Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Muffinman

Redd det blir mer enn to overnattinger og 100 mil på ham da. Holder vel til ganske langt nord om jeg ikke tar feil.

Twister

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 07. august 2019, klokken 20:33
Antennene ligger vel i høyre speil også.

Ja da kan det kanskje ha skjedd noe med det mens bilen var på service. Er det noen kontakt som kan være løsnet? Dem har justert førerdørene når den var inne.

Hyperstress

Ene lykta begynner å sprekke opp helt av seg selv og fuktighet slipper inn.. Den andre er helt fin. Rare greier.
Begge lykter ble for øvrig byttet for en tid tilbake ifm vanninntrengning i bakluke.
Andre som har hatt lignende? Regner med det byttes uten spm på reklamasjon..(?)


Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Alfa Bergen

Sitat fra: fonberg på mandag 05. august 2019, klokken 09:21
En klassiker: Plastlokk til taktstativfeste røyk igjen, i forbindelse med at jeg tok av stativ i går (skulle altså vippe ned plastlokkene). Tre lokk gikk greit, ett røyk.

Noen som har fått nytt/nye lokk i det siste, og kan fortelle om de har fått det på goodwill eller måttet betale - i så fall hvilken stykkpris? Jeg vurderer sterkt å nekte eventuell betaling for denne delen, siden konstruksjonen er så elendig. Har spurt tidligere på SC om "triks" for å unngå brekkasje, uten å fått noe godt svar.
Har byttet mange av disse. Har alltid fått dem av Tesla uten å betale. Siste gangen var utenfor garantien og jeg ba om å få kjøpe. Kostet 70kr for to stk, men jeg fikk aldri regningen som han sa han skulle sende. Jeg har pleid å bruke silikonspray når jeg monterer den nye, og det er sikkert lurt å gjøre en gang eller to i året uansett
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

TeslaSvein63

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 10. august 2019, klokken 16:44
Ene lykta begynner å sprekke opp helt av seg selv og fuktighet slipper inn.. Den andre er helt fin. Rare greier.
Begge lykter ble for øvrig byttet for en tid tilbake ifm vanninntrengning i bakluke.
Andre som har hatt lignende? Regner med det byttes uten spm på reklamasjon..(?)


Sent fra min SM-A530F via Tapatalk



Jeg har bytta begge baklyktene pga krakelering. Bilen var da ikke mer en 2 år gammel. Hadde også lekkasje i bakluken, men vet ikke om baklyktene ble bytta da. Kanskje ble de bare skrudd for hardt til  for å tette. Tesla sin tilbakemelding på saken var at jeg nok hadde brukt for sterk avfetting  / kjemikalier på bilen. Vel det har jeg aldre i gjort men det kan hende Tesla selv har gjort det. Senere har jeg blitt fortalt at det er miljøplastikk som ikke tåler så mye. Lurer på om de tåler California solen. 2 år senere datt blinkelyset av på ene skjermen foran under vask. (håndvask) Det var krakelering av plasten som var årsaken der også. Begge sider ble byttet. Det er på ny mye krakeleringer i baklyktene, så det r ikke noe bedre greier som er blitt satt på.

Klykken

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 10. august 2019, klokken 16:44
Ene lykta begynner å sprekke opp helt av seg selv og fuktighet slipper inn.. Den andre er helt fin. Rare greier.
Begge lykter ble for øvrig byttet for en tid tilbake ifm vanninntrengning i bakluke.
Andre som har hatt lignende? Regner med det byttes uten spm på reklamasjon..(?)


Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Skal inn for samme i september.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Sleng den opp i dropbox, onedrive eller lignende og del linken her? Eller youtube, ikke oppført :)

Olee

Kommer dette av for tette panel? På motsatt side er det mer klaring ser jeg, og lakken er helt fin.

Klykken

Hvis du har iphone eller google-telefon så trykk på "dele-knappen" ved videoen og velg opprett link. Legg ut linken, så er KUN videoen du har valgt å dele. Usikker på om det blir delt med fult navn, dog...

Skal også være mulig å skjule ID på youtube via innstillinger der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

oyvind86

Er det andre som har prøvd å utbedre en type "Klukk Klukk Klukk" lyd under aks. hos Tesla?

Vet at Tesla Bjørn har tatt video av samme lyd på sin P90D. Lyden kommer stort sett ved full akselerasjon og ved noe fuktighet i lufta.

Jeg har hatt bilen 3 ganger inne nå for utbedring av lyden og får beskjed at bilen "works perfect". Prøver så igjen, og lyden er der fortsatt. Har hatt 2 loanere og de har samme lyd under fullt pådrag. Lyden kommer ikke alltid, men av og til.

Har ikke Tesla noe fiks på dette eller er jeg en av de eneste som opplever dette?

Tiger123

Under foraksling? Jeg har innimellom en rar lyd ved pådrag, virker som den sitter litt ut mot venstre. Et par andre mener det bare er motoren foran som kobler inn.

oyvind86

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 15. august 2019, klokken 18:50
Under foraksling? Jeg har innimellom en rar lyd ved pådrag, virker som den sitter litt ut mot venstre. Et par andre mener det bare er motoren foran som kobler inn.

Det stemmer. Sikkert den samme lyden vi hører. Får forske litt mer å dette fremover.

1000kwh

Sitat fra: oyvind86 på torsdag 15. august 2019, klokken 14:58
Er det andre som har prøvd å utbedre en type "Klukk Klukk Klukk" lyd under aks. hos Tesla?

Vet at Tesla Bjørn har tatt video av samme lyd på sin P90D. Lyden kommer stort sett ved full akselerasjon og ved noe fuktighet i lufta.

Jeg har hatt bilen 3 ganger inne nå for utbedring av lyden og får beskjed at bilen "works perfect". Prøver så igjen, og lyden er der fortsatt. Har hatt 2 loanere og de har samme lyd under fullt pådrag. Lyden kommer ikke alltid, men av og til.

Har ikke Tesla noe fiks på dette eller er jeg en av de eneste som opplever dette?
Du er sikker på at luftfjæringa ikke står på high/very high?

oyvind86

Luftfjæringen står på normal. Lyden kommer typisk hvis jeg ligger i 70 km/t. Og gir bånn pinne opp til 100 km/t. (Kommer aldri om jeg bruker launch mode fra 0 og oppover).

Litt rart egentlig, på det første verksted besøket mente de det var akslingene. Disse ble byttet, lyden ble borte i en periode, men kom tilbake. Har flere videoer med lyd jeg har sendt Tesla, men de klarer ikke å finne ut av det. Som sagt så har jeg hatt samme lyden på lånebilene jeg har hatt så kan vel være at for motor starter. Kommer en liten "klukkklukkklukk" lyd foran dashbordet.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA