Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Simen1

Hehe, de fornekter seg ikke. Innbyttepris = skambud. Tesla tilbød meg 160 000 for min P85 2013, med forutsetning om at jeg utbedret alle feilene, som jeg hadde fått tilbud om 101 000 kr for utbedring, av Tesla.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

1000kwh

Sitat fra: Simen1 på mandag 10. august 2020, klokken 20:39
Hehe, de fornekter seg ikke. Innbyttepris = skambud. Tesla tilbød meg 160 000 for min P85 2013, med forutsetning om at jeg utbedret alle feilene, som jeg hadde fått tilbud om 101 000 kr for utbedring, av Tesla.
Dette du baserer påstanden på om at Teslaer holder deg dårlig i verdi?:)


Motorwatt

Sitat fra: Simen1 på mandag 10. august 2020, klokken 20:39
Hehe, de fornekter seg ikke. Innbyttepris = skambud. Tesla tilbød meg 160 000 for min P85 2013, med forutsetning om at jeg utbedret alle feilene, som jeg hadde fått tilbud om 101 000 kr for utbedring, av Tesla.
Hvor mye hadde du forventet å få? Tesla skal vel ha en fortjeneste, og de skal vel også gi garanti.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Simen1

Sitat fra: 1000kwh på mandag 10. august 2020, klokken 21:11Dette du baserer påstanden på om at Teslaer holder deg dårlig i verdi?:)
Nei.
Og du misforstår. En ting er hva man faktisk får, en annen ting er hva disse burde være verdt dersom man har kunnskap om risiko for store vedlikeholdsutgifter m.m.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

svarteper

Er ikke så sikker på at vedlikeholdskostnadene blir større for tesla, enn en diesel,bensinbil, ikke helt billig å bytte turbo,tannrem,gearboks,egr ventiler,og andre motordeler som ikke holder.
Tesla model s 75 d 2017

Vidar1979

Hun jeg har barn med har en bensinbil med garanti som har gått 60 000km på 2 registerkjeder og strategien til forhandler er å holde den i gang til garantien går ut.

Dyrt med bil er det uansett men det med at Tesla skal være spesielt vanskelig eller dårlig har jeg vondt for å forstå.


MeTesla

Har noen fått byttet kondensatorer til AC på reklamasjon (ikke garanti)? Det hadde vært nyttig å vite. Koster 20 000 + ny gass...

Muffinman


MeTesla

#4195
Sitat fra: Muffinman på torsdag 13. august 2020, klokken 12:34
Er den prisen for 1 eller 2 kondensere?

To kondensatorer. Gassen skulle jeg få siden de allerede har hatt bilen inne forAC rep uten at de fant den egentlige feilen.

Har fått tilbud fra annet verksted (Bilexperten - Bosch Car Service) på sammen jobb til 17500. Men jeg tenkte å forsøke litt til å få dette dekket gjennom reklamasjon... Har noen erfaring med Bilexperten så del gjerne.


solarmax

Etter havariet for 5 dager siden der det kome et kraftig smell/dunk under kjøring (60 km/t) der også styringen og bilen stoppet av seg selv. Tydlig at noe i driverket løsnet (hele drive unit?)  Her er rep. rapport for de som ønsker å kommentere.
Da kom listen over hva som er ødelagt og repartert - det meste på garanti:

During diagnose tech found that fron drive unit and right side mount need to be replaced.
Drive Unit - Front (1st Generation) (Remove & Replace)
ASY,DRIVE,UNIT,3.0-150,FRONT(1035000-00-J)
Jackshaft Assembly - Front (Remove & Replace)
JACKSHAFT ASSY, FR(1030632-00-A)
Halfshaft - Front Drive Unit - LH (1st Generation) (Remove
and Replace)
HALFSHAFT, FR, LH, MODEL S HPDM(1030615-00-D)
Halfshaft - Front Drive Unit - RH (1st Generation) (Remove
and Replace)
HALFSHAFT, FR, RH, MODEL S HPDM(1030616-00-D)
Steering Rack (Remove & Replace)
LHD STEERING GEAR-STEEL BOLTS+WAX(1453628-00
-B)
Følgende måtte jeg akspetere å betale for:
During the drive unit service, the techs noticed the front tie rod ends and I shaft should be replaced.
STEERING GEAR OTR TIE ROD(6007071-00-B)   x 2
ASSEMBLY, I-SHAFT LOWER(1507140-00-A)
Totalt kr 3,444,- + mva
Hva er dette - og er det vanlig at disse slites etter 63.000 km? Elelr kan de ha blitt skaded under uhellet?
I tillegg utførte de en reparasjon jeg har ventet lenge på - oppdateringer som stoppet etter 10% og skjerm som hang.
Media Control Unit (Remove & Replace)
Rear View Camera HSD Jumper(1127304-00-B) 1.0
ANTENNA , BLUETOOTH(1052393-00-B) 1.0
LTE MCU JPN/HK/Macau/Taiwan/SK(1045006-03-H) 1.0
Retrofit Charging System ECU And Harness
KIT,RETROFIT,PLCRLY,MDLS,PRE-REFRESH(1489302-
00-B)
RETROFIT, CCS COMBO II, MS(1516761-00-A)    kr 2,840 + mva
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

solarmax

Fikk nå plutselig meldingeN During the replacement of the Drive Unite and dropping the HV battery, the technician found out that the COOLANT RAPID MATE need replacement due to its leaking. Vil koste 4767,- å reparere. Måtte jo se YES, men skal dette skje etter 63.000 km?
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

alagerqv

Høres jo ut som en reklamasjon tenker jeg, men er bilen over 5 år spiller det ingen rolle om den har lav km. stand.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA