikke på et ikke Tesla-verksted og som har fått problemer med å installere nye programvare-versjoner? Den blir lastet ned, men ikke installert. Den har stått på 100% nedlastet nå i mange uker.

Jeg fikk diagnose fra Tesla om at programvare ikke ble installert fordi det var benytte uoriginale deler og det eneste jeg har gjort som ikke er utført av Tesla er å bytte eMMC.

Har du testet om superlading fortsatt fungerer?

Ble diskutert på amerikansk Tesla forum om endringer av 3. parts komponenter kan resultere i at bilene blir deaktivert fra Tesla sitt system og da mister oppdateringer og superlading bla.

gooner4ever


Cato76

Skiftet fra sommer (21") til vinterhjul (19") denne helgen og etter skiftet så har bilen begynt å knirke noe sykt på venstre side fremme!! Jeg kan trykke bilen ned ved hjulet og det høres godt. Knirker også ved rattutslag..

Skal sies at jeg skiftet xenon-pærer samtidig, men kan ikke tro at dette kan ha noe sammenheng, utenom at det var mye dritt over filten i hjulbuen, så det kan ha lagt seg noe søle i foringer eller noe..

Før jeg begynner demonteringen, så må jeg høre om det er noen her som har opplevd lignende?   

Bilen er P85 med luftfjærer (2015)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

fonberg

Krøll med BT: Fikk ikke til å fjerne eller legge til enheter. Ordna seg etter jeg fikk pusha FW-oppdatering av Tesla Service Trondheim.

Krøll med lading: I går nekta bilen å lade, først på et par Type 2-ladere, og deretter på en schuko-ladestolpe (testa denne for å eliminere Type 2-kabelen min som feilkilde). Ene Type 2-laderen lyste rødt etter tilkobling, mens schukoen kortslutta umiddelbart da jeg kobla til ladeporten. Etter rådføring med Roadside assistance ble jeg anbefalt å teste DC (Superlader), og fikk samme feilmeldinger der (bare med DC i stedet for AC i teksten). Reset av bilen og samme resultat (pulserende blått lys rundt ladeporten, forresten). Roadside assistance satte opp time til meg, levert inn bilen i morres, antar det tar noen dager. Fikk rimeligvis lånebil.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA