Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Men hvorfor gjør de den ikke bare ferdig? Skjønner at det kan være vanskelig å skaffe deler på kort tid tid men å montere en karosseridel skikkelig når man først er i gang må da være den beste løsningen. Var det gamle dørtrekket skadet slik at det ikke kunne brukes?

Uansett, polering er jo noe selv lakkverstedene gjør på fersk lakk for å fjerne småfeil så vi er enige om at du ble servert ei god dose BS der ja :)  Men man bør jo helst vente en stund med LSP for at lakken skal få "gasse" av seg. Men ser at man opererer med ulik tid for henholdsvis voks, sealer og coating. Det bør uansett gå relativt raskt i sommerlige temperaturer.

Klykken

#3781
Ja, merkelig greier, men er mest interessert i å få bilen tilbake da denne lånebilen er litt halvveis forfalt og med hakket for kort rekkevidde.

Har forståelse for dørtrekket da dette er bestillingsvare med litt leveringstid, men skjørtet er litt irritabelt. Ikke noe grov sak dette da, og antageligvis noe jeg kan "poppe på plass" selv. Skal i alle fall se litt nærmere på det når jeg får sett bilen med egne øyne i helgen.

EDIT:
Noen steder jeg kan se hvordan skjørtet er festet? Antar det er klips og skruer, men hadde vært greit og sett hvordan man skal gripe an dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Nesten alt var i skjønneste orden. Ser ut som speil på førerside var av en annen type uten "synlig felt" for dimming. Usikker på om dette i det hele tatt har dimming, egentlig. Og det kranglet litt på justering i børjan, men det kom seg. Ellers tight og fin, ingen slark i dør eller dørtrekk og ikke vindsus. Lakkeringsjobben var mer eller mindre 100% og hadde ingen synlige feil eller fargeforskjeller.

Da gjenstår det bare å få samme struktur på overflater innv. som det nye. Dvs alle paneler må skiftes til nytt, eller så må gammelt stjeles fra en "død" bil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Jeg kjørte rundt i 8 måneder for noen år siden med speil uten dimming, varme eller fungerende justering. Det viste seg at de hadde montert "ikke-premium-speil" når de byttet til ny pga korrosjon på festebrakettene. Tidlige biler uten tech-pakke hadde ikke noe av disse funksjonene. Ble byttet til riktig senere.

Så det finnes speil uten dimming men det er litt vanskelig å få sjekket på denne årstiden. Men du kan sjekke om det har varme. Et par-tre minutter med varme på bakruta og du skal kunne kjenne lunk på speilglasset. Blir det varme har det sannsynligvis dimming.

Apache

Liten avsporing men. hva mener folk med "speil med dimming"? Har TMS 75d fra sep. 2018, vil det si at jeg har det?

Klykken

#3787
Mesteparten av speilglasset skal bli mørkt ved blending bak hvis det har dimming. Tidligere hadde jeg en "synlig kant" rundt yttersiden på speilet på førersiden. Det har jeg bare på passasjersiden nå.

Derfor mistenker jeg at dette mangler.

Antageligvis har du det på din 18' S75D, ja.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Jaja, skjedde jo på samme verksted på min bil også :) Tror det var i 2014.

Klykken

Makan.
Ingen krise, men det er f*ckings irritabelt - spes. når den kommer rett fra verksted.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

AC / kjøling sluttet å funke på vår P85 denne uka. Noen mente det var lite gass på AC som gjør det. Er dette noe Tesla kan ta raskt, noen som vet?

Vi drar på Danmark/Tysklands-ferie på fredag. Med 16 timer kjøring hver veg til feriehuset og 3 unger i baksetet kan det bli en slitsom tur...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

1000kwh

Sitat fra: JorgenM på onsdag 19. juni 2019, klokken 12:15
AC / kjøling sluttet å funke på vår P85 denne uka. Noen mente det var lite gass på AC som gjør det. Er dette noe Tesla kan ta raskt, noen som vet?

Vi drar på Danmark/Tysklands-ferie på fredag. Med 16 timer kjøring hver veg til feriehuset og 3 unger i baksetet kan det bli en slitsom tur...
Du kan jo like gjerne dra innom noen som spesialiserer seg på AC i nærområdet.

JorgenM

#3792
Ok, så dette er noe de fleste bilverksteder kan fikse altså.Takker for svar :)


Edit: etter ringerunde til bilverksteder i Namsos og Steinkjer ble det klart at Tesla bruker en uvanlig type AC-gass (1234yf) som de fleste ikke har. Og de få som hadde det nektet å røre Tesla, så jeg endte opp med time hos Vianor i Trondheim der vi stikker innom på tur til Danmark.

Tesla er umulige å komme gjennom på telefon nå etter at de endret de automatiske telefonsvarerne sine...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Send epost til trondheim SC. De svarer som regel ila en dag hos meg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

#3794
Sitat fra: Klykken på søndag 16. juni 2019, klokken 12:38
Nesten alt var i skjønneste orden. Ser ut som speil på førerside var av en annen type uten "synlig felt" for dimming. Usikker på om dette i det hele tatt har dimming, egentlig. Og det kranglet litt på justering i børjan, men det kom seg. Ellers tight og fin, ingen slark i dør eller dørtrekk og ikke vindsus. Lakkeringsjobben var mer eller mindre 100% og hadde ingen synlige feil eller fargeforskjeller.

Da gjenstår det bare å få samme struktur på overflater innv. som det nye. Dvs alle paneler må skiftes til nytt, eller så må gammelt stjeles fra en "død" bil.
Spylertanken er frakoblet, og tømmer tanken bak frunk som videre renner ned til bakken, med dertil stank inne i bilen.
Med det ble jeg rimelig forbannet i og med at bilen nå har flere feil enn da jeg først leverte den på service. Har bedt de ordne opp rimelig radig, og de skal ringe meg iløpet av dagen.

Selve opprettingsjobben og lakk var ingenting å si på, som sagt. Antar at det er Bilia som tok lakkering osv som har slurvet med sammenmonteringen, men likevel, her mangler etterkontrollen.

EDIT:
De tar selvkritikk på jobben og jeg kunne komme på dropin, så skulle de fikse det mest "graverende", hva nå enn det betyr.

EDIT2:
Spylertank og kanalskjørt fikset på dropin.

De har bestilt nytt speil "for å være sikker på at det blir riktig", så da kan man spørre seg hva det er de har montert i utgangspunktet. Og nye dørtrekk og paneler rund baut interiørt, selv om jeg insisterte på at jeg ville bli like fornøyd med et brukt trekk på den ene døra fra f.eks en kassert bil. Menmen, de skal få lov å bytte ut hele interiøret hvis de vil..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA