Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

DePe

@teslasvein63

Jeg kommer til å holde dere oppdatert da det er viktig å få frem hvordan Tesla løser slike Caser. Hvis det er flere der ute som har opplevd det vi har, så er det viktig at de også står frem og ikke lar Tesla overkjøre dem. Hvis de på mandag avlår alle mine krav, så tar jeg det videre. Da er det en god ide at vi er flere.

Andre Bilmerker/produsenter bytter ut bilen i slike tilfeller.
Mercedes, Ford og BMW er firmaer som jeg vet har gjort det.
De har klare prosedyrer og rykter som de vil opprettholde.

Jeg har fått info om at Tesla er i ferd med å opprette en gruppe som skal jobbe med tilfeller som våre. De har per dags dato ingen prosedyre på hvordan de skal forholde seg til problembiler/mandagsexemplarer!! De har de siste 3 ukene holdt møter og jobbet med dette. Dette er ikke noe jeg fått vite av min kontaktperson/Service Manager i Tesla, men en som jobber i en annen avdeling, han vil være anonym.

Muffinman

#2881
Er nok ikke slik at Tesla prøver å overkjøre noen. Det skyldes nok heller  systemfeil. Det er jo nøyaktig like  frustrerende for den som havner oppi det, men så lenge det ikke ligger hensikt bak det løser det seg nok fort ved å trykke på riktige knapper. Det gjelder bare å finne dem.

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på mandag 13. mars 2017, klokken 16:47
.... "Park Assist Disabled"........  Etter siste kuldeperiode er feilen fremdeles er der ved kjøring forover i sakte fart på P85`en. Av det antar jeg det er noe krøll med sensor eller ledningsnett foran. Har prøvd reset uten hell.
Plukket av nosecone og koblet fra sensorene. Fant irr i en av koblingene (bilde), men ingen effekt av å rengjøre med riktig lurium og gjøre noen raske sammen/frakoblinger. Mulig Tesla må se på saken.

olso

Har en sept-13 S perf.
Vasket ukentlig, ikke børster
Så igår rustbobler på felgkantene på 19 tommerene vinterfelger, virker som lakken/coutingen slipper, temmelig stygt. Prøvde å søke om dette har vært diskutert tidl mtp reklamasjon , noen erfaringer?
Tesla S P85 sept-13

Øyvind.h

Har sett bobler i lakken på standardfelger før ja.

Så lenge det ikke er skader i lakken der det bobler (altså utvendig hakk/skade) bør det gå på garanti/reklamasjon uten krangel. 

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

olso

Tesla S P85 sept-13

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på fredag 24. mars 2017, klokken 08:57
Sitat fra: Muffinman på mandag 13. mars 2017, klokken 16:47
.... "Park Assist Disabled"........  Etter siste kuldeperiode er feilen fremdeles er der ved kjøring forover i sakte fart på P85`en. Av det antar jeg det er noe krøll med sensor eller ledningsnett foran. Har prøvd reset uten hell.
Plukket av nosecone og koblet fra sensorene. Fant irr i en av koblingene (bilde), men ingen effekt av å rengjøre med riktig lurium og gjøre noen raske sammen/frakoblinger. Mulig Tesla må se på saken.


Dårlig bilde. Men er det sånn at du alltid får Disabled, eller kommer og går dette helt random?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Du ser det tyter litt grønt irr ut av ene pinnen. Får feilmeldingen ved sakte kjøring forover når parkassistenten skulle vært aktiv. Får vel teste litt mer.

Muffinman

Mon tro om det er vanskelig å komme til de ytterste sensorene? Av med hjul og innerskjerm, eller kan det være en mulighet ved å hive ut frunken?

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#2890
EDIT: Tok en runde og la øret inntil alle sensorene. Samtlige gav lyd fra seg (den karakteristiske kneppingen) både foran og bak med bilen i "drive" selv om "park assist disabled" ble meldt i displayet. Så jeg skrudde "park assist chimes" på og av, og vips så fungerte alt igjen. Snodige greier.

lunitiks

Hm. Det tyder kanskje på en bug i firmwaren, softwaren, park assist ECU'en eller bilen. Hvor mye vipset du? Og hvordan klarte du å legge øret inntil alle sensorene?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

SitatHvor mye vipset du?
Kr. 0. Eller på/av en gang.

Sitathvordan klarte du å legge øret inntil alle sensorene?
Funker best å ta en av gangen.




Muffinman

Feilmelding igjen i dag, men forsvant etter at chimes ble slått på. Snodig.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA