Etter 6 år med med P85 må jeg for første gang skrive litt i denne tråden. Ikke fordi at bilen til nå har vært feilfri. Det har den ikke vært, men har inntil siste service ikke hatt noen feil som har kostet meg noen penger, og de feilene som har vært har vært såpass små at de ikke har vært noe særlig tenke på. Har heller ikke lest noe særlig i denne tråden, så beklager hvis jeg gjentar noe som flere andre har skrevet før meg.
Men siste verksted-besøk var langt i fra gratis (har 8 års serviceavtale som skal inkludere deler). Jeg hadde bilen inne på service mens vi var på ferie nylig, og det var flere ting som Tesla ikke ville dekke på serviceavtalen, bla annet flere understelldeler, og noe med A/C. Fordi at bilen snart må på EU-kontroll så hadde jeg egentlig ikke så mye valg, bilen måtte fikses uansett. Jeg forklarte på telefonen at vi flere ganger tidligere hadde klaget på understelldelene (jeg har ingen peiling på hva de aktuelle delene heter), men bilen hadde blitt gradvis mer upresis i styringen og lagd forskjellige kling, klang og kneppelyder. Dette startet så smått for rundt 3 år siden, og på 4 og 5 års servicene så virker det som Tesla har strammet opp og gjort noen midlertidige triks som har fungert noen uker, men nå måtte altså disse delene byttes.Han anbefalte å svare ja på smsen og heller ta spørsmålet om reklamasjon i etterkant. Jeg gadd ikke bruke tid på å argumentere særlig på tlf, så jeg svarte ja på 2 smser. Burde sikkert sikkert visst mer nøyaktig om hva feilene var, men nå kommer jeg til hovedpoenget:
Jeg har ikke fått noen papirer på hva som er gjort med bilen. Disse har jeg spurt om for 2 uker siden, men ikke hørt noe siden. Når jeg skulle hente bilen, og betale for arbeidet så forlangte de 8000 kr mer enn avtalt på sms, men akkurat da hadde jeg ikke tid til å sjekke noen ting, og trakk bare kortet.
Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
I serviceavtalen som noen (få?) av oss inngikk står det at alle slitedeler er inkludert i 8-års avtalen. Er det noen med en slik avtale som har krevd å få dekket slike understelldeler, eller lignende og oppnådd noe med det?