Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Hyperstress

Bilen min vil bare starte superlading på 30% av stolpene jeg plugger inn. De andre får jeg "unable to charge" melding på. Har testet mange ganger.
Andre som har hatt samme feil? Hva ble løsningen i så fall?
Drar på bilferie i morgen og fruen er bekymret.. :)

Jeg hadde bilen inne for fix for lignende feil i påsken, men da tok den ikke lading på noen av superladerne.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Steering assist disabled/reduced på 85D i dag. To ganger, varte i noen sekunder og forsvant igjen. Kjente godt at servostyringen forsvant når det stod på. Noen som har tilsvarende erfaring og tips til hva feilen kan være?

OleJA

Sitat fra: Muffinman på mandag 01. juli 2019, klokken 08:13
Steering assist disabled/reduced på 85D i dag. To ganger, varte i noen sekunder og forsvant igjen. Kjente godt at servostyringen forsvant når det stod på. Noen som har tilsvarende erfaring og tips til hva feilen kan være?
Kan vel feks godt være vakkel i jordingspunktet?

Muffinman

Fikk samme tips fra Tesla i dag også. Blir vel å rive ut frunken til helga og sjekke.

Klykken

Hos meg genererte dårlig jording feilmelding på luftfjæring og blinking av fjernlys...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

OleJA

Dukket opp varsel, med tilhørende piping, om 'both pedals pressed, power will be reduced' for et par dager siden. Er på en øy langt utenfor Helgelandskysten, så har ikke blitt mange km kjøring med feilen enda. Reset ser ut til å løse problemet for et par min, men dukker raskt opp igjen. Ser ikke veldig frem til å kjøre 500 km hjem til Trondheim med denne feilen.
Noen som har opplevd det samme, og aller helst med en quick fix?

Tuxedo

Sitat fra: OleJA på fredag 05. juli 2019, klokken 22:52
Dukket opp varsel, med tilhørende piping, om 'both pedals pressed, power will be reduced' for et par dager siden. Er på en øy langt utenfor Helgelandskysten, så har ikke blitt mange km kjøring med feilen enda. Reset ser ut til å løse problemet for et par min, men dukker raskt opp igjen. Ser ikke veldig frem til å kjøre 500 km hjem til Trondheim med denne feilen.
Noen som har opplevd det samme, og aller helst med en quick fix?
Tja...kan det være en sensor i bremsepedalen som har hengt seg? Har du forsøkt seriøs jukking på bremsen mens bilen står i ro?

OhmPaPa

Sitat fra: OleJA på fredag 05. juli 2019, klokken 22:52
Dukket opp varsel, med tilhørende piping, om 'both pedals pressed, power will be reduced' for et par dager siden. Er på en øy langt utenfor Helgelandskysten, så har ikke blitt mange km kjøring med feilen enda. Reset ser ut til å løse problemet for et par min, men dukker raskt opp igjen. Ser ikke veldig frem til å kjøre 500 km hjem til Trondheim med denne feilen.
Noen som har opplevd det samme, og aller helst med en quick fix?

Ring Tesla? Kanskje de kan resette en sensor via VPN?

JorgenM

#3803
Ringe?
Sende e-mail?

Glem det :)

Tesla godtar KUN forespørsler via appen nå.
Prøver å booke time på SC Trondheim for å fikse AC. Første tilgjengelige time er selvsagt i november... Og i det jeg skal bekrefte timebestilling får jeg error. Vurderer å kjøre de 45 milene til Ålesund, de har time ledig i august...

Mail fra forrige uke har de ikke svart på. Når man ringer får man beskjed om å bruke appen  >:(

Dette er skikkelig dårlig service. Har bestemt oss for å selge bilen så fort AC er fiksa nå :-1:


EDIT: klarte å bestille time i Ålesund 6. august. Da blir det en ekstra ferietur i sommer  :o
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

OleJA

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 05. juli 2019, klokken 23:08
Sitat fra: OleJA på fredag 05. juli 2019, klokken 22:52
Dukket opp varsel, med tilhørende piping, om 'both pedals pressed, power will be reduced' for et par dager siden. Er på en øy langt utenfor Helgelandskysten, så har ikke blitt mange km kjøring med feilen enda. Reset ser ut til å løse problemet for et par min, men dukker raskt opp igjen. Ser ikke veldig frem til å kjøre 500 km hjem til Trondheim med denne feilen.
Noen som har opplevd det samme, og aller helst med en quick fix?

Ring Tesla? Kanskje de kan resette en sensor via VPN?
Har sittet et par timer i tlf kø til Tesla Road Service ang dette nå - de tar ikke engang telefonen der. Har ikke prøvd SC enda, men har dessverre liten tro på at jeg kommer igjennom der heller.

Tuxedo

Har en klakkelyd på venstre side bak i lave hastigheter, når jeg kjører over ujevnheter (og det trenger ikke være spesielt ujevnt heller).  Bilen har nettopp vært på NAF-test, og jeg nevnte det for testeren etter den var ferdig.  Han dro litt på det, og mente det ikke kom fra understellet (som han hadde sjekket og funnet i orden), men at stabstaget foran snart burde byttes derimot.

Jeg tror nå helst at lyden kommer fra stabstag bak.  Er det en enkel måte å sjekke selv uten å ta bilen på bukk?  Bilen er utenfor garanti, men det skal vel være en grei sak å skifte selv (eller få et hvilket som helst verksted til å gjøre det).  Er det kurant å bestille staget fra Tesla?  Blir det evt betydelig rimeligere på eBay eller lignende?  Tipper @Muffinman har innspill her.

Muffinman

Kan være stabstaglinkene eller stabstaget. Linkene er enkle å skifte selv, men de koster lite og det er fort gjort. Derfor lar jeg Tesla sjekke hva som er gåent, og bytte det som trengs.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. juli 2019, klokken 18:38
Kan være stabstaglinkene eller stabstaget. Linkene er enkle å skifte selv, men de koster lite og det er fort gjort. Derfor lar jeg Tesla sjekke hva som er gåent, og bytte det som trengs.
Sikkert en god ide, men så var det ventetid på time i Oslo-området...

Muffinman

Ille om folk skrur på bilene sine selv, ikke fordi de liker det - men fordi de ikke får kontakt med verksted.

Lurer på om ikke et verksted nevnt i en av videoene til Tesla-Bjørn gjør slike jobber.

ventle

Skal ikke være veldig lang ventetid i Oslo lenger, det blir jo litt ventetid om du skal bestille deler på ebay også.

Sjekket appen nå, og første tilgjengelige time på de forskjellige sentrene i Oslo er:
Bærum - 15. juli
Grorud - 25. juli
Skøyen - 29. juli
Karihaugen - 9. august

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA