Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Merkelige at de som kjører litt hardt av den yngre generasjonen aldri hadde problemer med bremsene. Men bare gamlingene :) smart bil :)
Så slapp av Brede. Dette problemet har de fleste med store bremser på vinteren. Behøver ikke annet enn kunnskap for å vite ;)

Feil komponenter for de som bruker bremsene lite kan være riktig å si. Teste burde fjerne regen funksjonen helt om vinteren. Merkelig at det ikke er flere teslar som kjører i ræva på folk.

Øyvind.h

Sitat fra: rmr på onsdag 01. mars 2017, klokken 11:24
Sitat fra: TeslaTerje på onsdag 01. mars 2017, klokken 11:22
Har fått byttet hele soltaket når jeg hadde samme problem, det var rett før generasjon 2 kom. Var Riss bilglass som byttet.

Takk for innspill! Nøyaktig samme problem?

For ordens skyld - dere er klar over at vent innstillingen på takluken ble justert i software? Verkstedet byttet flere tak før de fant ut at vent var betydelig redusert i software.

Høres ut som dere har hatt andre problemer, men i "gamledager" var vent ganske solid åpning. Nå er det bare en liten vipp opp bak og bittelitt bakover med luka. Veldig liten åpning sammenlignet med hva luken hadde i 2013-2015.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Spinner

Sitat fra: KristofferH på onsdag 01. mars 2017, klokken 11:27
Merkelige at de som kjører litt hardt av den yngre generasjonen aldri hadde problemer med bremsene. Men bare gamlingene :) smart bil :)
Så slapp av Brede. Dette problemet har de fleste med store bremser på vinteren. Behøver ikke annet enn kunnskap for å vite ;)

Feil komponenter for de som bruker bremsene lite kan være riktig å si. Teste burde fjerne regen funksjonen helt om vinteren. Merkelig at det ikke er flere teslar som kjører i ræva på folk.
Nå vet jeg ikke akkurat hva DePe opplever av bremsesvikt, men bremsesvikten jeg og andre har opplevd her har absolutt ingenting med hvordan man bruker bremsene å gjøre. Den kunne komme uavhengig av om man parkerte med glødende bremser eller de var iskalde og ubrukte siste kjøretur. Og det er ikke snakk om litt svake bremser, men at de tar null.
Selv opplevde jeg at bilen brukte flere meter på å stoppe i et helt flatt parkeringshus når jeg skulle ut av en luke. Hadde maks 4-5 km/t, og var veldig nær å hilse godt på en murvegg. Jeg var obs på problemet i denne perioden, så bremsepedalen var i bunn relativt fort. Og så sakte som det gikk hadde jeg god tid til å nyte situasjonen. Skulle akkurat til å trykke på P da bilen endelig stoppet.

GOS

Sitat fra: rmr på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:21
Takluke problemer. I november opplevde jeg at takluken ikke åpnet seg som den skulle (åpnet seg halvveis i Ventilation stilling), da ble løsningen full oppsmurning at takluken på service i desember -16 og det fungerte , luken fungerte igjen som den skulle.

Nå i februar i forbindelse med montering av takstativ , testet jeg takluken kun for moro skyld , og da fungerer det ikke igjen , den åpner seg kun ca. 0,5 cm , så da var det på nytt å kontakte Tesla.

Noen andre som opplever dette? Har Gen.1 takluke. Noen som har fått byttet gen 1 til gen 2?

For å bytte fra Gen 1 til Gen 2 så må hele taket byttes. Ble gjort på min 2014 S85 som første bil i Norge sommeren 2016.

Tesla skulle justere/smøre takluken men endte med at de ødela den helt og ikke beveget seg i det hele tatt, så dermed måtte de bytte hele taket.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

DePe

#2839
Bruker bremsene aktivt..  ;) kjører med low regen... FYI


(en haug med sitater er slettet av forum admin)

rmr

#2840
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 01. mars 2017, klokken 11:42

For ordens skyld - dere er klar over at vent innstillingen på takluken ble justert i software? Verkstedet byttet flere tak før de fant ut at vent var betydelig redusert i software.

Høres ut som dere har hatt andre problemer, men i "gamledager" var vent ganske solid åpning. Nå er det bare en liten vipp opp bak og bittelitt bakover med luka. Veldig liten åpning sammenlignet med hva luken hadde i 2013-2015.

Dette har ingenting med Vent posisjon å gjøre , den åpner seg kun noen millimeter , når jeg trykker på full åpning , virker som om hele luken sitter fast , men takk for tips.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

moderator 2

Folkens

Kan dere prøve å begrense quotingen?

Å sitere andre kan være opplysende for andre lesere. MEN: når man siterer noen som siterer noen som siterer noen som siterer noen som siterer noen som siterer noen osv.

Så blir det bare meningsløst og det blir vanskelig å følge tråden.

Innleggene på forumet er slik at de kommer etter det som er skrevet før. Når du svarer på en tråd er det normalt sett ikke nødvendig å ta med det du svarer på. MÅ du gjøre det, så ta kun med ett sitat  :)

Innlegget i denne tåden handler om feil/mangler. Fortsett med det. Ønsker du derimot å diskutere quoting, kan det gjøres i et eget innlegg i gruppen: http://elbilforum.no/forum/index.php/board,15.0.html

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

rsomby

Sitat fra: rsomby på onsdag 01. mars 2017, klokken 06:59
Første feilmelding dukket opp for et par dager siden. Tesla skal se på det i løpet av dagen


Concern: Customer states: Alert appeared: Driver Assistance Features Unavailable/Contact
Tesla Service

Pay Type: Warranty

Corrections: Calibration - Front Radar Sensor
Confirmed customers concern. Inspected data and found that front radar need to be
calibrated with an drive cycle calibration. Performed drive cycle calibration and tested
auto steer and it works as designed again All Good

cra

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 01. mars 2017, klokken 12:23

Å sitere andre kan være opplysende for andre lesere. MEN: når man siterer noen som siterer noen som siterer noen som siterer noen som siterer noen som siterer noen osv.

Takk!

Quotes kan være veldig nyttig og verdifullt om man legger bittelitt arbeid i det. Desverre er "top-posting" en folkesykdom som det virker vanskelig å bli kvitt. Se bare i e-postene dere får; hele historikken ligger i bunn av hver mail. og det er håpløst å lese seg opp.

Argumentet om å quote slik at de som bare ser på recent posts skjønner hva man svarer på er helt legitimt, men det holder med en linje eller to.

</rant>
</offtopic>

Jeg har fått byttet takluka på min to ganger. Første gang en uke etter levering, da den ikke lukket seg. (Kom en kar fra Trondheim og fikset det lokalt). Andre gang på service for et par-tre uker siden, da luke mi visstnok hadde feil kurvatur. Hadde ikke opplevd noen problemer med den, så de byttet det nok prevantivt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Jasså? Og hva om skriver svar til en post som ikke er den siste?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 01. mars 2017, klokken 12:23
Innleggene på forumet er slik at de kommer etter det som er skrevet før. Når du svarer på en tråd er det normalt sett ikke nødvendig å ta med det du svarer på.

Jasså? Og hva om skriver svar til en post som ikke er den siste?

Det med at quoting normalt er unødvendig er jeg ikke enig i, noe eksempelet mitt over illustrerer. Men, ja, quote av quote av quote er noe man kan ta seg bryet med å unngå.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

moderator 2

@Runew: Da kan du enkelt peke mot brukeren sitt innlegg, evt. bruke et kort sitat av det du svarer på.

Poenget er å gjøre innlegget oversiktelig for andre lesere. Det blir det ikke når man har hundre og ørten sitater innenforhverandre.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

moso

Sitat fra: rmr på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:21
Noen andre som opplever dette?

Grei sitering?

Jeg opplever det samme. Takluka henger igjen i gummipakningen i bakkant på vei opp og stopper. Smøring hjelper en stund - ellers er min prosedyre nå å sette den i vent, dytte den litt opp i bakkant slik at den ikke lenger henger i pakningen - og så åpne. Ingen fullgod løsning selvsagt - men har ikke giddet få gjort noe med det siden det ikke er  8)-sesong
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

rsomby

Tror admin kommer til å kjempe mot strømmen i en allerede tapt sak her. Folk gidder ikke lete,klippe, lime, og redigere, de vil bare klikke og skrive. Såe... Lykke til  ;)

ludwig_holberg

Første kollaps etter overtakelse juni 2015; satt bilen på lading på jobb med litt over 100km på batteriet. Sjekka telefonen noen minutter senere, og det stod "charging stopped". Tilbake på ladeplassen noterte jeg at nabobilen ladet - neppe noe feil med strømtilførselen. Alle kontakter var skikkelig i. Tok kabel ut av bilen, men fikk den ikke inn igjen pga låsen. Låsen var umulig å få opp, så da prøvde jeg en reboot med power off. Da bilen kom på igjen, var det plutselig feilmeldinger i displayet; "needs service // cant drive // 12v battery low, systems may turn off". Noen minutter senere var skjermene svart.

Så nå skal bilen til service, så finner vi vel ut av det. Noen lignende opplevelser?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA