Skrevet av Emne: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?  (Lest 784498 ganger)

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1564
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3885 på: fredag 16. august 2019, klokken 13:28 »
Er det andre som har prøvd å utbedre en type "Klukk Klukk Klukk" lyd under aks. hos Tesla?

Vet at Tesla Bjørn har tatt video av samme lyd på sin P90D. Lyden kommer stort sett ved full akselerasjon og ved noe fuktighet i lufta.

Jeg har hatt bilen 3 ganger inne nå for utbedring av lyden og får beskjed at bilen "works perfect". Prøver så igjen, og lyden er der fortsatt. Har hatt 2 loanere og de har samme lyd under fullt pådrag. Lyden kommer ikke alltid, men av og til.

Har ikke Tesla noe fiks på dette eller er jeg en av de eneste som opplever dette?
Du er sikker på at luftfjæringa ikke står på high/very high?

oyvind86

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 48
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3886 på: fredag 16. august 2019, klokken 17:37 »
Luftfjæringen står på normal. Lyden kommer typisk hvis jeg ligger i 70 km/t. Og gir bånn pinne opp til 100 km/t. (Kommer aldri om jeg bruker launch mode fra 0 og oppover).

Litt rart egentlig, på det første verksted besøket mente de det var akslingene. Disse ble byttet, lyden ble borte i en periode, men kom tilbake. Har flere videoer med lyd jeg har sendt Tesla, men de klarer ikke å finne ut av det. Som sagt så har jeg hatt samme lyden på lånebilene jeg har hatt så kan vel være at for motor starter. Kommer en liten "klukkklukkklukk" lyd foran dashbordet.


kjølholdt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1071
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3887 på: søndag 18. august 2019, klokken 13:08 »
Virker som servoen er i ferd med å ta kvelden, den er ikke helt borte men er betydelig tyngre å ratte enn den har vært. det har vært gjort den første service bullentinen som kom på 203 modellen, og hadde problemet med at at alt servo forsvant. Men dette var mekanisk samme dag som det kom e post på at bilen skulle kalles inn for dette, er et par år siden.Kan mitt problem  nå være  jordfeilings punktet? som er i ferd med å løsne ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11952
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3888 på: søndag 18. august 2019, klokken 13:46 »
Har du byttet de boltene det ligger bulletin på? Hvis de ryker blir bilen tung på rattet. For øvrig merket jeg at jordpunktene holdt på å ramle av ved at servoen koblet ut til tider, men da kom det også en feilmelding samtidig.

kjølholdt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1071
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3889 på: søndag 18. august 2019, klokken 19:14 »
Corrections: Replace Steering Rack (RWD) (With Air Suspension)
Replaced Steering rack. Tested to ensure working as designed
Corrections: Perform Validation Test Drive Performed Validation Test Drive
Corrections: Four Wheel Alignment - Check and Adjust (with Air Suspension) Performed wheel alignment.
LHD STEERING GEAR WITH STEEL BOLTS + WAX, REWORK (1458873-00-B)
Dette var det de gjorde , tror at boltene er byttet
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Teslalita

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3890 på: tirsdag 20. august 2019, klokken 14:27 »
S100D juni 2019
Når bilen er låst og jeg åpner bagasjerommet fra litt avstand med nøkkelen går alarmen noen ganger. Så ut til å bli bedre med 28.2 men skjedde igjen i dag.

Følere i baksete er alt for følsomme så når det står ett tomt og ganske lett barnesete der må en sette på sikkerhetsbelte.

fonberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2189
  • Helelektrisk bilhusholdning
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3891 på: onsdag 21. august 2019, klokken 09:21 »
Nettleseren i min bil har ikke vært villig til å laste noen som helst side på flere måneder, hverken bokmerkede sider, når jeg søker, eller når jeg skriver inn URL. Er dette normalt, hva erfarer andre?
-2017 S90D
-2012 Leaf
---

-TOCN-signaturmedlem.

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1564
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3892 på: onsdag 21. august 2019, klokken 09:29 »
Nettleseren i min bil har ikke vært villig til å laste noen som helst side på flere måneder, hverken bokmerkede sider, når jeg søker, eller når jeg skriver inn URL. Er dette normalt, hva erfarer andre?
Du er nok den eneste som har vært inne på nettleseren de siste månedene :P

Ut over reset på de forskjellige måtene det går an, så er min erfaring at oppdatering vil få tilbake nettleseren. har vært litt lunefull hos oss også..

fonberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2189
  • Helelektrisk bilhusholdning
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3893 på: torsdag 22. august 2019, klokken 11:51 »
Nettleseren i min bil har ikke vært villig til å laste noen som helst side på flere måneder, hverken bokmerkede sider, når jeg søker, eller når jeg skriver inn URL. Er dette normalt, hva erfarer andre?
Du er nok den eneste som har vært inne på nettleseren de siste månedene :P

Ut over reset på de forskjellige måtene det går an, så er min erfaring at oppdatering vil få tilbake nettleseren. har vært litt lunefull hos oss også..

Testet nettleseren i går ettermiddag, og da fungerte den faktisk helt fint (dvs. så fint som jeg noen gang har opplevd, da...). SW er oppdatert til .28 siden sist jeg prøvde nettleseren, uten at jeg vet om det har noe med saken å gjøre.
-2017 S90D
-2012 Leaf
---

-TOCN-signaturmedlem.

Daniel80

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 136
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3894 på: torsdag 22. august 2019, klokken 17:44 »
Har fått byttet AC-kompressor, filter, re-routet rørene og fylt opp gass på en 4 uker gammel Model X nå.. Symptomene var kraftig during og vibrasjon hver gang kompressoren stoppet, og hele bilen dugget ned.  Tok 3 uker å fikse fordi bilen måtte inn umiddelbart for ikke å skade andre komponenter, og de måtte bestille deler.  Fungerer normalt etter reperasjon  :)
X100D April 2019 m/285/35-22 square

Jejl

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1413
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3895 på: mandag 26. august 2019, klokken 23:26 »
Etter 6 år med med P85 må jeg for første gang skrive litt i denne tråden. Ikke fordi at bilen til nå har vært feilfri. Det har den ikke vært, men har inntil siste service ikke hatt noen feil som har kostet meg noen penger, og de feilene som har vært har vært såpass små at de ikke har vært noe særlig tenke på. Har heller ikke lest noe særlig i denne tråden, så beklager hvis jeg gjentar noe som flere andre har skrevet før meg. 

Men siste verksted-besøk var langt i fra gratis (har 8 års serviceavtale som skal inkludere deler). Jeg hadde bilen inne på service mens vi var på ferie nylig, og det var flere ting som Tesla ikke ville dekke på serviceavtalen, bla annet flere understelldeler, og noe med A/C. Fordi at bilen snart må på EU-kontroll så hadde jeg egentlig ikke så mye valg, bilen måtte fikses uansett. Jeg forklarte på telefonen at vi flere ganger tidligere hadde klaget på understelldelene (jeg har ingen peiling på hva de aktuelle delene heter), men bilen hadde blitt gradvis mer upresis i styringen og lagd forskjellige kling, klang og kneppelyder. Dette startet så smått for rundt 3 år siden, og på 4 og 5 års servicene så virker det som Tesla har strammet opp og gjort noen midlertidige triks som har fungert noen uker, men nå måtte altså disse delene byttes.Han anbefalte å svare ja på smsen og heller ta spørsmålet om reklamasjon i etterkant. Jeg gadd ikke bruke tid på å argumentere særlig på tlf, så jeg svarte ja på 2 smser. Burde sikkert sikkert visst mer nøyaktig om hva feilene var, men nå kommer jeg til hovedpoenget:

Jeg har ikke fått noen papirer på hva som er gjort med bilen. Disse har jeg spurt om for 2 uker siden, men ikke hørt noe siden. Når jeg skulle hente bilen, og betale for arbeidet så forlangte de  8000 kr mer enn avtalt på sms, men akkurat da hadde jeg ikke tid til å sjekke noen ting, og trakk bare kortet.

Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
                            I serviceavtalen som noen (få?) av oss inngikk står det at alle slitedeler er inkludert i 8-års avtalen. Er det noen med en slik avtale som har krevd å få dekket slike understelldeler, eller lignende og oppnådd noe med det?


Hyperstress

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2170
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3896 på: tirsdag 27. august 2019, klokken 01:30 »
Hva kom gildet på?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

TMS85 2015 & e-golf FL 2017
TM3 i bestilling
Tidligere VW e-Up! 2013 og TMS85 2014

Klykken

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3840
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3897 på: tirsdag 27. august 2019, klokken 08:15 »
Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
Chat nederst på siden sier folk skal hjelpe: https://www.tesla.com/no_NO/support

De har vel lagt ned det meste av kontaktmuligheter nå, bortsett fra service via app.
Får bare automatiske svar via epost om å bruke app eller chat. Telefonen tar de ikke (i trondheim).

EDIT:
Prøvde chatten og fikk svar rimelig kjapt, og de greide å sjekke opp det jeg lurte på vedr kommende service. Positivt!

Fikk også beskjed om at de retter opp telefonproblemene i Trondheim ila. de kommende ukene, så da skal det omsider være mulig å nå de der også.
« Siste redigering: tirsdag 27. august 2019, klokken 08:29 av Klykken »
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

alda

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 693
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3898 på: tirsdag 27. august 2019, klokken 08:40 »
Etter 6 år med med P85 må jeg for første gang skrive litt i denne tråden. Ikke fordi at bilen til nå har vært feilfri. Det har den ikke vært, men har inntil siste service ikke hatt noen feil som har kostet meg noen penger, og de feilene som har vært har vært såpass små at de ikke har vært noe særlig tenke på. Har heller ikke lest noe særlig i denne tråden, så beklager hvis jeg gjentar noe som flere andre har skrevet før meg. 

Men siste verksted-besøk var langt i fra gratis (har 8 års serviceavtale som skal inkludere deler). Jeg hadde bilen inne på service mens vi var på ferie nylig, og det var flere ting som Tesla ikke ville dekke på serviceavtalen, bla annet flere understelldeler, og noe med A/C. Fordi at bilen snart må på EU-kontroll så hadde jeg egentlig ikke så mye valg, bilen måtte fikses uansett. Jeg forklarte på telefonen at vi flere ganger tidligere hadde klaget på understelldelene (jeg har ingen peiling på hva de aktuelle delene heter), men bilen hadde blitt gradvis mer upresis i styringen og lagd forskjellige kling, klang og kneppelyder. Dette startet så smått for rundt 3 år siden, og på 4 og 5 års servicene så virker det som Tesla har strammet opp og gjort noen midlertidige triks som har fungert noen uker, men nå måtte altså disse delene byttes.Han anbefalte å svare ja på smsen og heller ta spørsmålet om reklamasjon i etterkant. Jeg gadd ikke bruke tid på å argumentere særlig på tlf, så jeg svarte ja på 2 smser. Burde sikkert sikkert visst mer nøyaktig om hva feilene var, men nå kommer jeg til hovedpoenget:

Jeg har ikke fått noen papirer på hva som er gjort med bilen. Disse har jeg spurt om for 2 uker siden, men ikke hørt noe siden. Når jeg skulle hente bilen, og betale for arbeidet så forlangte de  8000 kr mer enn avtalt på sms, men akkurat da hadde jeg ikke tid til å sjekke noen ting, og trakk bare kortet.

Så et par spørsmål: Hvilken mail bruker Tesla til å svare på kundespørsmål, og ta imot reklamasjoner?
                            I serviceavtalen som noen (få?) av oss inngikk står det at alle slitedeler er inkludert i 8-års avtalen. Er det noen med en slik avtale som har krevd å få dekket slike understelldeler, eller lignende og oppnådd noe med det?
Du ska absolut få en faktura som i detaljer beskriver vad som är gjort med bilen. Det genereres normalt sett automatisk och skickas ut som pdf i en epost till dig.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Reservert Peugeot E-208 03/19

Jejl

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1413
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« Svar #3899 på: tirsdag 27. august 2019, klokken 09:54 »
Hva kom gildet på?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Det ble avtalt at bilen samtidig skulle oppgraderes fra 3G til 4G, og dette skal vi selvsagt betale for selv, og jeg er ikke helt sikker på hvor mye de skulle ha for dette. (5000?) Så er ikke helt sikker, men over 30 lapper i deler og arbeid.