Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

samotholt

Vi har EU-kontroll i morgen. Her går bila stort sett i saltsuppe hele vinteren. Legger ut info når bilen har blitt testet.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Muffinman

Ingen mangler på vår 2013 når den var 4 år gammel og gått drøye 130k. Men vi byttet understellsdeler for nærmere 40k noen måneder senere. På sensommeren skal den på kontroll nummer 2.

BatteriOgFossil

Sitat fra: Fastlane83 på onsdag 03. april 2019, klokken 19:03
Litt usikker. Jeg smørte opp alle bremseklossene dagen før kontroll, men la ikke merke til noe spesielt på bremserørene, men inspiserte de ikke så nøye. Hadde uansett tenkt å få montert 4G i bilen, så da kan de fikse bremserørene samtidig.

Eksponerte ubehandlede bremserør i hjulbuene er veldig utsatt for å ruste. Jeg har begynt å smøre mine med Fluid film (penselboks) når jeg skifter mellom sommer- og vinter-hjul. (har ikke Tesla men prinsippet er det samme): http://www.bilkontroll.no/tema-1/bat/elektronikk-og-ledningsnett/fluid-film-237.html

Wibla

Jeg hadde en litt morsom episode med Vianor / Tesla i dag. Vet ikke helt om det er en feil, mangel eller reklamasjon, men jeg gidder ikke lage en ny tråd om en (antakeligvis) liten greie.

Litt bakteppe her: Jeg kjøpte min S75D helt på tampen av 2018 og henta den i Tromsø på selveste nyttårsaften, før jeg kjørte den hjem til Holmestrand i løpet av et par dager (og en halv natt i det høye nord i drittvær). Da jeg henta bilen fikk jeg beskjed om at sommerhjula ville bli sendt til nærmeste Vianor (Drammen?).

Så i dag ringer jeg Vianor for å booke hjulskifte og ny sesong med lagring, men de klarte ikke å finne noen hjul på hverken VIN eller regnr i hele Norge... Noen som tør gjette på hvor mye trøbbel det blir å få ordna?  :laugh:
2018 Tesla Model S 75D

Klykken

Har du kontraktfestet at bilen blir levert med sommerhjul, og evt skriftlig at de skulle blitt sendt til din nærmeste Vianor, så er det jo null stress. Er det muntlig, så.....
Antar at du kjøpte fra Tesla og ikke privat?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Wibla

Sitat fra: Klykken på onsdag 10. april 2019, klokken 08:18
Har du kontraktfestet at bilen blir levert med sommerhjul, og evt skriftlig at de skulle blitt sendt til din nærmeste Vianor, så er det jo null stress. Er det muntlig, så.....
Antar at du kjøpte fra Tesla og ikke privat?

Var inventorybil, så dette løser seg nok greit. Er relativt texas på jobb om dagen, så har ikke fått snakket med de enda.
2018 Tesla Model S 75D

Tiger123

Sitat fra: Wibla på onsdag 10. april 2019, klokken 18:53
Sitat fra: Klykken på onsdag 10. april 2019, klokken 08:18
Har du kontraktfestet at bilen blir levert med sommerhjul, og evt skriftlig at de skulle blitt sendt til din nærmeste Vianor, så er det jo null stress. Er det muntlig, så.....
Antar at du kjøpte fra Tesla og ikke privat?

Var inventorybil, så dette løser seg nok greit. Er relativt texas på jobb om dagen, så har ikke fått snakket med de enda.

Jeg kjøpte også inventory, og den skulle stå på sommerdekk når jeg skule hente den i Lillestrøm fikk jeg beskjed om (bare noen uker siden). Når jeg kommer dit så står den på vinterdekk.. Jeg hadde i all fart kjøpt vinterdekk som jeg hadde med meg for å legge om, men slapp det da jeg fikk de som satt på bilen. Sommerdekkene kunne jeg bare hente i oslo sa de, står på reg nr. På vianor fant de ikke noe dekk, så da kom de med  masse 21" turbine dekk. Så og si alle var med flere sår i kantene på felgene, og alt annet enn pene, så de tilbød meg også 19" sonic slipstream, nye. Så da tok jeg det istedet. Tipper du får nye om du har det på ordrebekreftelsen.

Tiger123

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 26. mars 2019, klokken 13:40
På vår 85D var det noe tilsvarende, og spesielt fremtredende hvis man "trakk" opp drivverket bakover før man kjørte forover og gav jernet etterhvert. Her ble det byttet en drivaksel når bilen var ganske så ny.

Kjente akkurat det samme i sta for første gang.. Kun på venstre side foran da, og måtte gi på ganske bra for å kjenne det. Nesten så jeg trodde hjulet ikke var skrudd godt nok på.. kan det være noe med hjulet? Skal straks legge om så får jo svaret på det snart.

samotholt

Sitat fra: samotholt på torsdag 04. april 2019, klokken 00:03
Vi har EU-kontroll i morgen. Her går bila stort sett i saltsuppe hele vinteren. Legger ut info når bilen har blitt testet.
Det ble null feil.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

PeterLS

Sitat fra: Tiger123 på onsdag 10. april 2019, klokken 20:03
Sitat fra: Wibla på onsdag 10. april 2019, klokken 18:53
Sitat fra: Klykken på onsdag 10. april 2019, klokken 08:18
Har du kontraktfestet at bilen blir levert med sommerhjul, og evt skriftlig at de skulle blitt sendt til din nærmeste Vianor, så er det jo null stress. Er det muntlig, så.....
Antar at du kjøpte fra Tesla og ikke privat?

Var inventorybil, så dette løser seg nok greit. Er relativt texas på jobb om dagen, så har ikke fått snakket med de enda.

Jeg kjøpte også inventory, og den skulle stå på sommerdekk når jeg skule hente den i Lillestrøm fikk jeg beskjed om (bare noen uker siden). Når jeg kommer dit så står den på vinterdekk.. Jeg hadde i all fart kjøpt vinterdekk som jeg hadde med meg for å legge om, men slapp det da jeg fikk de som satt på bilen. Sommerdekkene kunne jeg bare hente i oslo sa de, står på reg nr. På vianor fant de ikke noe dekk, så da kom de med  masse 21" turbine dekk. Så og si alle var med flere sår i kantene på felgene, og alt annet enn pene, så de tilbød meg også 19" sonic slipstream, nye. Så da tok jeg det istedet. Tipper du får nye om du har det på ordrebekreftelsen.

Hmm..Har samme problem.. Bilen ble levert med vinterdekk, selv om de skulle komme med 21" dekk.. Spent på hva som venter meg på Vianor når jeg skal hente de. De har jo ikke oversikt i det hele tatt på Tesla nå. Sommerhjulene skulle ligge i bilen når jeg henta den, men det gjorde de selvfølgelig ikke. Hvis de er kantkjørte og dårlige, kommer jeg til å be om nye. Selger sa det skulle være gode dekk og fine felger, så det er de jeg forventer.. Får bare se hva som skjer..
2020 Audi Etron 50 (Bestilt, kommer januar 2020)
2016 Tesla model S P90D
2014 Tesla model S 85 (Solgt nov 2018)

Wibla

Fikk SMS fra Vianor om at mine sommerhjul ligger hos de i Tromsø. Dette skal bli gøy.
2018 Tesla Model S 75D

Muffinman


PeterLS

Leverte min (2016) P90D på service i dag, etter å ha hatt den knapt en uke etter jeg hentet den i Lillestrøm forrige fredag. Det kommer en relativt kraftig pipelyd fra "motoren/batteriet" ved gasspådrag, og denne er nærmest uutholdelig å høre på. Så fikk jeg også en "accelator reduced" feilmelding for noen dager siden, men har lest på forumet at dette er en enkel sak å fikse opp i.

Servicemannen som tok meg imot og kjørte en testtur sa at de måtte bruke et desibel-mål for å sjekke om den lyden var høy nok til at de "gjorde noe med det". Jeg sa enkelt og greit at hvis det er dette som var Elon Musk sin drøm med Tesla, at man hørte en høy pipende lyd når man gasset med Teslaen, så leverte jeg den bare tilbake og hevet kjøpet med en gang. Han var forsåvidt enig, og sa at lyden var for høy. Noen som kjenner til dette problemet? 

Forøvrig hadde de også 4-5 punkter som gjaldt tilbakekallelser, så de skulle rette opp i dette også mens jeg hadde den inne. Får bare håpe nå at den ikke står inne for lenge.. Fikk levert en sliten og MEGET velbrukt S85 2014 som lånebil, i elendig forfatning. Bilen har gått knapt 100.000 km, men virker som den har gått nærmere 300.000 ut ifra slitasje og utseende på bilen.. Håper virkelig ikke den ligger til salgs som bruktbil på Tesla sine hjemmesider.. Fikk faktisk for første gang en litt dårlig følelse rundt det å ha Tesla da jeg så den bilen.. 
2020 Audi Etron 50 (Bestilt, kommer januar 2020)
2016 Tesla model S P90D
2014 Tesla model S 85 (Solgt nov 2018)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Wibla

Sitat fra: Muffinman på torsdag 11. april 2019, klokken 16:54
Bor du i Tromsø? Hvis ikke kan det bli interessant ja.

Jeg bor 180 mil unna, men Vianor sender hjula med Bring til Drammen for Teslas regning så da løser det seg nok greit.
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA