Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

kjølholdt

Virker som servoen er i ferd med å ta kvelden, den er ikke helt borte men er betydelig tyngre å ratte enn den har vært. det har vært gjort den første service bullentinen som kom på 203 modellen, og hadde problemet med at at alt servo forsvant. Men dette var mekanisk samme dag som det kom e post på at bilen skulle kalles inn for dette, er et par år siden.Kan mitt problem  nå være  jordfeilings punktet? som er i ferd med å løsne ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Har du byttet de boltene det ligger bulletin på? Hvis de ryker blir bilen tung på rattet. For øvrig merket jeg at jordpunktene holdt på å ramle av ved at servoen koblet ut til tider, men da kom det også en feilmelding samtidig.

kjølholdt

Corrections: Replace Steering Rack (RWD) (With Air Suspension)
Replaced Steering rack. Tested to ensure working as designed
Corrections: Perform Validation Test Drive Performed Validation Test Drive
Corrections: Four Wheel Alignment - Check and Adjust (with Air Suspension) Performed wheel alignment.
LHD STEERING GEAR WITH STEEL BOLTS + WAX, REWORK (1458873-00-B)
Dette var det de gjorde , tror at boltene er byttet
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Teslalita

S100D juni 2019
Når bilen er låst og jeg åpner bagasjerommet fra litt avstand med nøkkelen går alarmen noen ganger. Så ut til å bli bedre med 28.2 men skjedde igjen i dag.

Følere i baksete er alt for følsomme så når det står ett tomt og ganske lett barnesete der må en sette på sikkerhetsbelte.

fonberg

Nettleseren i min bil har ikke vært villig til å laste noen som helst side på flere måneder, hverken bokmerkede sider, når jeg søker, eller når jeg skriver inn URL. Er dette normalt, hva erfarer andre?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

1000kwh

Sitat fra: fonberg på onsdag 21. august 2019, klokken 09:21
Nettleseren i min bil har ikke vært villig til å laste noen som helst side på flere måneder, hverken bokmerkede sider, når jeg søker, eller når jeg skriver inn URL. Er dette normalt, hva erfarer andre?
Du er nok den eneste som har vært inne på nettleseren de siste månedene :P

Ut over reset på de forskjellige måtene det går an, så er min erfaring at oppdatering vil få tilbake nettleseren. har vært litt lunefull hos oss også..

fonberg

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 21. august 2019, klokken 09:29
Sitat fra: fonberg på onsdag 21. august 2019, klokken 09:21
Nettleseren i min bil har ikke vært villig til å laste noen som helst side på flere måneder, hverken bokmerkede sider, når jeg søker, eller når jeg skriver inn URL. Er dette normalt, hva erfarer andre?
Du er nok den eneste som har vært inne på nettleseren de siste månedene :P

Ut over reset på de forskjellige måtene det går an, så er min erfaring at oppdatering vil få tilbake nettleseren. har vært litt lunefull hos oss også..

Testet nettleseren i går ettermiddag, og da fungerte den faktisk helt fint (dvs. så fint som jeg noen gang har opplevd, da...). SW er oppdatert til .28 siden sist jeg prøvde nettleseren, uten at jeg vet om det har noe med saken å gjøre.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Daniel80

Har fått byttet AC-kompressor, filter, re-routet rørene og fylt opp gass på en 4 uker gammel Model X nå.. Symptomene var kraftig during og vibrasjon hver gang kompressoren stoppet, og hele bilen dugget ned.  Tok 3 uker å fikse fordi bilen måtte inn umiddelbart for ikke å skade andre komponenter, og de måtte bestille deler.  Fungerer normalt etter reperasjon  :)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Jejl

Etter 6 år med med P85 må jeg for første gang skrive litt i denne tråden. Ikke fordi at bilen til nå har vært feilfri. Det har den ikke vært, men har inntil siste service ikke hatt noen feil som har kostet meg noen penger, og de feilene som har vært har vært såpass små at de ikke har vært noe særlig tenke på. Har heller ikke lest noe særlig i denne tråden, så beklager hvis jeg gjentar noe som flere andre har skrevet før meg. 

Men siste verksted-besøk var langt i fra gratis (har 8 års serviceavtale som skal inkludere deler). Jeg hadde bilen inne på service mens vi var på ferie nylig, og det var flere ting som Tesla ikke ville dekke på serviceavtalen, bla annet flere understelldeler, og noe med A/C. Fordi at bilen snart må på EU-kontroll så hadde jeg egentlig ikke så mye valg, bilen måtte fikses uansett. Jeg forklarte på telefonen at vi flere ganger tidligere hadde klaget på understelldelene (jeg har ingen peiling på hva de aktuelle delene heter), men bilen hadde blitt gradvis mer upresis i styringen og lagd forskjellige kling, klang og kneppelyder. Dette startet så smått for rundt 3 år siden, og på 4 og 5 års servicene så virker det som Tesla har strammet opp og gjort noen midlertidige triks som har fungert noen uker, men nå måtte altså disse delene byttes.Han anbefalte å svare ja på smsen og heller ta spørsmålet om reklamasjon i etterkant. Jeg gadd ikke bruke tid på å argumentere særlig på tlf, så jeg svarte ja på 2 smser. Burde sikkert sikkert visst mer nøyaktig om hva feilene var, men nå kommer jeg til hovedpoenget:

Jeg har ikke fått noen papirer på hva som er gjort med bilen. Disse har jeg spurt om for 2 uker siden, men ikke hørt noe siden. Når jeg skulle hente bilen, og betale for arbeidet så forlangte de  8000 kr mer enn avtalt på sms, men akkurat da hadde jeg ikke tid til å sjekke noen ting, og trakk bare kortet.

Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
                            I serviceavtalen som noen (få?) av oss inngikk står det at alle slitedeler er inkludert i 8-års avtalen. Er det noen med en slik avtale som har krevd å få dekket slike understelldeler, eller lignende og oppnådd noe med det?


Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Klykken

#3895
Sitat fra: Jejl på mandag 26. august 2019, klokken 23:26
Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
Chat nederst på siden sier folk skal hjelpe: https://www.tesla.com/no_NO/support

De har vel lagt ned det meste av kontaktmuligheter nå, bortsett fra service via app.
Får bare automatiske svar via epost om å bruke app eller chat. Telefonen tar de ikke (i trondheim).

EDIT:
Prøvde chatten og fikk svar rimelig kjapt, og de greide å sjekke opp det jeg lurte på vedr kommende service. Positivt!

Fikk også beskjed om at de retter opp telefonproblemene i Trondheim ila. de kommende ukene, så da skal det omsider være mulig å nå de der også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

alda

Sitat fra: Jejl på mandag 26. august 2019, klokken 23:26
Etter 6 år med med P85 må jeg for første gang skrive litt i denne tråden. Ikke fordi at bilen til nå har vært feilfri. Det har den ikke vært, men har inntil siste service ikke hatt noen feil som har kostet meg noen penger, og de feilene som har vært har vært såpass små at de ikke har vært noe særlig tenke på. Har heller ikke lest noe særlig i denne tråden, så beklager hvis jeg gjentar noe som flere andre har skrevet før meg. 

Men siste verksted-besøk var langt i fra gratis (har 8 års serviceavtale som skal inkludere deler). Jeg hadde bilen inne på service mens vi var på ferie nylig, og det var flere ting som Tesla ikke ville dekke på serviceavtalen, bla annet flere understelldeler, og noe med A/C. Fordi at bilen snart må på EU-kontroll så hadde jeg egentlig ikke så mye valg, bilen måtte fikses uansett. Jeg forklarte på telefonen at vi flere ganger tidligere hadde klaget på understelldelene (jeg har ingen peiling på hva de aktuelle delene heter), men bilen hadde blitt gradvis mer upresis i styringen og lagd forskjellige kling, klang og kneppelyder. Dette startet så smått for rundt 3 år siden, og på 4 og 5 års servicene så virker det som Tesla har strammet opp og gjort noen midlertidige triks som har fungert noen uker, men nå måtte altså disse delene byttes.Han anbefalte å svare ja på smsen og heller ta spørsmålet om reklamasjon i etterkant. Jeg gadd ikke bruke tid på å argumentere særlig på tlf, så jeg svarte ja på 2 smser. Burde sikkert sikkert visst mer nøyaktig om hva feilene var, men nå kommer jeg til hovedpoenget:

Jeg har ikke fått noen papirer på hva som er gjort med bilen. Disse har jeg spurt om for 2 uker siden, men ikke hørt noe siden. Når jeg skulle hente bilen, og betale for arbeidet så forlangte de  8000 kr mer enn avtalt på sms, men akkurat da hadde jeg ikke tid til å sjekke noen ting, og trakk bare kortet.

Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
                            I serviceavtalen som noen (få?) av oss inngikk står det at alle slitedeler er inkludert i 8-års avtalen. Er det noen med en slik avtale som har krevd å få dekket slike understelldeler, eller lignende og oppnådd noe med det?
Du ska absolut få en faktura som i detaljer beskriver vad som är gjort med bilen. Det genereres normalt sett automatisk och skickas ut som pdf i en epost till dig.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Jejl

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 27. august 2019, klokken 01:30
Hva kom gildet på?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Det ble avtalt at bilen samtidig skulle oppgraderes fra 3G til 4G, og dette skal vi selvsagt betale for selv, og jeg er ikke helt sikker på hvor mye de skulle ha for dette. (5000?) Så er ikke helt sikker, men over 30 lapper i deler og arbeid.

Jejl

Sitat fra: alda på tirsdag 27. august 2019, klokken 08:40

Du ska absolut få en faktura som i detaljer beskriver vad som är gjort med bilen. Det genereres normalt sett automatisk och skickas ut som pdf i en epost till dig.

Og det har jeg også fått alle ganger bilen har vært inne, bortsett fra denne gang.

JorgenM

Fikk ingen faktura eller annet jeg heller da jeg var på rep. 6. august.

Spurte ikke på verkstedet da jeg trodde jeg ville få det på mail, men ingenting kom der heller.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA