Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Fastlane83

Opplever at bilalarmen går i utide. Spesielt på natta. Bilen står i egen låst garasje, så det er falsk alarm. Skyldes dette jordingsfeil?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

moso

Det er ganske så sannsynlig - et av de hyppigste symptomene det
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

keepitsimple

Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Muffinman

85D: Merker et stadig tydeligere knepp fra venstre forhjul når jeg legger mye over til høyre, f.eks ved parkering. Ikke veldig høyt, men det har økt og vil kanskje snart kunne beskrives som et klunk. Rwd hadde noen bærearmer foran som røk for noen år siden, er det noe tilsvarende som er kjent på D?

PEV

Har melding om at sommerdekkene på min S85 ikke er lovlige å kjøre med. Tydelig skjevslitasje som tyder på feil med spissing/hjuloppsett. Har sett at dette er en kjent sak. Dekkene har gått ca 20k. Noen har erfaring med hvordan Tesla håndterer slike saker? Dekker de bytte av dekk?

Øggen

20t km?? Mine fikk 10 før dei va slitt og ulovlig.
Men da i LOW heile tia.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lacaixxa

Ser at alle mine tesla 19^ felger har fått bobler i lakken i vinter. Noen som har erfaring med hva Tesla gjør her? Antar at dette vil gjelde mange 2013 biler etterhvert.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Muffinman

Ikke bare 2013. Dette er helt vanlig. Kvaliteten på originalfelgene er ikke mye å skryte av, og om du ser på baksiden er det sannsynligvis preget inn at den tåler litt mindre vekt enn som kreves for bilen også ;)

olso

Samme problem på 19 tommer vinterhjul, bobler og oxidering, tik dette opp med Tesla, men ikke mulig med reklamasjon da alle lakkslipp og bobler hadde en sentralt merke etter sannsynlig steinsprut , jaja. Tåler vel lite, et lite merke og saltet ordner resten
Tesla S P85 sept-13

Muffinman

Felger som ikke tåler et lite sår i lakken uten at dette skjer er ikke egnet til bruk utendørs...har sett slik flere ganger, bobling rundt senterkoppen blant annet.

Lacaixxa

Kan de slippe unna dette ? Jeg kommer til å kreve nye felger, men hører gjerne fra andre som har tatt dette opp med Tesla.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

jcnorway

Gjelder dette noen spesielle typer felger eller opplever dere problemene på alle felgtyper og størrelser?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

LASOL

Gjelder iallefall  19" felgen som er std vinterfelg. Jeg hadde slike bobler etter første vinteren 2015/2016 selv om jeg var nøye på å vaske felger. Har bobler på alle 4 felger som ikke har steinsprutmerker. Nå etter vinter nr 2 er det betydelig flere bobler i felger på innsiden men de sprekker/løsner jo og etter at de har sprukket/falt av kan det jo se ut som det kan ha vært steinsprut. Vil følge med spenning hva dere andre får til svar.. 
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

mj

For noen få dager siden hørte jeg en svak kneppe/knekkelyd foran ved sakte kjøring og litt ujevn vei og ved svinging. Slet litt med å identifisere lyden men tenkte det måtte være noe med fjæring eller demping. Så da testet jeg å heve og senke bilen når jeg stod stille og da kommer lyden hele tiden. Noen som kjenner til hva dette kan være ? Det vikrer og som om det øker litt i intensitet.
Kontakter selvfølgelig Tesla over påsken.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA