Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

alagerqv

Problemet mitt har vært at jeg ikke har kunnet legge ut bilen til salgs pga en lang liste med feil som de ikke gadd å utbedre. Nå er det meste utbedret, så vidt jeg vet, kun skjermen og dørtrekket som ikke er i orden, men det lover Tesla at de skal ordne også for ny eier.

Kort oppsummert handler det om hvem som skal bære verditapet: Er det meg som har hatt ønske om å bli kvitt bilen i lang tid, eller Tesla som ikke gidder å utbedre det (til tross for x-antall verkstedbesøk).


Muffinman

Sakte film av løst dørtrekk  :D sannsynligvis bare å slå på plass med håndbaken slik at metallklipsene som ligger øverst låser. Om klipsene er der de skal være så klart.

1000kwh


alagerqv

Det er mer enn bare å dunke på dørtrekket. Virker som man må av med hele og re-montere. Ellers fått vanvittig med meldinger fra folk som kjenner seg igjen. Om jeg er dramaqueen eller ikke overlater jeg til andre å vurdere. Lever godt med både annonse og omtale på TU og Motor hvor jeg også gir ros på det de har gjort bra.

Klykken

Nåh, service er ikke akkurat det Tesla er best på, så forstår frustrasjonen til en viss grad.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Sitat fra: Klykken på fredag 06. september 2019, klokken 17:30
Nåh, service er ikke akkurat det Tesla er best på, så forstår frustrasjonen til en viss grad.
Jeg er overrasket av at Tesla ønsker å kjøpe bilen tilbake for 540k. Hvilke av feilene var dette basert på? Løst dørtrekk eller gul skjerm?

emmern

#3937
Sitat fra: Teslalita på tirsdag 20. august 2019, klokken 14:27
S100D juni 2019
Når bilen er låst og jeg åpner bagasjerommet fra litt avstand med nøkkelen går alarmen noen ganger. Så ut til å bli bedre med 28.2 men skjedde igjen i dag.

Følere i baksete er alt for følsomme så når det står ett tomt og ganske lett barnesete der må en sette på sikkerhetsbelte.
Ja jeg trykker 2 ganger på taket på nøkkelen for å låse opp bilen før jeg åpner bagasjen. Da skjer det aldri. Utrolig at den ikke er smart nok til å skjønne at bagasjen er trigget...

Og kunne ikke alagerqv bare tatt en omlevering?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Klykken

Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 17:53
Sitat fra: Klykken på fredag 06. september 2019, klokken 17:30
Nåh, service er ikke akkurat det Tesla er best på, så forstår frustrasjonen til en viss grad.
Jeg er overrasket av at Tesla ønsker å kjøpe bilen tilbake for 540k. Hvilke av feilene var dette basert på? Løst dørtrekk eller gul skjerm?
hele hendelsesforløpet er jo synd og ikke slik det skal være.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Da jeg var på service med bilen i går så stod det "replace front passenger airbag" på arbeidsordren. De sa det var en recall på dette, men jeg har ikke fått innkalling. De tok det "i samme slengen".

Flere som har fått dette på sin 2014-2016mod?

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Recallen ble sendt ut på mail for ganske lenge siden. Hvis du har kjøpt bilen brukt er det kanskje forrige eier som har fått den. De har uansett byttet kollisjosputene i prioritert rekkefølge; de blir farlige når de blir eldre. Byttet på begge våre biler.

Jejl

Sitat fra: Jejl på mandag 26. august 2019, klokken 23:26
Etter 6 år med med P85 må jeg for første gang skrive litt i denne tråden. Ikke fordi at bilen til nå har vært feilfri. Det har den ikke vært, men har inntil siste service ikke hatt noen feil som har kostet meg noen penger, og de feilene som har vært har vært såpass små at de ikke har vært noe særlig tenke på. Har heller ikke lest noe særlig i denne tråden, så beklager hvis jeg gjentar noe som flere andre har skrevet før meg. 

Men siste verksted-besøk var langt i fra gratis (har 8 års serviceavtale som skal inkludere deler). Jeg hadde bilen inne på service mens vi var på ferie nylig, og det var flere ting som Tesla ikke ville dekke på serviceavtalen, bla annet flere understelldeler, og noe med A/C. Fordi at bilen snart må på EU-kontroll så hadde jeg egentlig ikke så mye valg, bilen måtte fikses uansett. Jeg forklarte på telefonen at vi flere ganger tidligere hadde klaget på understelldelene (jeg har ingen peiling på hva de aktuelle delene heter), men bilen hadde blitt gradvis mer upresis i styringen og lagd forskjellige kling, klang og kneppelyder. Dette startet så smått for rundt 3 år siden, og på 4 og 5 års servicene så virker det som Tesla har strammet opp og gjort noen midlertidige triks som har fungert noen uker, men nå måtte altså disse delene byttes.Han anbefalte å svare ja på smsen og heller ta spørsmålet om reklamasjon i etterkant. Jeg gadd ikke bruke tid på å argumentere særlig på tlf, så jeg svarte ja på 2 smser. Burde sikkert sikkert visst mer nøyaktig om hva feilene var, men nå kommer jeg til hovedpoenget:

Jeg har ikke fått noen papirer på hva som er gjort med bilen. Disse har jeg spurt om for 2 uker siden, men ikke hørt noe siden. Når jeg skulle hente bilen, og betale for arbeidet så forlangte de  8000 kr mer enn avtalt på sms, men akkurat da hadde jeg ikke tid til å sjekke noen ting, og trakk bare kortet.

Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
                            I serviceavtalen som noen (få?) av oss inngikk står det at alle slitedeler er inkludert i 8-års avtalen. Er det noen med en slik avtale som har krevd å få dekket slike understelldeler, eller lignende og oppnådd noe med det?
Oppdatering: Har fått papirene og fått tilbake ca 5 lapper da Tesla innrømte at endel av fakturaen skulle vært dekket av 8 års service avtalen.
Men fremdeles vil de ikke dekke noen understelldeler eller fiks av ac. Til og med skifte av xenon pære kaller de reparasjon, og mener at disse ikke er slitedeler?

overlay

Sitat fra: Jejl på torsdag 19. september 2019, klokken 22:11
Sitat fra: Jejl på mandag 26. august 2019, klokken 23:26
Etter 6 år med med P85 må jeg for første gang skrive litt i denne tråden. Ikke fordi at bilen til nå har vært feilfri. Det har den ikke vært, men har inntil siste service ikke hatt noen feil som har kostet meg noen penger, og de feilene som har vært har vært såpass små at de ikke har vært noe særlig tenke på. Har heller ikke lest noe særlig i denne tråden, så beklager hvis jeg gjentar noe som flere andre har skrevet før meg. 

Men siste verksted-besøk var langt i fra gratis (har 8 års serviceavtale som skal inkludere deler). Jeg hadde bilen inne på service mens vi var på ferie nylig, og det var flere ting som Tesla ikke ville dekke på serviceavtalen, bla annet flere understelldeler, og noe med A/C. Fordi at bilen snart må på EU-kontroll så hadde jeg egentlig ikke så mye valg, bilen måtte fikses uansett. Jeg forklarte på telefonen at vi flere ganger tidligere hadde klaget på understelldelene (jeg har ingen peiling på hva de aktuelle delene heter), men bilen hadde blitt gradvis mer upresis i styringen og lagd forskjellige kling, klang og kneppelyder. Dette startet så smått for rundt 3 år siden, og på 4 og 5 års servicene så virker det som Tesla har strammet opp og gjort noen midlertidige triks som har fungert noen uker, men nå måtte altså disse delene byttes.Han anbefalte å svare ja på smsen og heller ta spørsmålet om reklamasjon i etterkant. Jeg gadd ikke bruke tid på å argumentere særlig på tlf, så jeg svarte ja på 2 smser. Burde sikkert sikkert visst mer nøyaktig om hva feilene var, men nå kommer jeg til hovedpoenget:

Jeg har ikke fått noen papirer på hva som er gjort med bilen. Disse har jeg spurt om for 2 uker siden, men ikke hørt noe siden. Når jeg skulle hente bilen, og betale for arbeidet så forlangte de  8000 kr mer enn avtalt på sms, men akkurat da hadde jeg ikke tid til å sjekke noen ting, og trakk bare kortet.

Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
                            I serviceavtalen som noen (få?) av oss inngikk står det at alle slitedeler er inkludert i 8-års avtalen. Er det noen med en slik avtale som har krevd å få dekket slike understelldeler, eller lignende og oppnådd noe med det?
Oppdatering: Har fått papirene og fått tilbake ca 5 lapper da Tesla innrømte at endel av fakturaen skulle vært dekket av 8 års service avtalen.
Men fremdeles vil de ikke dekke noen understelldeler eller fiks av ac. Til og med skifte av xenon pære kaller de reparasjon, og mener at disse ikke er slitedeler?

Jeg mener de skal dekke dette. Vet ikke om de er frekke å prøver på å få kunden til å ta regningen, eller om de ikke vet hva de solgte i 2014/2015. Tesla burde forstå at det irriterende og frustrerende å være kunde når man ofte må krangle for å få det man har avtale på å få.


alagerqv

Er det noe jeg har lært de siste ukene er det at Tesla ikke er i stand til å gi fornuftig kundeservice. Gjerne kombinert med anklager om at kunden lyver. Det er derfor viktig at all kommunikasjon foregår skriftlig, evt med lydopptaker, med Tesla, for å kunne motbevise slike anklager.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA