Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Sjøhyene

Tror de fleste som har durelyd (ihvertfall i høyere fart) har en lyd som varierer med pådraget. Ergo er den DU relatert. Er den ikke avhengig av pådraget kan man begynne å tenke på alternative forklaringer.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Sitat fra: sims på søndag 23. november 2014, klokken 13:21
og prøvde derfor å skru ut gummiknottene som støtter bakluken noen omdreininger. Vips! Det ble helt tyst - og hadde altså ingenting med drivlinjen å gjøre. Kan være verdt å sjekke for de som lurer.
Da har du opplevd det som ble omtalt som "cabin boom". Hvis du har justert på disse knottene må du følge med at pakningen tetter. På min bil går det ikke an å få vekk buldringen og samtidig ha 100% tette pakninger. Det lekker ikke vann, men skitt og smuss kryper sakte forbi i løpet av vinteren. Blir litt som frunken; her er det vanskelig å få skikkelig tetting uten at panseret blir så tungt å lukke at man risikerer å skade det.


Øggen

Ring det inn til Tesla, så hentes bilen og sendes til Drammen Karosseri. De er supre på å fikse takluker.

Birger

Hadde bilen på service nå. De hentet og leverte fint, men fra de hentet og til de leverte tok det 9 dager. Litt lang tid.

På servicen så byttet de bla speilene. Men der har det skjedd noe feil under montasjen slik at det nå er mye vindstøy fra det høyre speilet. Svært irriterende ettersom jeg ikke har hatt noen av de andre ulydene som det prates om her i tråden.

Så jeg måtte reklamere på .... servicen.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

pej

Min har/har hatt:

Klunk fra DU - skal byttes men de må prioritere de som havarerer.
Lekkasjer - alle dører samt innvendig i dørstolpene bak. Inne for 3. gang samme feil.
Dugg i stort sett alle lykter
Chromlister som løsner - byttet 3 ganger
Knaking i styringen
om mye mye mer...

Snart slutt på mine dager som god ambassadør for Tesla. Neste nå er krav om heving...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

mj

Jeg har du siste to dagene opplevd at regen. er veldig ujevn. Når man slipper gassen vil den gå både opp og ned i effekt og det lugger merkbart. Det er og synlig på måleren. Jeg får og mindre effekt på regen. enn for bare et par dager siden. Noen andre som opplever det samme ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

tSla

Sitat fra: mj på mandag 01. desember 2014, klokken 22:32
Jeg har du siste to dagene opplevd at regen. er veldig ujevn. Når man slipper gassen vil den gå både opp og ned i effekt og det lugger merkbart. Det er og synlig på måleren. Jeg får og mindre effekt på regen. enn for bare et par dager siden. Noen andre som opplever det samme ?

Jeg opplever det akkurat som du beskriver.
Tesla Model S P85+

ducktolate

Jeg opplevde at bilen selv restartet stor og liten skjerm i 100 sonen inn mot Oslo i går kveld. Ble mørkt gitt, heldigvis holdt "utelyset" seg på, men ikke noen trivelig restart...

Patosan

Sitat fra: mj på mandag 01. desember 2014, klokken 22:32
Jeg har du siste to dagene opplevd at regen. er veldig ujevn. Når man slipper gassen vil den gå både opp og ned i effekt og det lugger merkbart. Det er og synlig på måleren. Jeg får og mindre effekt på regen. enn for bare et par dager siden. Noen andre som opplever det samme ?
Samma här!
Jag trodde det var att det var lite glatt före...
VIN 15026

LinkedIn

Sjøhyene

Noen som har opplevd at det ene baklyset plutselig har tatt kvelden?

Må vel inn igjen regner jeg med. Blir i så fall tredje gangen de er å fikser på de baklysa :/
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cairnz

Sitat fra: ducktolate på lørdag 06. desember 2014, klokken 23:16
Jeg opplevde at bilen selv restartet stor og liten skjerm i 100 sonen inn mot Oslo i går kveld. Ble mørkt gitt, heldigvis holdt "utelyset" seg på, men ikke noen trivelig restart...
Husk at den lille skjermen kun viser display av status på bilen, så alle bilens funksjoner er i gang, fungerer som normalt, selv om du kjører "i blinde" i noen sekunder. Det er litt morsomt, litt ubehagelig, men såframt du ikke er avhengig av instrumentene for å overleve 10 sekunder på veien, så er det helt ufarlig.
Elbilist

harasi

Sitat fra: mj på mandag 01. desember 2014, klokken 22:32
Jeg har du siste to dagene opplevd at regen. er veldig ujevn. Når man slipper gassen vil den gå både opp og ned i effekt og det lugger merkbart. Det er og synlig på måleren. Jeg får og mindre effekt på regen. enn for bare et par dager siden. Noen andre som opplever det samme ?

Jeg opplever også dette med ujevn regen. Er litt i tvil om hvor mye kaldt batteri har å si, men tror også det kan være en direkte kobling til ute-temperatur. Sannsynligvis på grunn av fare for glatt veibane?
VIN P32041
Blå P85 levert 14.04.14

Eopheim

Filt på undersiden av innfellbare speil løsner.... henger som en fille under speilet. Flere som opplever det samme?
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA