Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

AndreS

Sitat fra: BMW850 på mandag 23. mars 2015, klokken 13:54
Fy faen hvor glad jeg er for at jeg ikke har P85D :P

Hehe:) jeg antar man forsto at min post var litt ironisk også:)
I3 i bestilling

HelectriC

Hadde inne bilen idag grunnet vibrasjoner i hjulen?/hjuloppheng? Ved ca 56km/h, 85 og 105. Jeg trodde de enten kunne være ubalanse eller at bilen stått for lenge i Drammen og blitt lit "flatt" på hjulen. Samtidlig tok jeg med mine tredjepartsfelger for å få på sommerdekkene på de. 1.Tesla testet først med sommerdekk og orginalfelger fra fabrikken og merket og vibrasjonene. 2. Da skiftet de til de andre felgene og samme fabrikkdekk, fremdeles vibrasjoner. 3. Etter dette testet de med et helt annet sett dekk og felg (ikke mine), her mener de at det ikke er noen vibrasjoner. Konklusjon: noe feil med orginaldekkene. 4. Da skiftet de til helt nytt sett dekk på mine tredjepartsfelger. Testkjørte igjen og nå kom vibrasjonene tilbake:-( nå vil de ikke teste mer da det ikke er orginalfelger på bilen:-( latterlig mener jeg. Alle testene har i hvert fall bevist at det ikke er feil på felgene. Jeg tror ikke bilen ble vibrasjonsfri med "lånehjulene" de brukte i test #3. Jeg tror det er noe med hjulopphenget og ikke hjulen.

Noen annen som har slike vibrasjoner i bilen?
ioniq 5

Muffinman

Hvis det er feil på felgene som gjør dette er det lett å avdekke i en avbalanseringsmaskin. Man ser visuelt om det er kast eller "hopp" i de, og all ubalanse vil kunne avleses i maskinen.

HelectriC

Sitat fra: Muffinman på fredag 27. mars 2015, klokken 21:27
Hvis det er feil på felgene som gjør dette er det lett å avdekke i en avbalanseringsmaskin. Man ser visuelt om det er kast eller "hopp" i de, og all ubalanse vil kunne avleses i maskinen.

Det ble ikke løftet frem noe om dette fra Tesla sin dekkpartner (Dekk1) som gjorde alle skift og ombalanseringer. Da vil jeg og mene det ikke er ubalanse som er problemet. Men da Tesla mener det ene testet med verkstedet sine dekk og felg ikke oppviser vibrasjoner, da mener Tesla det beviser det har noe med enten felg eller dekk å gjøre. Nix, tror ikke det jeg!
ioniq 5

Krishell


HelectriC

Sitat fra: Krishell på fredag 27. mars 2015, klokken 21:44
løft opp bilen i en bukk og gi gass uten felger.

Uten noe "trykk" på hjulopphenget tror jeg ikke vibrasjonene vil merkes. Det føles som det kommer fra forhjulene og da jeg ikke har D-bil blir det ikke noe bevegelser i bukk på forhjulene.
ioniq 5

Krishell

Bremseskivene er avbalanserte. er du sikker på at hjulene er sentrert helt riktig? Det er rart du bare merker det i noen hastigheter

HelectriC

Sitat fra: Krishell på fredag 27. mars 2015, klokken 22:45
Bremseskivene er avbalanserte. er du sikker på at hjulene er sentrert helt riktig? Det er rart du bare merker det i noen hastigheter

Aner ikke om de er sentrert skikkelig, men vil tro i hvert fall orginalfelgene ikke burde ha problem med sentrering? Og de vibrerer også.
ioniq 5

ksandal

#1239
Hmmm en knapp på multirattet funket ikke( velge kanal eller bytte musikkfil ) 
Kjørte innom Tesla Senter på Minde(Bergen) og spurte om dette var noe quickfix? eller om jeg måtte bestille ny time?   :o :o :o
De sente en mekaniker ut og han hadde med seg et nanomultitool med tesla beskyttelse( bitte lite skrujern med engangshanske på tuppen for og beskytte ratt mot striper 8))  og brukte ca 5 sekunder på og fikse det.. og tok seg tid til 5 min koseprat for og vise meg et par kule triks.

God service til tross for at de løper døgnet rundt, eller i allefall til langt på natt hver dag for og pushe ut nye biler før påske.

Like god service som jeg i alle år har fått på BMW, hadde jeg ikke forventet, men håper det fortsetter :-)
stjerne i boken til Tesla senter på Minde :-)  ;D

Forresten var venstre forskjermen bittelitt skjevt montert( kant som stakk 3 millimeter for langt ut på ene siden) han viste meg hvordan jeg kunne fikse det selv, eller jeg kunne komme innom etter påske og få det fikset :-)

Superservice.  God påske til alle :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Spjutis P85D

Hentet min P85D på torsdag 26.03.

Mandag 30.03. fikk jeg opp feilmelding:

12V Battery Needs Service
Replace 12V Battery Soon.

Snakket med Tesla. Ikke kritisk, men følg med. Kan ikke ta bort feilmeldingen. Må få service/byttes. 90 mil til servicesenter og kan hvis jeg har forstått det riktig ikke laste inn nye oppdateringer mens feilmeldingen står der. Får håpe på en kreativ løsning fra Tesla.

Kjedelig  :-\

petersv

Kanskje de kan sende nytt betteri i posten, så kan NAF bytte det?

Spjutis P85D


Djur1

Sitat fra: AndreS på mandag 23. mars 2015, klokken 13:24
hvis jeg akselerer for hardt så dunker beltelåsen på beltet på passasjersiden bort i b stolpen :) Lager ulyd

Jeg tror mange har en klunkle lyd fra b stolpe når en kjører over fartshumper etc.  Trenger ikke å være store uregelmessigheter i veibanen før lyden kommer.  Jeg har tatt det opp med Tesla hver gang den har vært på service,  men de påstår at de ikke kan finne / gjenskape feilen. 


Jeg gir opp Tesla her og siden dette er den eneste ulyden etter bytte av dingser i batteriet og DU, vil jeg betale noen for å fikse det.

Må vel være noe som ligger litt løst inn i b stolpen. 

Er det  noen som har  fikset dette eller fått det gjort?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Patosan

Sitat fra: Djur1 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 16:11
Sitat fra: AndreS på mandag 23. mars 2015, klokken 13:24
hvis jeg akselerer for hardt så dunker beltelåsen på beltet på passasjersiden bort i b stolpen :) Lager ulyd

...

Må vel være noe som ligger litt løst inn i b stolpen. 

Er det  noen som har  fikset dette eller fått det gjort?

Jag klagade över ´klunk´på höger sida förra sommaren.
Det visade sig komma från behållare för airbag bak, som ligger under innertak och över dörren.
Efter de öppnade upp och justerade har jag inte hört något.
VIN 15026

LinkedIn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA