Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Topsy

Denne tråden gjør meg svært usikker på om jeg egentlig vil ha S/X. Virker som det er mange problemer og potensielt mye frustrasjon å kjøpe seg når målet er at jeg vil ha det enklere enn vanlig drivstoff

Klykken

Les tråder om feil på fossilbiler også, da. Verden er heldigvis ikke så sort/hvitt som det du leser i slike tråder. Der er 50.000 Tesla i norge. 20k er vel S. Flesteparten er uten alvorlige feil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

alagerqv

Problemet er at Tesla er desidert verst i klassen når det skjer noe...

Fantastisk drivlinje og moro med nye funksjoner vis oppdateringer, men byggkvaliteten er i nedre sjikt. Og det kombinert med Norges dårligste kundebehandling er ingen vinner.

De brukte mange forsøk og 19 mnd på å utbedre feil som var på bilen da den var ny for min del.

Lynet

Sitat fra: alagerqv på lørdag 02. november 2019, klokken 13:29
Problemet er at Tesla er desidert verst i klassen når det skjer noe...

Fantastisk drivlinje og moro med nye funksjoner vis oppdateringer, men byggkvaliteten er i nedre sjikt. Og det kombinert med Norges dårligste kundebehandling er ingen vinner.

De brukte mange forsøk og 19 mnd på å utbedre feil som var på bilen da den var ny for min del.

Drøye påstander du kommer med her! At kundebehandling kunne vært bedre kan jeg si meg enig i, men har jaggu opplevd det verre andre plasser selv.

Tilpasninger av karosseri har aldri amrikanerne prioritert, er det det som kalles sjarm  :o :o :o

At de er verst i klassen får stå for din regning, er ikke enig der.

Ryker skjermen på Tesla koster det 30-40 tusen har jeg hørt, (og du får 4G på den nye til en verdi av 5k)
Ryker den på Leaf skal de ha 80000 for ny!!

Ny DU på Tesla koster også 30-40 tusen, da får du ny differensial, gearboks, motor og inverter med motorstyring. Er nok ingen som er i nærheten av denne prisen.

Skifte av sikring til varmeapparat på Leaf koster 75000 hos Witro bil i Trondheim.

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

alagerqv

Det er jo en grunn til at jeg vil bli kvitt bilen. Utrolig mange som har tatt kontakt med meg og forteller tilsvarende historier.

Muffinman

Priser for skjermbytte og driveunit på Model S over her stemmer ikke for stor DU ihvertfall.  For høyt for skjermbytte, og for lavt for driveunit. Heldigvis er det vel ingen som har byttet DU for egen regning enda.

For øvrig er det dumt å sammenligne bytte av skjerm på en Leaf og en Tesla. Leaf har ikke en feil som medfører havari etter en tids bruk på sine skjermer. Det blir også feil å fremheve at man får 4g som et generelt pluss, for sannsynligvis har flertallet av bilene 4G fra fabrikk. Og mange har allerede valgt å bruke de 5k til oppgradering av biler som ikke har det i utgangspunktet, uvitende om at MCU har begrenset holdbarhet.

Lynet

Kan godt være at mine prisantydninger er unøyaktige. Men uansett bilmerke koster det fort mye å få bilene reparert, at enkelte roper høyt i forum er heller ikke noe nytt.
Det er heller ikke bare Tesla som har løsninger som gjør at noe svikter.
Kjøper du en bil med tannreim MÅ den skiftes etter ca 100000km til en kostnad rundt 20000, hvis ikke blir det motorhavari.
Fabrikken kunne valgt en annen registeroverføring som holder bilens levetid.

Koster penger å ha bil, men ikke glem den største kostnaden som er avskrivning. Et skjermbytte er vel bare 6mnd avskrivning.

Men helt enig i at det er uholdbart at Tesla sliter ut en minnebrikke som kundene må betale mange titusener for å få byttet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

1000kwh

Sitat fra: Topsy på lørdag 02. november 2019, klokken 12:20
Denne tråden gjør meg svært usikker på om jeg egentlig vil ha S/X. Virker som det er mange problemer og potensielt mye frustrasjon å kjøpe seg når målet er at jeg vil ha det enklere enn vanlig drivstoff
Har aldri hatt enklere 50000km med en bil. Null frustrasjon her.

Hodetelefoner

Sitat fra: Topsy på lørdag 02. november 2019, klokken 12:20
Denne tråden gjør meg svært usikker på om jeg egentlig vil ha S/X. Virker som det er mange problemer og potensielt mye frustrasjon å kjøpe seg når målet er at jeg vil ha det enklere enn vanlig drivstoff

Denne tråden gjorde i 2014 at jeg kjøpte Tesla. Så mange biler. Så få klager. Ofte samme folkene.
Aldri hatt så lite problem med noen bil. 250.000 fantastiske kilometer.

RBK

Kundebehandlig jobber jeg med selv og det er gode og noen dårlige dager for alle.
Har hatt 3 stk Tesla siden 2014 og mine problem har vært dørhåndtak på S85 samt frunk åpning på mine S100 samt utlevert med litt skjevhet på bakdør som ble fikset på 1 år service da jeg ikke orket å ta det før. Null problem vedrørende Service.
Angående modell 3 som jeg har hatt siden februar aner jeg ikke hvordan service er her da det er null problem.
Men jeg hadde problem med GTE jeg eide før dette. Der var det mer trøbbel, bla. ladekabel som låste seg fast, fikk jeg hjelp? Tja, aldri mer bil fra Møller er svaret etter at noen runder med Møller sin advokat.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

DagfinnN

Sitat fra: Hodetelefoner på lørdag 02. november 2019, klokken 20:16
Sitat fra: Topsy på lørdag 02. november 2019, klokken 12:20
Denne tråden gjør meg svært usikker på om jeg egentlig vil ha S/X. Virker som det er mange problemer og potensielt mye frustrasjon å kjøpe seg når målet er at jeg vil ha det enklere enn vanlig drivstoff

Denne tråden gjorde i 2014 at jeg kjøpte Tesla. Så mange biler. Så få klager. Ofte samme folkene.
Aldri hatt så lite problem med noen bil. 250.000 fantastiske kilometer.
Alle forum uansett bilmerke som fokuserer på feil og mangler flommer over av negativitet. Skal man basere seg på slikt for man aldri kjøpt bil.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Simen1

Jeg ser det kommer en del forsvarende innlegg her. Jeg liker ikke ensidigheten til noen av sidene. Å ha en Tesla er hverken gull og grønne skoger eller bare tragedie. Det er en mellomting. Det er verdt å merke seg at Tesla har en del tekniske gjengangerproblemer (hvem har vel ikke det?) og en kundeservice som fortjener kritikk på flere punkter, men det må også tas med i betraktningen at problemene må fordeles på bortimot 48 000 Teslaer, derav ca 6000 model S utenfor 5 års reklamasjonstid. Klart, alle eiere er ikke her på forumet, men mange av oss har opplevd mer enn étt enkeltstående problem.

Tesla er ganske fersk på håndtering av reklamasjoner og det er helt klart ting de burde designet bedre i utgangspunktet. Litt slakk bør de få på grunn av det, men de må også lære av sine feil så vi som opplever problemer ikke skremmes bort fra merket.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Tuxedo

#4017
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 02. november 2019, klokken 10:34
Sitat fra: Muffinman på fredag 01. november 2019, klokken 13:09
Mange som har byttet PTC-element, kan være det.
Siden forvarming av batteri heller ikke virker, så mistenker jeg at det er mer enn det.
Oppdatering: Forvarming ser ut til å fungere, i hvert fall av og til.  Men det er jo flere sikringer i den konverteren, kan være at batterivarming har sin egen.

Jaja, har i hvert fall booket time.

Fra amerikanske fora får jeg inntrykk av at det fleste som bytter PTC også må bytte konverter.  Kan være at PTC typisk gir for lite motstand når den feiler og drar sikringen.

1000kwh

Noen som kan forklare hvorfor hovedskjermen restartet to ganger på rad da jeg søkte på "trafikk"? :D Har aldri skjedd før at den bare har restartet fordi jeg søkte etter noe. Virket nesten som det ble for tungt å liste opp resultatene.. Bare storskjermen som var borte

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA