Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

lunitiks

Har levd i den tru at park assist disabled eller unavailable er normalt vinterstid pga is eller snø på somarene...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Har alltid begynt å virke igjen når det ble mildt, men altså ikke denne gangen. Hadde håpet at feilene sluttet å hagle inn på denne bilen, men det ser ut til å fortsette. Blir vel ikke stabil før ALT er skiftet  :(

dosmont

#2867
Sitat fra: dosmont på mandag 13. mars 2017, klokken 11:26
Noen av dere som opplever problemer med styringen på bilen, når mann skal svinge skarpt? Opplever bilen som farlig å kjøre med hvis mann ikke vet om det eller glemmer at den er sånn.

Har også fått feilmelding på at 12v batteri må skiftes.

Er opplevelsen deres at det tar lang tid å bli kontaktet av SC Trondheim etter at de har fått beskjed fra telefonsupporten til Tesla? Har prøvd å få tak i de hele forrige uke.
Fikk time i går, så de fikset det meste :)
Men sliter litt jeg og med "Park Assist Disabled" problematikken, de prøvde å skifte en sensor foran på høyre side, for den var vist defekt, men feilmeldingen er kommet tilbake igjen.
Jeg tror det enten er vanninntrengning en plass eller/og software bug.
De finner sikkert ut av det etterhvert, ser ut nå som om det er en form for svakhet, som kommer med tiden, på flere biler.
Vi må ikke glemme at bilene er produsert i varme og tørre omgivelser, mulig de som designer ikke tenker på samme måte som de som designer løsninger i Kalde og våte omgivelser ;)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

El-sa

Etter at bilen fikk tørke litt i jobbgarasjen i dag, oppdaget jeg et halvmåneformet, hvitaktig område foran på panotaket, i den delen som kan åpnes. Det ser ut som om det sprer seg fra metalleppen fremst på glasset. Er dette normalt, eller holder taket mitt på å delaminere?
x-2016 KIA Soul EV
2020 KiA e-Soul 64

Alfa Bergen

Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 08. mars 2017, klokken 09:12
Ladeporten er løs. Se vedlagte bilde
Noen som har opplevd dette? Hadde bilen på 80 000 service hvor et av punktene var å skifte et eller annet i ladeporten. Nå har hele greia løsnet på den siden som magneten sitter. Lading går fint, men det ser jo litt rart ut. Noen som vet om det finnes en skrue, klips eller noe slikt for å feste den selv?

Fikset!
Tro det eller ei, så fikk jeg komme til på Kokstad dagen etter for fiks. Løs skrue i ladeporten. Fikset mens jeg ventet.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

sn0le

Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. mars 2017, klokken 19:35
Flere som har merket noe slik på sin bil?
Ja, på min 2014 S85 kan det skje. Restart av skjerm får den til å roe seg.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

DePe

Hei.. Har enda ikke fått fikset problemene som er på bilen min.. Ref tidligere post. Har i det siste tiden hatt ladeproblemer. Leverte bilen på Torsdag for feilsøking og utbedring. Ble oppringt på slutten av dagen og fikk beskjed om at bilen var klar og at de byttet noen deler. Fredagen før jeg går inn på service senteret så prøvde jeg ladingen igjen, samme problem.. feilen var der enda :o :laugh: ::). Har nå fått ny mail på at bilen er klar. Får se om jeg får ladet imorgen ;) Har 0 tiltro til Tesla i det siste.. dessverre... De har byttet: Battery heater, UMC og Kabling til ladeporten.. Jeg har nå nesten ingen orginal deler igjen.  Nesten alt i bilen har de siste årene blitt byttet = Hybrid 2014-2016 :) Er oppe i 26+++ service besøk nå :( på 2 år

TeslaSvein63

Jepp, du har som meg fått en drittbil.  >:( Bare å glede seg til garantien går ut. Du må være knallhard og stille krav. All blyghet og reservasjon du måtte være i besittelse av må vike, for å få bilen din pålitelig. Jeg stiller ekstra garantikrav på mail. Mange spørsmål og forlangende nekter de å gi tilbakemelding på. Du har imidlertid dokumentert at du har "spurt og krevd". Det kommer med å ha senere. Man burde stille ett erstatningskrav for tapte arbeidstimer i forbindelse med all kjøringen man har hatt til verksted. Det begynner å bli mange titusen kroner i tap og mange turer gjenstår. Da bør man kunne forlange ekstra garantier på det som er dritt og i det minste svar. Forøvrig tror jeg du kommer langt med å bytte verksted. 

alda

Sitat fra: DePe på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:26
Hei.. Har enda ikke fått fikset problemene som er på bilen min.. Ref tidligere post. Har i det siste tiden hatt ladeproblemer. Leverte bilen på Torsdag for feilsøking og utbedring. Ble oppringt på slutten av dagen og fikk beskjed om at bilen var klar og at de byttet noen deler. Fredagen før jeg går inn på service senteret så prøvde jeg ladingen igjen, samme problem.. feilen var der enda :o :laugh: ::). Har nå fått ny mail på at bilen er klar. Får se om jeg får ladet imorgen ;) Har 0 tiltro til Tesla i det siste.. dessverre... De har byttet: Battery heater, UMC og Kabling til ladeporten.. Jeg har nå nesten ingen orginal deler igjen.  Nesten alt i bilen har de siste årene blitt byttet = Hybrid 2014-2016 :) Er oppe i 26+++ service besøk nå :( på 2 år
Om du tar den här saken vidare upp i systemet hos Tesla är jag övertygad om att du får en tilfredställande lösning. Är du medlem i Tesla Owners Club Norway? Hör med dem i så fall, de borde kunna hjälpa dig i kommunikationen med Tesla i din sak, om du önskar det.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

moso

Sitat fra: moso på søndag 05. mars 2017, klokken 09:29
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 04. mars 2017, klokken 23:41
performed 45 degree seal

Ikke lett å vite hva det er, nei, men pakning med kraftigere vinkel ville jo klart hjulpet.

Får gjort dette nå på Rud på mandag - de smører på noe guffe i bakkant av soltaket (det panelet som beveger seg) - i 45 graders vinkel - slik at taket glir lettere over pakningen bak og ikke henger seg fast. Kjapp jobb men må herde noen timer visst.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

DePe

@teslasvein63

Har stilt en del krav. Har nå fått en dato på når jeg får svar.
Hentet bilen igår etter etter for andre gang siden Torsdag. Har fått beskjed 3 ganger i løpet av denne perioden at de har fikset ladeproblemene.

Plugget inn bilen idag.. feilen er der enda :'(

Sendte dem en "krass" mail idag...

[/quote]
Om du tar den här saken vidare upp i systemet hos Tesla är jag övertygad om att du får en tilfredställande lösning. Är du medlem i Tesla Owners Club Norway? Hör med dem i så fall, de borde kunna hjälpa dig i kommunikationen med Tesla i din sak, om du önskar det.
[/quote]


Er medlem der ja :) Skal sjekke med dem.

Har bedt om saken taes videre opp i systemet, men jeg vet ikke hvem som er
"Opp i systemet" noen som vet det?



Elbil fundamentalist

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:45
Jepp, du har som meg fått en drittbil.  >:( Bare å glede seg til garantien går ut. Du må være knallhard og stille krav. All blyghet og reservasjon du måtte være i besittelse av må vike, for å få bilen din pålitelig. Jeg stiller ekstra garantikrav på mail. Mange spørsmål og forlangende nekter de å gi tilbakemelding på. Du har imidlertid dokumentert at du har "spurt og krevd". Det kommer med å ha senere. Man burde stille ett erstatningskrav for tapte arbeidstimer i forbindelse med all kjøringen man har hatt til verksted. Det begynner å bli mange titusen kroner i tap og mange turer gjenstår. Da bør man kunne forlange ekstra garantier på det som er dritt og i det minste svar. Forøvrig tror jeg du kommer langt med å bytte verksted.
Kanskje Brumundal? Kakemonsteret har ihvertfall gode erfaringer herfra. Håper dere får bilene fikset  :+1: https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/store/brumunddalstrandvegen?redirect=no
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

DePe

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 23. mars 2017, klokken 16:59
Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:45
Jepp, du har som meg fått en drittbil.  >:( Bare å glede seg til garantien går ut. Du må være knallhard og stille krav. All blyghet og reservasjon du måtte være i besittelse av må vike, for å få bilen din pålitelig. Jeg stiller ekstra garantikrav på mail. Mange spørsmål og forlangende nekter de å gi tilbakemelding på. Du har imidlertid dokumentert at du har "spurt og krevd". Det kommer med å ha senere. Man burde stille ett erstatningskrav for tapte arbeidstimer i forbindelse med all kjøringen man har hatt til verksted. Det begynner å bli mange titusen kroner i tap og mange turer gjenstår. Da bør man kunne forlange ekstra garantier på det som er dritt og i det minste svar. Forøvrig tror jeg du kommer langt med å bytte verksted.
Kanskje Brumundal? Kakemonsteret har ihvertfall gode erfaringer herfra. Håper dere får bilene fikset  :+1: https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/store/brumunddalstrandvegen?redirect=no

Prøvde meg på å bytte til Grorud og la dem ta over... Det gikk 1 uke før de
sendte meg tilbake til skøyen, siden det er de som har rotet det til..

Fikk mail idag på at de skal svare meg innen mandag 27.03...
får se hva de sier :/

Muffinman

En merkelig tilbakemelding. Jeg fikk høre at det ikke spilte noen rolle hvilken avdeling jeg benyttet.

TeslaSvein63

DePe- Ja det er bra du trykker på. Da er det enda håp å få bilen i brukbar strand og holdbarhet. ( Tviler litt). Vil være fint om du informerer litt om hvordan det går og om du tar deg hjelp. Jeg har tenkt på å få hjelp jeg også. Kanskje vi kan slå oss sammen. Merkelig det der med at du blir sendt tilbake til verkstedet fra ett annet på den måten. Det er jo i grunn en innrømmelse av at det er mye rot og feil du er utsatt for. Det kan man jo ta direkte til topps i Tesla systemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA