Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Koplet

@Brede

Hadde nøyaktig samme feil for en uke siden. Skjermen frøs på,vei fra Oslo til Hamar der jeg skulle på overnatting ifm fotballcup til min sønn.  Prøvde og resette skjermen men den forble svart.  Da jeg kom frem til Hamar ville den heller ikke lade.  Fikk nøyaktig samme feilmeldinger som deg.  Prøvde å resete skjerm x antall ganger uten resultat.  Oppdaget så,etter et par timer at AC sto og gikk. Umulig å få av.  Batteriet tømtes raskt etter en del småkjøring til div baner.  Tesla Service var ikke mye til hjelp.  Enden på visa var at når det var 130 km igjen på batteriet hev jeg inn håndkle og kjørte forsiktig de 12 milene hjem.  Ringt Tesla igjen. Jeg måtte dra inn og ut div sikringer. Fikk da ivertfall stoppet AC. Men vi klarte aldrig å,få,den opp igjen.  Avtalte neste morgen henting av bilen.  De kom som avtalt samt leverte leiebil. Bra service :). Bilen var ferdig neste dag.  De måtte bytte hele skjermen.  Dette er andre gang jeg bytter skjerm....

Har ikke fått noen tilbakemelding på hva som var problemet i skjermen.  Merkelig at du fikk din opp igjen med nøyaktig samme problem mens jeg måtte bytte skjerm.  Noen som har noen ideer her?

85 1år gammel 20.000km

jakoys

Sitat fra: BalleKlorin på tirsdag 09. september 2014, klokken 18:47
Jaja da har jeg og slark i driverket etter 16000km. Elektrisk drivlinje mer driftsikkert think not.

Har akkurat passert 13000, og nå er det trolig også min tur med slark i drivverket. Men merkes foreløpig kun ved køkjøring.

Har forøvrig et magefølelse av at slarken ikke kommer av kreftene ved kraftig aks, men heller den konstante og relativt kraftige belastningen frem og tilbake fra regenerative braking hver gang man gir "gass" eller slipper "gass"pedalen.

Sistnevnte kan vel faktisk løses/forebygges med software ved at regenerative braking kanskje kan bruke et halvt sekund på å bygge seg opp til fullt nivå slik at det blir en litt mykere belastning på drivverket når man slipper gasspedalen.

D.O

Sitat fra: jakoys på mandag 15. september 2014, klokken 13:33
Sitat fra: BalleKlorin på tirsdag 09. september 2014, klokken 18:47
Jaja da har jeg og slark i driverket etter 16000km. Elektrisk drivlinje mer driftsikkert think not.

Har akkurat passert 13000, og nå er det trolig også min tur med slark i drivverket. Men merkes foreløpig kun ved køkjøring.

Har forøvrig et magefølelse av at slarken ikke kommer av kreftene ved kraftig aks, men heller den konstante og relativt kraftige belastningen frem og tilbake fra regenerative braking hver gang man gir "gass" eller slipper "gass"pedalen.

Sistnevnte kan vel faktisk løses/forebygges med software ved at regenerative braking kanskje kan bruke et halvt sekund på å bygge seg opp til fullt nivå slik at det blir en litt mykere belastning på drivverket når man slipper gasspedalen.
Nå er jo denne feilen dokumentert at det var en skive som blir komprimert. Når denne skiven er blitt komprimert vil tannhjulene vandre vekk fra hverandre siden de er skråskåret og lage en klunkelyd. Nye DU har ny skive og da regner jeg med at problemet er løst.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

RuneW

Er det noen som har noen formening om hvor skadet disse drevene blir av dette?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Muffinman

Noe må det være, for  min bil lagde gnagelyd i krypefart og hvining over 60 etter en stund. Dette tiltok i styrke, og var ganske påtagelig etter å ha kjørt 17.000 km etter at slakken begynte å gjøre seg gjeldende. Har kjørt 200+ mil med ny driveunut, og forskjellen er såpass stor at det nesten "mangler" noe der bak.

Muffinman

#815
Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. september 2014, klokken 08:58
Det er irriterende å ha bilen inne til reklamasjonsarbeid, så blir den "ødelagt" med nye ladeproblemer, skjerm som henger og annet.

Etter at jeg postet disse problemene her på forumet har de ikke gjentatt seg overhodet. Startet og stoppet lading på 32A kurs, og den beholdt innstillingen. Noen som har lest forum og vært inne på bilen min og justert noe kanskje?

Det gjenstår å se hvordan den oppfører seg på 25A kursen hvor problemet viste seg første gang.

EDIT: Frøs noen ganger igjen i dag. Så da er det bare å glede seg til neste oppdatering og håpe den bringer noe godt med seg :)

CFM

Jeg har en pussig lyd i fra førerdøren et sted.

Den letteste måten å beskrive det er om du ser for deg at det ligger en klinkekule i dørlumma (som ikke finnes). Når du gasser/bremser så triller den bakover/fremover og gynger litt i enden. Slik husker den jevnt og rolig fremover og bakover. Hører det bare når jeg kjører, spesielt når jeg parkerer på flat mark. :o

Er det noen som har hørt noe liknende? Noen ideer om hva det kan være?
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

TeslaK

#817
Har en løs liten gjenstand som sannsynligvis ligger i området mellom første og andre seterad (under). Den forflytter seg når man gir på litt eller bremser og i krappe svinger. Høres ut som en metallgjenstand eller stein. Har støvsugd bilen grundig. Ganske irriterende..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Voll1

Jeg har også en løs gjenstand (sten, klips, mutter, ...??) som ruller rundt ved pådrag/brems og krappe svinger. Høres ut som om den ligger under den "manglende midtkonsollen". Veldig irriterende. Må vel demontere halve bilen for å finne ut hva det er.
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

xoop

Jeg har nøyaktig det samme, utrolig irriterende. Når jeg hadde bilen inne for å sjekke hva dette var, fant de noen av de småtingene som henger løst på takstativet liggende under baksetet, men lyden som fremdeles plager meg høres ut som akkurat det samme som plager dere.

TS

Sitat fra: Voll1 på tirsdag 16. september 2014, klokken 18:57
Jeg har også en løs gjenstand (sten, klips, mutter, ...??) som ruller rundt ved pådrag/brems og krappe svinger. Høres ut som om den ligger under den "manglende midtkonsollen". Veldig irriterende. Må vel demontere halve bilen for å finne ut hva det er.
[/quote

Vel, de beste kirurger glemmer verktøy inne i kropper, så helt usannsynlig er det ikke at det samme er tilfelle her..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TeslaK

Har begynt å innfinne meg med at jeg må leve med den løse delen inni der..men hadde vært herlig hvis Tesla klarte å få den ut..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Hyperstress

Om lyden er i døra når du rister på den så kan det være et løst klips. Det var det hos meg.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

xoop

Det er ikke i døra hos meg, har forsåvidt hatt løse klips der også eller en kollisjon.

CFM

Ikke sikker på om min lyd er i døren, kan være under/mellom eller deromkring.

Det pussige er at det kan ikke være en sten eller klips for den ruller så jevnt som en kule på skinner. Og i enden er det tydelig en krumning så den stopper ikke med et dump, den gynger/pendler litt. Stemmer denne detaljen for noen av dere andre med en slik lyd?

:) Jeg forsøkte å finne ut mer om lyden i går - men da kunne jeg ikke høre den i det hele tatt..
:-\ Typisk at jeg har time for 4-hjuls-justering neste uke - så da er vel lyden borte til jeg får den tilbake og Tesla kommer bare til å bruke favorittfrasen sin.
:P Could not reproduce. 
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA