Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

torav

I går kveld kom 12V battery Needs Service, Replace 12V Battery Soon. Ringte service i dag, de sjekket og så at spenningen på batteriet var helt grei. Servicesenter Trondheim skal ta kontakt. Hvis de ber meg stikke innom blir jeg sur, det er 706 km fra Bodø...
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

petersv


torav

Ja, håper jo det!
Men det er litt kjedelig at nærmeste service er 70 mil unna. Men det visste jeg på forhånd da! Det skal kanskje komme en stasjon i Tromsø, det er bare 55 mil :-)
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

teslaman

Noen som har sett dette på innfellbare speil på sin bil? Noe filt som har løsnet og stikker ut ved innfolding mellom speil og brakett! Forstår ikke hva slags misjon den skal ha heller! Kun på en side!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

NegativeElectrode

Sitat fra: teslaman på mandag 13. oktober 2014, klokken 07:40
Noen som har sett dette på innfellbare speil på sin bil? Noe filt som har løsnet og stikker ut ved innfolding mellom speil og brakett! Forstår ikke hva slags misjon den skal ha heller! Kun på en side!

Vet ikke sikkert men antageligvis isolasjon mellom stål og aluminium. Aluminium bør ikke ha kontakt med "edlere" metaller, pga korrosjon.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cairnz

Sitat fra: teslaman på mandag 13. oktober 2014, klokken 07:40
Noen som har sett dette på innfellbare speil på sin bil? Noe filt som har løsnet og stikker ut ved innfolding mellom speil og brakett! Forstår ikke hva slags misjon den skal ha heller! Kun på en side!
Filten er limt opp under speilet. Har du vært ivrig med høytrykk og såpe der så kan du ha gjort limet litt dårlig. Hensikten er å forhindre smuss og dritt som da riper opp kromlisten. legg den på plass og legg inn speilet, ta turen til servicesenteret og hør om de kan lime den på plass igjen.

PS: Og vær forsiktig når du vasker speilene :)
Elbilist

ellholt

Hmmm, jeg har ikke noe slik filt liggende imellom kromlisten og speilet. Har også fått endel riper på krom listen. Dette er kanskje noe jeg bør påpeke til Teslamotors når bilen skal inn igjen....
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

teslaman

Sitat fra: ellholt på mandag 13. oktober 2014, klokken 11:53
Hmmm, jeg har ikke noe slik filt liggende imellom kromlisten og speilet. Har også fått endel riper på krom listen. Dette er kanskje noe jeg bør påpeke til Teslamotors når bilen skal inn igjen....

Kanskje derfor du har riper fordi du ikke har filt! Men det kan ikke være mulig at de bare taper på noe filt for å unngå kontakt mellom flater ved innfolding! Skeptisk! Det var nemlig lim på undersiden av denne! Dette ble nettopp utført på skøyen! Altså bytte av brakett pga. korrosjon! Jeg skal ha et svar fra Tesla hva dette er for en useriøs løsning! Og han som kommenterte filtbiten som stikker ut var fossilmann! Ja men det pleier å være god kvalitet svarte jeg! Ikke akkurat med overbevisning i stemmen!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

cairnz

Sitat fra: ellholt på mandag 13. oktober 2014, klokken 11:53
Hmmm, jeg har ikke noe slik filt liggende imellom kromlisten og speilet. Har også fått endel riper på krom listen. Dette er kanskje noe jeg bør påpeke til Teslamotors når bilen skal inn igjen....

når du feller inn speilet skal du kjenne det "under" den trekanten som stikker ut. Den er altså festet ikke i kromlisten, men i delen som beveger seg over kromlisten. <awesome-dårlig forklart>
Elbilist

WilliamNilssen


Sitat fra: WilliamNilssen på mandag 30. juni 2014, klokken 08:01
Vindusvisker sluttet å fungere i tett regnvær. Stoppet opp og prøvde reboot av begge skjermer, ikke noen endring. Hører det kommer en svak dure lyd fra dashbordet, svak på normal hastighet og litt sterkere på høyhastighet. Lyden stopper et par minutter etter at jeg stått av viskerne helt. Viskerne står i øverste posision, og sitter helt fast. Ringer Tesla veiasistanse, og de fikser raskt henting av bilen med NAF, og leiebil til meg og familien, bra service når det føst skulle være problemer.
NAF hentet bilen på Espa på fredag og ser nå at NAF har levert bilen på Skøyen i dag kl 07:00.

Samme feil igjen søndag 12 oktober, bil hentet av NAF og kjørt til Oslo.
Noen andre som har samme feil?
Tesla S85 Perlehvit, 19", Luft, Tech, Park, Lyd, Lys, Tekstil/Sort

timingbeltkiller

Sitat fra: WilliamNilssen på mandag 13. oktober 2014, klokken 19:27
Noen andre som har samme feil?
NEI,
men hadde for flere evigheter siden en Morris Mini stv.
Fukt kortsluttet vindusviskerne slik at de funket ikke i regnvær.
Men i solskinn derimot!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

AndreS

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:12
Sitat fra: WilliamNilssen på mandag 13. oktober 2014, klokken 19:27
Noen andre som har samme feil?
NEI,
men hadde for flere evigheter siden en Morris Mini stv.
Fukt kortsluttet vindusviskerne slik at de funket ikke i regnvær.
Men i solskinn derimot!

Uvanlig problem! jeg har 3 av de, og har opplevd mange problemer forårsaket av Lucas elektriske system (the only lucas product that does not suck is their vacuum cleaners), men ikke akkurat dette  ;D
I3 i bestilling

teslaman

Sitat fra: cairnz på mandag 13. oktober 2014, klokken 12:53
Sitat fra: ellholt på mandag 13. oktober 2014, klokken 11:53
Hmmm, jeg har ikke noe slik filt liggende imellom kromlisten og speilet. Har også fått endel riper på krom listen. Dette er kanskje noe jeg bør påpeke til Teslamotors når bilen skal inn igjen....

når du feller inn speilet skal du kjenne det "under" den trekanten som stikker ut. Den er altså festet ikke i kromlisten, men i delen som beveger seg over kromlisten. <awesome-dårlig forklart>

Det er jo denne filten som løsnet i regn på mitt  speil! Nå henger det en liten spiss av et membranlignende stoff ut som vist på bildet! Tesla skal selvfølgelig ordne opp, men de sier at jeg fikk den gamle typen! Ja ja, sånn er det å være beta tester!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

IFK

Ser ud som om min har starten på samme problem.. filten på venstre side kommer mere og mere fram. ( kun snakk om millimeter ). Greit å vite jeg skal føre det på Listen når den skal inn til service.

Har samlet liste så det har litt å gjer når Carmen skal inn på service.

Kraftigere og kraftigere Klunk Klunk lyder fra DU
Side speil på venstre side folder sig periodisk ikke ut.
Håndtag på høyre framdør skal justeres.
Takpanel rundt panoramatak er sunket etter feilmontering ved utskiftning.
Fronken vil ikke åbne sig helt lengre. ( må alltid fram og trykke på låsen under ).

But i don't care  ;D
Happy Beta Tester!!  8)
Tesla Model S P85+
Blå, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Tech-pakke, Parkeringsassistent, Lydstudio-pakke, Luftfjæring, Lyspakke, Sikkerhetspakke, Hattehylle :)

Sjøhyene

Klarte å knekke ett av de to festene til det ene plastdekselet når jeg skulle montere takstativ. Tror faktisk jeg hadde klart å fikse det med en liten prikk superlim, men gidder ikke hvis de lett lar seg erstatte.
Noen som har erfaring med å fikse/erstatte disse?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA