Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Jeg fikk disse innimellom før. De forsvant også bare man gikk ut og låste bilen etc. Men kom ofte igjen.  Det var en ABS sensor. Det rare var at det tok Tesla flere dager å finne ut dette ( fordi den ikke var konstant). Men plutselig kom den på rett tidspunkt. Det var en annen her inne som hadde opplevd det samme. Det tok tid å finne feilen. Men én enkel og rask fiks

SabreMan

Etter knappe 2 uker har førerhåndtaket begynt å ikke gå inn når jeg låser bilen. Det går inn når jeg trykker forsiktig på det.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Hyperstress

Sitat fra: vnm på torsdag 12. oktober 2017, klokken 22:00
Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 03:06

4. Venstre vindusvisker stopper for tidlig (spørs om det kan fikses)

Nr 4 er ikke en feil. Kjær viskeren på maks hastighet, så ser du den går helt ut. Er sånn på alle Model S jeg har kjørt. Inkludert lånebiler begynner det å bli noen...

Dersom den ikke går langt nok ut på full guffe heller, så kan Tesla justere den. Det ble gjort på min som stoppet for tidlig.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JorgenM

Merkelig lyd fra fronten av bilen idag, noen som har hørt om liknende?

Hadde kjørt 13 mil, jeg skulle innom et hotell mens kona satt i bilen og venta, med nøkkelen i bilen. Når jeg kommer tilbake hører jeg en høy knitrelyd fra fronten av bilen, varer ganske lenge, ca 30-40 sek. Lyden var nesten identisk med lyden i panteautomater når boksene knuses. Kona hørte det selvsagt også.

Har kjørt de 13 milene hjem igjen nå.
Ingen feilmeldinger, alt ser ut til å funke normalt (varmeapparat, luftfjæring). Dette er en RWD.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Sjaugen

S75D fra september:
Skikkelige knirkelyder fra fronthjulene når jeg vrir på rattet uten at bilen ruller.
Spesielt i garasjen om morgenen når jeg skal ut.

Er dette noe jeg kan forvente at forsvinner over tid, eller er dette noe som bør bli satt på listen til jeg får en time på service?
2017 S 75D

fonberg

Luftfjæring feiler for andre gang, 1 mnd gammel S90D. Første gang dreiv bakenden å jukka opp og ned såpass når bilen sto parkert at tilt-alarmen gikk flere ganger første helga jeg hadde bilen. Ene fjæringen ble bytta pga lekkasje.

Jeg har observert at bilen setter seg bak når den er parkert siden, og i dag fikk jeg feilmelding «Air suspension needs service - contact Tesla».
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

overlay

Er det bare meg som har registrert at flere får feil med luftfjæring etter at de gikk over til Firestone?

Cookie Monster

Har lagt merke til det samme. Får håpe det bare er en dårlig serie fra Firestone og at det ikke er en feil som kommer til å bli veldig vanlig.
Tesla fikk vell sikkert deler billigere fra Firestone enn Continental så da byttet de til det uten å blunke ;D
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

fonberg

Sitat fra: overlay på søndag 22. oktober 2017, klokken 00:56
Er det bare meg som har registrert at flere får feil med luftfjæring etter at de gikk over til Firestone?

Stemmer i hvert fall for meg - null feil i løpet av fire år og ca 110.000 km med to TMS-er med Continental-fjærer, og nå altså feil to ganger i løpet av en mnd/ 2000 km med de nye Firestone-fjærene.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øyvind.h

Sitat fra: overlay på søndag 22. oktober 2017, klokken 00:56
Er det bare meg som har registrert at flere får feil med luftfjæring etter at de gikk over til Firestone?

Definitivt. Det har vært en jevn strøm av feilrapporter etter overgangen. Mer i det siste, men så har det også vært høye salgstall.
Continental hadde aldri problemer virket det som. Firestone mere "built to fail?"
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jo58

Må melde meg på her, begge fremre støtdempere siger. Akkurat nå så hviler den på treklosser foran i jack mode.  Bilen blir brukt bare til nødkjøring, vanskelig og få time for utbedring grunnet service sentere er over belastet med
div feil på biler. Håper luftkompressor holder til våren. :-1-:
S P100D juni 2017
P85  Solgt
Utlevert Mai. 2014

fonberg

Sitat fra: jo58 på søndag 22. oktober 2017, klokken 13:26
Må melde meg på her, begge fremre støtdempere siger. Akkurat nå så hviler den på treklosser foran i jack mode.  Bilen blir brukt bare til nødkjøring, vanskelig og få time for utbedring grunnet service sentere er over belastet med
div feil på biler. Håper luftkompressor holder til våren. :-1-:

Så bilen du kjøpte for over en mill. for fire mnd siden er knapt kjørbar? Da hadde jeg ikke funnet meg i lang venting på fiks, gitt.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

MyMuffin

Sitat fra: fonberg på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:52
Sitat fra: jo58 på søndag 22. oktober 2017, klokken 13:26
Må melde meg på her, begge fremre støtdempere siger. Akkurat nå så hviler den på treklosser foran i jack mode.  Bilen blir brukt bare til nødkjøring, vanskelig og få time for utbedring grunnet service sentere er over belastet med
div feil på biler. Håper luftkompressor holder til våren. :-1-:

Så bilen du kjøpte for over en mill. for fire mnd siden er knapt kjørbar? Da hadde jeg ikke funnet meg i lang venting på fiks, gitt.

Undrer litt på hvor i landet du befinner deg. Fikk knappe to ukers ventetid på rud på småtterier (interiørknirk+).
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

cairnz

Sitat fra: Muffinman på fredag 18. august 2017, klokken 19:15
'Replace 12v battery soon', 85D @78.000km. Ingen spesiell foranledning. 60 mil i går, ladet i hele dag og feilmeldingen kom etter at bilen stod parkert et par timer i ettermiddag. Hva skyldes dette egentlig?
Fikk den jeg også på 85D-en, fikk høre at det ikke nødvendigvis var noe galt med batteriet, men at i noen tilfeller rapporterer det om replace etter ett visst antall inn- og utkoblinger, uavhengig av om batteriet burde byttes eller ikke.
Elbilist

nie

Sitat fra: MyMuffin på mandag 23. oktober 2017, klokken 19:05
Sitat fra: fonberg på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:52
Sitat fra: jo58 på søndag 22. oktober 2017, klokken 13:26
Må melde meg på her, begge fremre støtdempere siger. Akkurat nå så hviler den på treklosser foran i jack mode.  Bilen blir brukt bare til nødkjøring, vanskelig og få time for utbedring grunnet service sentere er over belastet med
div feil på biler. Håper luftkompressor holder til våren. :-1-:

Så bilen du kjøpte for over en mill. for fire mnd siden er knapt kjørbar? Da hadde jeg ikke funnet meg i lang venting på fiks, gitt.

Undrer litt på hvor i landet du befinner deg.
Skal vi tippe Bergen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA