Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Leafern

Ladefeil for første gang i dag etter ett års drift. Ladekabel har serier med dobbelt rødt blink og ladeport på bil er helrød. Har vært igjennom resetting av ladekabel (rød knapp bak) med tesla telefonsupport uten at det hjalp. Avventer videre instruksjoner fra andre linje support......blir vel bussen i morgen.

Vil tro at det er feil på kabel, noen som har opplevd lignende?

Leaf 2012
S85 2013

snurrehue

Litt spesiell situasjon i dag. Kom ut i garasja som normalt. Ingen dørhåndtak popper ut. Prøver å trykke på det ene etter det andre for å få de til å komme ut. Ingenting skjer. Kan det være at nøkkelen ikke fungerer? Prøver å trykke på FOB. Fremdeles ingen dørhåndtak som kommer ut. Prøver å legge FOB på den magiske nødplassen i frontvinduet. Men nei, ingen dørhåndtak kommer ut. Trykker litt videre på FOB, og får opp bagasjeluka bak. Klatrer inn i bilen via bagasjerommet. Prøver å åpne førerdøra innenfra. Går opp som normalt, men ytre håndtak står fremdeles inne. Lukker døra. Starter bilen. Starter som den skal. Åpner igjen døra. Denne gang går håndtaket ut. Prøver de andre dørene. Håndtakene kommer ut som normalt. Kjører til butikken. Dørhåndtakene fungerer. Tilbake til bilen etter handel. Alt ved normalen.

Inniblant må jeg si at jeg savner veldig stabile og feilfrie fossilbiler. 

kos

Hei - kjøpte denne Teslaen og er fornøyd, men det er en bil som oppfører seg mer som nettbrettet mitt en plenklipperen. Får liksom de samme feilene - eller bilen oppfører seg litt som PC en. Er noe rusk av og til. Tror dette kommer av programvaren ?

mj

Sitat fra: Leafern på onsdag 17. desember 2014, klokken 19:58
Ladefeil for første gang i dag etter ett års drift. Ladekabel har serier med dobbelt rødt blink og ladeport på bil er helrød. Har vært igjennom resetting av ladekabel (rød knapp bak) med tesla telefonsupport uten at det hjalp. Avventer videre instruksjoner fra andre linje support......blir vel bussen i morgen.

Vil tro at det er feil på kabel, noen som har opplevd lignende?

Fikk og rödt lys i port og kabelforrige torsdag.äde pä SC Lier og gardermoen. Tesla Drammen byttet porten og alt ok igjen. Kjapp og god service med personlig levering  ;D og henting av loaner i Arendal. Eneste det kom litt brätt pä pga manglende info för bil var pä vei nedover.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Leafern

#1024
Sitat fra: Leafern på onsdag 17. desember 2014, klokken 19:58
Ladefeil for første gang i dag etter ett års drift. Ladekabel har serier med dobbelt rødt blink og ladeport på bil er helrød. Har vært igjennom resetting av ladekabel (rød knapp bak) med tesla telefonsupport uten at det hjalp. Avventer videre instruksjoner fra andre linje support......blir vel bussen i morgen.

Vil tro at det er feil på kabel, noen som har opplevd lignende?

Hørte ikke noe mer fra road support, men tok kontakt direkte med Skøyen som ba meg komme inn med kabel for å utføre en testing av den. Fikk ny kabel etter  15 min, alt er OK igjen :)
Leaf 2012
S85 2013

finn_roen

Sitat fra: Asarin på tirsdag 09. desember 2014, klokken 08:11
Sitat fra: Eopheim på mandag 08. desember 2014, klokken 23:25
Filt på undersiden av innfellbare speil løsner.... henger som en fille under speilet. Flere som opplever det samme?

Har hørt flere som har sagt at dette har skjedd. Ring service-senteret. Er du heldig kanskje det er en såpass liten jobb at du får en drop-in time. Ellers så må man vel vente til februar...
Jeg har også løs filt på mine speil, nevnte det til tesla da jeg var en tur innom, de ville da bytte speilene, jeg takket høflig nei!
Jeg tenker at noen dråper med superlim så er problemet løst..

Øggen

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.

Brede

Da var det ikke mulig å åpne ladeluken fra UMC lenger gitt..
Aldri sett fukt, aldri vært ute.

Får vel ny på service regner jeg med.

F_P

Var det ikke noen som nevnte at det var kommet bedre vindusviskere?
Byttet mine for 2 gang forrige uke, men de jeg fikk er like dårlig, om ikke verre enn de som satt på fra før.
Jeg er altså på tredje settet med viskere, og bilen er knappe 3mnd (6000km). Oppdaget også at dysene spyler 10cm opp på frontruta når farten passerer 70-75 km/t  >:(
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Asarin

Sitat fra: F_P på fredag 19. desember 2014, klokken 08:01
Var det ikke noen som nevnte at det var kommet bedre vindusviskere?
Byttet mine for 2 gang forrige uke, men de jeg fikk er like dårlig, om ikke verre enn de som satt på fra før.
Jeg er altså på tredje settet med viskere, og bilen er knappe 3mnd (6000km). Oppdaget også at dysene spyler 10cm opp på frontruta når farten passerer 70-75 km/t  >:(

Hos meg er selve viskerne OK, men opplever at jeg nærmest må stå stille for å få spylt ned ruta skikkelig. Er dysene som på andre biler? Altså, at det bare er å ha en liten metall-pinne eller noe så man kan justere de? Hadde kanskje fungert bedre om jeg fikk de justert opp en 3-5 cm..
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

F_P

Ringte servicesenteret på Grorud (Oslo North) nå. De vil gjerne at jeg tar med meg en tekniker ut på tur i bilen slik at de får se problemet med både viskere og spylerdyser. Dysene er uansett for dårlige. Det er minimalt med spredning på strålen, som for min del gir et helt sinnsykt forbruk av spylervæske siden jeg må spyle flere ganger for å få væske på hele ruta. «Trikset» er å spyle, la viskerne gå opp og deretter spyle en gang til slik at strålen treffer viskeren på vei ned igjen. Da sprayes hele ruta. En helt ok måte å viske/spyle rutene på i en bil til 700'  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Asarin

Sitat fra: F_P på fredag 19. desember 2014, klokken 10:30
Ringte servicesenteret på Grorud (Oslo North) nå. De vil gjerne at jeg tar med meg en tekniker ut på tur i bilen slik at de får se problemet med både viskere og spylerdyser. Dysene er uansett for dårlige. Det er minimalt med spredning på strålen, som for min del gir et helt sinnsykt forbruk av spylervæske siden jeg må spyle flere ganger for å få væske på hele ruta. «Trikset» er å spyle, la viskerne gå opp og deretter spyle en gang til slik at strålen treffer viskeren på vei ned igjen. Da sprayes hele ruta. En helt ok måte å viske/spyle rutene på i en bil til 700'  :o

Si gjerne ifra her etter du har gjort en slik test (med en fra Tesla).

Jeg gjør faktisk lignende når jeg spyler i høyere hastighet.. har brukt 5 liter med spyleveske den siste uka.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Muffinman

Høres ut som om samme rælet leveres enda. Jeg påklagde dette i fjor og meldte tilbake at det ville vært en forbedring med dyser som sprer, og ikke leverer stråler.

Årsaken til problemet er at dysene ligger under panseret, og strålene vil nesten leveres paralellt med ruta. Hvis man stiller dysene slik at de treffer midt på ruta slik at det fungerer noenlunde får man et annet problem ved stillestående eller lav fart. Da reflekteres strålen, og mesteparten av væsken fortsetter over taket og treffer det eller den som måtte befinne seg et stykke bak bilen.

At de ikke har endret design og montert dyser i panseret slik at man får en fungerende vinkel mot ruta enda er komplett uforståelig. Det sier noe om læringsevnen i organisasjonen når det tar år å fikse noe så elementært, og som i tillegg går på sikkerheten.

Hyperstress

Når dysene må være under panseret, og vinkelen blir så liten, så burde dysene heller vært flyttet opp på selve viskerne.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

snurrehue

Sitat fra: Muffinman på fredag 19. desember 2014, klokken 11:49
Hvis man stiller dysene slik at de treffer midt på ruta slik at det fungerer noenlunde får man et annet problem ved stillestående eller lav fart. Da reflekteres strålen, og mesteparten av væsken fortsetter over taket og treffer det eller den som måtte befinne seg et stykke bak bilen.

Det er jo så enkelt som å stille seg følgende spørsmål: når bruker man oftest spyleren? Jo, når man er i fart. Det er jo da smuss og annen dritt samles på frontruta, og det er da man behøver vindusspylerene.
Jeg har selv klaget til Tesla på elendig vindusspyling. Eneste de kan gjøre er å beklage og si at det _kanskje_ kommer på fremtidige biler en forbedring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA