Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Muffinman på lørdag 16. mai 2020, klokken 20:05
Sitat...normalt vedlikeholdsutstyr og sliteeler

Hvordan man kan tolke at slitedeler ikke dekkes ut fra denne avtaleteksten går langt forbi min velvilje ihvertfall  :o

Står også «kan når som helst endres etter Teslas skjønn og uten forvarsel»...
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Motorwatt

Det holder neppe i flg. Avtaleretten.

Avtaler skal holdes
En avtale er en avtale, så partene kan ikke bare trekke seg fra en avtale. Dette fremgår av Kong Christian Den Femtis Norske Lov fra 1687 - NL 5-1-2, som sier "Contracter... skulle holdis". Det vil si at en avtale skal gjennomføres etter hva partene har blitt enige om, selv om oppfyllelse blir mer krevende enn parten antok da avtalen ble inngått, og selv om en av partene ikke lenger har interesse i eller ønske om å gjennomføre avtalen. Eskedommen, Rt. 1933 s. 207, er illustrerende.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

Slike slavekontrakter er nok ikke tillatt i Norge, og det vilkåret tror jeg lett vil bli tilsidesatt av enhver domstol, jfr. avtl §36.

kirky

Får "Autopilot not available. May be available on next drive." Litt usikker på ordlyden, men ala det der. Ser heller ingen visualisering eller noe. Ingen cruise eller noe. Vært sånn et par dager. Kjedelig med full manuelt!

Andre som har sett?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Sulle

Ble byttet kamera og ledningsnett på min bil når jeg hadde slik feil. Da virket ikke hverken viskerautomatikk eller lysautomatikk heller. Virker det hos deg?
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Klykken

Sitat fra: kirky på tirsdag 19. mai 2020, klokken 00:36
Får "Autopilot not available. May be available on next drive." Litt usikker på ordlyden, men ala det der. Ser heller ingen visualisering eller noe. Ingen cruise eller noe. Vært sånn et par dager. Kjedelig med full manuelt!

Andre som har sett?
AP1?

Ja, ved kald bil er ofte den beskjeden fram hos meg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Jeg får den beskjeden kanskje en gang i måneden. Service center mente det kunne være skittent kamera, men tilbød å feilsøke. Jeg gadd ikke det siden det skjer så sjelden.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

kirky

Har HW3. Etter 5 dager kom det tilbake igjen i morrest!

Et par ting, jeg har hatt veldig lavt batteri på fob, ble ubrukelig før jeg skiftet, så den warningen var der hele tida. I tillegg vasket jeg bilen i forgårs, men det var altså ikke i orden i går igjen.

Kan være rekalibrering som måtte til eller noe med FOB, selv om det høres rart ut. Glad jeg ikke må på service (enda hvertfall), kan jo være det detter ut igjen.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

duffus

Har nå fått en "rullende" gjenstand i/under bilen som kan høres tidvis ved svinging / gassing / bremsing. I følge Tesla kan små steiner komme inn i luftehullene i bilen innvendig og dette dekkes ikke av garanti. For å fjerne disse må de ut med setene og midtkonsoll og dette koster altså i overkant av 8k..

Jeg har to småfolk bak som drar med seg all verden inn i bilen, er det virkelig slik at jeg må ut med 8k hver gang det kommer en stein inn i et dårlig designet luftehull som tydeligvis står på vidt gap under setene?

Muffinman

Kjent problem det der. Derfor monterte jeg tidlig gitter foran disse åpningene.

Kan hende det går an å lure til noe enklere om man klarer å lokalisere objektet? Et lite snitt i matta har ingen praktisk betydning og vil neppe bli synlig om det gjøres pent.

duffus

Leste om en som stilte seg i oppoverbakke, ventilasjon på 11 og full aks.. Klarte å lure ut steinen. Får kanskje gjøre et forsøk :)

Uaktuelt å betale Tesla 8k for å ta ut en stein som (etter min mening) ikke burde ha muligheten til å komme inn der.
Får gjøre et forsøk på gitter også, takk for tips.

cairnz

Jeg har en liten sånn rullende rundt de siste to-tre årene.. den har vel ikke mulighet til å komme borti noe bevegende deler nedi der?
Elbilist

Motorwatt

Noen som kan fortelle meg om dette var mye "utafor" før det ble korrigert. Har ikke peiling selv:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

snd

Spissingen (toe) var litt vel mye utenforspesifikasjonene både foran (skal være svak negativ) og bak (skal være en del positiv) på høyre side. Ellers OK.

Sjekk gjerne dekkslitasjen. Regner med at dekkene på høyre side er spist opp mer enn de på venstre side.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

dragmore

#4139
hei, opplever noe rart på Models75d min for tiden. Når jeg rygger og svinger til venstre eller høyre så føles det ut som bilen skjelver litt og "slipper" på dekkene.. Litt følelse som å skli på et bananskall eller sand på forhjulene..
Tesla sjekka og sier de ikke ser noe feil.. Merker også litt vibrering i forkant av bilen under normal kjøring og akselerasjon... Noen som aner hva dette kan være ? (PS bilen har kun gått 34000)
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA