Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Hvis TPMS er relatert til dette tipper jeg faktisk det er årsaken. Den fusket for 2-3 uker siden, men var tilsynelatende i orden etter bytte av sensor i 1 hjul. Dette er forresten en av de første bilene som ble oppgradert med Continental-system.

kirky

Noen god fiks for knirkelyder fra dashboard på vinterføre/isete/ujevne veier? Om sommern er det veldig lite av det, av og til i høyre dør kanskje.

Det kan forresten romle fra høyre dør/høyttaler når det spilles en sang med mye bass/høyt forresten også. Fiks for dette?

Og sist, hva med ryggekamera som fungerer 1 av 3 ganger? svart/hvit skjerm eller bare fryst bildet etc. Kjedelig.
Litt langt unna servicecenter, så ikke bare å stikke innom...
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Muffinman

Knirk og ulyder i lydanlegg er finnes det ingen snarveier for å fikse dessverre. Her er det bare å prøve å bestemme hvor ulyden oppstår, demontere og se om det finnes sannsynlige punkter. Man kan smøre, legge på tekstiltape på flater som kanskje gnisser eller tighte opp ting. Sjekke at alt er riktig og skikkelig montert. Legge på alubutyl for å dempe resonnanser. Det er ikke sikkert Tesla vil ta tak i det, for ofte manifesterer det seg ikke akkurat den dagen du er på verkstedet.

Når det gjelder ryggekamera og skjerm regner jeg med du har forsøkt reset, men her er det nok noe galt som verkstedet må se på uansett.

kirky

Takker, virker som det er en bulletin på dette hos Tesla, knirking i dash / a-stolpe?! må få de til å se på det litt senere i vår om jeg kommer meg til servicecenter...

Noens om vet om uncorking fortsatt må gjøres inne hos SC? Ser jo at de sender ut økt ytelse til M3 nå OTA...
2019 Long Range S, HW3, CCS.

cjs

Ser at dette med trege dører er nevnt på forumet
Hentet min Model 3 idag og det første jeg opplevde var at jeg ikke fikk lukket døren med normal kraft
Har lukket mange bildører i mitt liv inklusiv 5 år med Nissan Leaf så det skorter ikke på evnen til å lukke dører!
Min kone fikk heller ikke lukket på passasjersiden og når senere på dagen min voksne sønn på 190 og mye muskler ikke klarte det på baksetedøren gjensto det bare for min voksne datter å konstantere at det var akkurat det samme på den 4de døra!
Alle 4 dørene er ekstremt vanskelig å lukke og de må "smelles" igjen!
Min første dag forøvrig med utlevering av bilen var blandet med feil felger og dekk påmontert, og når disse ble korrigert etter en times tur på båtutstillingen som vi flott fikk gratis adgang til oppdaget vi et par skikkelige gummistriper på baksjermen(mulig noen rullet et dekk forbi og streifet skjermen?) Uansett - 1 time etter var dette fjernet med bruk av kjemikalier og en kraftig rondell! Sist på dagen på tur hjem etter å ha fått påmontert vinterhjul av Felgteknikk as fikk vi alarmer på dekktrykk, kanskje forventet men det ga seg aldri så det blir en oppgave imorgen å finne ut av! Fant ut etterhvert også at det ikke var varsling på navigasjonen om fotobokser og det var en liten nedtur etter å ha hatt dette på Leaf,n i alle år!
Kommer vel mer så jeg legger ut fortløpende men vurderer faktisk å levere bilen tilbake da...

fonberg

Sitat fra: cjs på torsdag 21. mars 2019, klokken 00:47
Ser at dette med trege dører er nevnt på forumet
Hentet min Model 3 idag og det første jeg opplevde var at jeg ikke fikk lukket døren med normal kraft
Har lukket mange bildører i mitt liv inklusiv 5 år med Nissan Leaf så det skorter ikke på evnen til å lukke dører!
Min kone fikk heller ikke lukket på passasjersiden og når senere på dagen min voksne sønn på 190 og mye muskler ikke klarte det på baksetedøren gjensto det bare for min voksne datter å konstantere at det var akkurat det samme på den 4de døra!
Alle 4 dørene er ekstremt vanskelig å lukke og de må "smelles" igjen!
Min første dag forøvrig med utlevering av bilen var blandet med feil felger og dekk påmontert, og når disse ble korrigert etter en times tur på båtutstillingen som vi flott fikk gratis adgang til oppdaget vi et par skikkelige gummistriper på baksjermen(mulig noen rullet et dekk forbi og streifet skjermen?) Uansett - 1 time etter var dette fjernet med bruk av kjemikalier og en kraftig rondell! Sist på dagen på tur hjem etter å ha fått påmontert vinterhjul av Felgteknikk as fikk vi alarmer på dekktrykk, kanskje forventet men det ga seg aldri så det blir en oppgave imorgen å finne ut av! Fant ut etterhvert også at det ikke var varsling på navigasjonen om fotobokser og det var en liten nedtur etter å ha hatt dette på Leaf,n i alle år!
Kommer vel mer så jeg legger ut fortløpende men vurderer faktisk å levere bilen tilbake da...

Hei, du har forvillet deg i Model S-seksjonen.
Når det gjelder at dørene som er tunge å lukke så er det normalt med rammeløse dører, fordi det trengs fo at vinduene skal tette godt nok mot pakningene. Vi har hatt både Leaf og Tesla i mange år, og kan bekrefte at dørene på Leafen krever mye mindre kraft når man lukker dem.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Fansypantsy

Etter og ha lest det meste i denne tråden, så forundrer deg meg at folk er villig til å betale så mye for en bil med så elendig kvalitet. Jeg har levd såpass mange år så jeg har fulgt amerikansk bilproduksjon gjennom noen tiår, og det er helt klart at dette er det jeg vil betegne som amerikansk kvalitet.
Hadde dette vært europeiske eller asiatiske biler så hadde det aldri vært akseptert, at en tolerer dette bare fordi det er "Tesla" er et mysterium for meg!

kirky

Prøv en ny variant selv, så forstår du med en gang. Og få S/X har feil, tenk på antall solgte mot antall i denne tråden.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Klykken

Sitat fra: Fansypantsy på fredag 22. mars 2019, klokken 22:20
Etter og ha lest det meste i denne tråden, så forundrer deg meg at folk er villig til å betale så mye for en bil med så elendig kvalitet. Jeg har levd såpass mange år så jeg har fulgt amerikansk bilproduksjon gjennom noen tiår, og det er helt klart at dette er det jeg vil betegne som amerikansk kvalitet.
Hadde dette vært europeiske eller asiatiske biler så hadde det aldri vært akseptert, at en tolerer dette bare fordi det er "Tesla" er et mysterium for meg!
Du får google et merke og modell og "known faults". Du vil ikke eie en annen bil
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Fansypantsy

Sitat fra: Klykken på fredag 22. mars 2019, klokken 23:18
Sitat fra: Fansypantsy på fredag 22. mars 2019, klokken 22:20
Etter og ha lest det meste i denne tråden, så forundrer deg meg at folk er villig til å betale så mye for en bil med så elendig kvalitet. Jeg har levd såpass mange år så jeg har fulgt amerikansk bilproduksjon gjennom noen tiår, og det er helt klart at dette er det jeg vil betegne som amerikansk kvalitet.
Hadde dette vært europeiske eller asiatiske biler så hadde det aldri vært akseptert, at en tolerer dette bare fordi det er "Tesla" er et mysterium for meg!
Du får google et merke og modell og "known faults". Du vil ikke eie en annen bil

Du mener jeg skal bli del av SM klubben  :-*

Klykken

Jeg mener du bør tenke litt lengre enn noen debattanter på et forum. Det er snart 35000 tesla i Norge. Hvor mange eiere er på dette forum?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Sitat fra: Fansypantsy på fredag 22. mars 2019, klokken 22:20
Etter og ha lest det meste i denne tråden, så forundrer deg meg at folk er villig til å betale så mye for en bil med så elendig kvalitet. Jeg har levd såpass mange år så jeg har fulgt amerikansk bilproduksjon gjennom noen tiår, og det er helt klart at dette er det jeg vil betegne som amerikansk kvalitet.
Hadde dette vært europeiske eller asiatiske biler så hadde det aldri vært akseptert, at en tolerer dette bare fordi det er "Tesla" er et mysterium for meg!
Hvilket bilmerke mener du da?  :D

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

emurof

Sitat fra: Fansypantsy på fredag 22. mars 2019, klokken 22:20
Etter og ha lest det meste i denne tråden, så forundrer deg meg at folk er villig til å betale så mye for en bil med så elendig kvalitet. Jeg har levd såpass mange år så jeg har fulgt amerikansk bilproduksjon gjennom noen tiår, og det er helt klart at dette er det jeg vil betegne som amerikansk kvalitet.
Hadde dette vært europeiske eller asiatiske biler så hadde det aldri vært akseptert, at en tolerer dette bare fordi det er "Tesla" er et mysterium for meg!

Hvorfor leser du denne tråden da?

Klart folk vil snakke om feil i en tråd som handler om nettopp feil...

Nodland

Knirk i førersetet er stort sett det eneste som irriterer meg for tiden, 2018 tms.

Ellers så kommer det noe ulyd ved pådrag fra understell, selv om jeg alltid kjører i normal eller low. Mest normal.
Den kjente rattlelyden fra hjuloppheng eller hva det nå er :p Vet ikke om det er gale nok til at det burde sjekkes ut.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA