Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Isbjørn

#1350
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. april 2015, klokken 22:43
Har også hatt Mercedes. Verste problembilen jeg har hatt. Alle merker har mandagsbiler. Men jeg tror ikke jeg nådde deg til knærne i bitterhet når jeg stod mitt oppi det.

Still krav til at det ordnes. Hvis ikke krever du heving eller omlevering, enkelt og greit.

Og BMW...pføy. Nei takk.

Nå har jeg fått beskjed fra Tesla at bilen ble skadet under transport til Drammen og at de evt. må skaffe delene først. Pluss at den nye folieringen fikk også skade...

Og nå, etter et døgn spurte de om jeg trengte leiebil...

Så jeg er kjempeglad for at jeg fremdeles har min M-klasse som jeg kan bruke.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Muffinman

Tire pressure system needs service, contact Tesla service i ett kjør igjen i dag. Hadde bilen inne for blant annet dette for et par uker siden med bildedokumentasjon på feilmeldingen inkludert dato og klokkeslett, men de klarte ikke å reprodusere feilen og da var det ingenting de kunne gjøre. Jeg fikk feilmeldingen på nytt på vei hjem med bilen den dagen. I dag kjørte jeg fra Trondheim til Hitra i uværet, og etter en times kjøring begynte det igjen. Fikk vel meldingen 5 ganger. Kjørte ny reset på sensorene slik som sist, selv om jeg visste at det ikke nytter. Denne gangen ble kalibreringen avbrutt når feilmeldingen dukket opp på nytt.

Det er da pussig at de ikke kan se noe i loggen, spesielt siden de har nøyaktig tidspunkt for hendelsen? Jeg har fotografert skjermen de fleste gangene slik at jeg kan dokumentere hyppigheten. Det kan da ikke være slik at man friskmelder en bil som gir feilmelding 5 ganger i løpet av en time og lukker saken i systemet. Det blir for enkelt.

Patosan

Jag har det samma Muffinman.
Ska in på service i morgon med detta som en punkt.
Men jag förväntar inte att de kommer finna något, eller göra något för den delen.
I vinter var det god frekvens på dessa varningar, men nu har de nästan helt försvunnit.
För mig så kan det verka som om felen är är en funktion av temperatur och/eller fuktighet.
Egentligen skulle jag vilja att de bytte alla givare i hjulen för att eliminera den källan till fel, men har inte stora förhoppningar att det kommer ske.
VIN 15026

LinkedIn

Muffinman

Det oppstod for første gang i påsken på min bil. Og jeg har faktisk inntrykk av at det kun opptrer når det er fuktig eller regner - det kan naturligvis være tilfeldig. Men det skjer aldri tidlig på en kjøretur, alltid etter en time eller mer kontinuerlig kjøring.

Men sommerdekkene skal vel på om en stund, får se om det vedvarer da.

Tuxedo

Opplagt forsøk på løsning her vil jo være at Tesla skifter alle 4 sensorer.  Eventuelt at de går gjennom loggen for å se hvilken som fusker (hvis mulig).

Muffinman

Det trenger jo ikke være sensorene. Var vel en tidligere i tråden som fikk byttet enheten på bilsiden. Uansett er jeg såpass tålmodig at jeg venter til sommerdekkene har vært på en stund. Ingen feilmelding, så vet vi at en sensor på vinterhjulene fusker. (så skal vinterdekkene stå på noen uker til, dels pga behov og dels pga at de skal brukes opp).

Patosan

Jag är enig med all här ovan, och jag menar att jag har viss uppfattning om att korrelationen är bättre på fukt än temperatur.
Vi får väl se vad de säger, och jag har också låtit vinterhjulen sitta på så att de kan checka dessa om de vill.
VIN 15026

LinkedIn

petersv

Hadde samme på min i regn og lamgkjøring. Tesla sa det var normalt. Meldigen gikk alltid bort av seg selv etter et minutt ca. så jeg gadd ikke å bry meg mer om det.

Muffinman

Fikk meldingen etter en meters kjøring i dag. Bilen har stått ute i uværet i Trøndelag i natt.

Ebbe

Neste feil, i morges når vi kom ut for å kaste søppel var bilen åpen, altså ikke låst! Sjekket bil via app i går kveld da vi i det siste har opplevd lading avbrutt, ikke kommet inn i bil ved bruk av nøkler i flertall eller app.
Spennende bil dette, nye feil oppstår og lager litt krøll i den daglige bruken. Tesla hjelper oss men løser dessverre ikke feilene! Tesla utsetter også avtalte servicetimer og kommer heller ikke med ny tid etter gjentatte purringer!
Vi har også levert inn to dekk i høsten 2014 som var slitt ned til korden på innsiden, meget god service og de tok inn bilen øyeblikkelig for 4-hjuls kontroll. Ble lovet nye dekk, men enda ikke fått disse, purret opp to ganger uten svar. Så det er tydelig at Tesla har et stort potensial for forbedringer av service/kommunikasjon! Men vil berømme Tesla for fantastisk service når vi endelig får hjelp, ingenting å utsette på alle de gangene vi har hatt bilen til feilrettinger!
P39240

Sprucemoose

Jeg fikk min bil for et par uker siden, og det er et par ting som jeg kommer til å reklamere på:

1) Ødelagt gummilist på taket. Sannsynligvis har beslaget til soltaket ødelagt lista ved åpning.
2) Dugg i begge lykter bak (ryggelys)
3) Hakkelyd når jeg svinger på rattet mens bilen står stille eller når jeg starter kjøring.
4) Setevarmeren virker som den bare varmer i korsrygg. Opplever lite varme i rompa (mulig det er sånn det skal være?)

Noen som har hatt problem 3 eller 4 selv?
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Tuxedo

Sitat fra: Sprucemoose på søndag 26. april 2015, klokken 21:42
Jeg fikk min bil for et par uker siden, og det er et par ting som jeg kommer til å reklamere på:

1) Ødelagt gummilist på taket. Sannsynligvis har beslaget til soltaket ødelagt lista ved åpning.
2) Dugg i begge lykter bak (ryggelys)
3) Hakkelyd når jeg svinger på rattet mens bilen står stille eller når jeg starter kjøring.
4) Setevarmeren virker som den bare varmer i korsrygg. Opplever lite varme i rompa (mulig det er sånn det skal være?)

Noen som har hatt problem 3 eller 4 selv?
1) Bør fikses av Tesla
2) Dette kan du bare glemme.  Har vært sånn på alle biler, og de har ennå ikke funnet en fiks som fungerer.
3) Knirking er normalt når bilen står stille (avhengig av dekk og underlag).  Litt usikker på hva du mener med hakkelyd.
4) Setevarmerne skal virke i rumpa så det svir.  Opplever like mye varme der som i korsrygg.  Sjekk om problemet er det samme på alle setene.

BMW850

2. Fikk beskjed fra Tesla Drammen om at det er utarbeidet en løsning her som er til kvalitetsikring for tiden.
3. Hakkelyd: Jeg hadde en knirkelyd ved fullt rattutslag ved samme situasjoner. Tesla fikser det.
4. Den varmer godt i ryggen ja. Men setet har grei varme også. Regner med at du merker varmen best i ryggen da de fleste har litt tynnere isolasjon der enn i ræva ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jazzwheel

Sitat fra: BMW850 på søndag 26. april 2015, klokken 22:54
3. Hakkelyd: Jeg hadde en knirkelyd ved fullt rattutslag ved samme situasjoner. Tesla fikser det.

Jeg kommenterte det samme for Tesla, uten at jeg opplevde det som et stort problem. Uten å spørre noe mer byttet de faktisk hele rattstammen mm. Fikk nesten dårlig samvittighet for å ha nevnt det i det hele tatt, men kanskje det hadde god grunn til å gjøre det.

F_P

Var innom Tesla i dag. De nevnte at det var kommet en fiks på dugg i de små lyktene bak. Kan bli interessant å se om det fungerer når de tar inn min bil for fiks av sånt småplukk i slutten av uka  :-\
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA