Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Sjøhyene

Angående knaking ved fullt rattutslag: Er det normal at man får dette når man står stille og vrir om rattet helt?
Trodde det var det, men har aldri eid en så ny og flott bil før, så usikker på hva som er innafor her ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cstromme

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 11. september 2014, klokken 10:08
Angående knaking ved fullt rattutslag: Er det normal at man får dette når man står stille og vrir om rattet helt?
Trodde det var det, men har aldri eid en så ny og flott bil før, så usikker på hva som er innafor her ;)

Har en knekkelyd her når jeg vrir om rattet helt og står stille. Er ikke sikker på hva dette er, men lurer på om dekkene tar inni noe.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

BMW850

Hmmm, jeg har av og til det samme. Står stille med full rattutslag til den ene siden...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mj

Hadde samme på min. De fikset det på Tesla Drammen. Er ikke sikker på hva det var.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cstromme

Sitat fra: cstromme på torsdag 11. september 2014, klokken 10:42
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 11. september 2014, klokken 10:08
Angående knaking ved fullt rattutslag: Er det normal at man får dette når man står stille og vrir om rattet helt?
Trodde det var det, men har aldri eid en så ny og flott bil før, så usikker på hva som er innafor her ;)

Har en knekkelyd her når jeg vrir om rattet helt og står stille. Er ikke sikker på hva dette er, men lurer på om dekkene tar inni noe.

Og da har Tesla vært inne og lest forumet igjen. :P  Fikk en telefon her i dag fra Tesla Trondheim, med forespørsel om når jeg ville ha dette fikset. De kjente til problemet, men det var ikke noe som var kritisk så det hastet ikke å få fikset.

Service!
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

BMW850

Samme her. Fikk mail fra Tesla Drammen i dag om tidspunkt/dato for utbedring av knakelyden. Bra! Det skal de ha :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Brede

Samboeren tok i går en av ukens ti restarter av hovedskjerm for å få tilbake 3G.

Hun ble sittende med svart skjerm som ikke ville starte igjen, uansett om hun forsøkte flere restarter.
Hun kjørte så til butikken der hun deretter ikke fikk startet bilen (systems powering up, please wait) Ventet lenge, meldingen forsvant ikke, men plutselig fungerer start via bremsepedalen.
Hun kjører hjem med diverse feilmeldinger.
Jeg går ut for å sjekke bilen etter middagen, bilen er ikke låst og klimaanlegg står og går.
Feilmelding om parkeringssensorer i display, storskjermen er svart.
Jeg må på jobb og tar en resett, alt fungerer så bortsett fra feilmelding om navigasjon.
Nok en resett og alt fungerer som det skal.

Noen andre som har sett denne?
Håper virkelig det kommer en fix på 3G-problemet så en slipper restarter og slike bugs som måtte oppstå i den forbindelse.


fonberg

Brede: hvilken versjon?

Min bil har blitt mye mer lunefull etter jeg installerte 1.64.39 tidligere denne uka; mange ganger har det tatt lang tid å få start på bilen (kombinert med melding om "Systems powering up"), noen ganger kombinert med at storskjerm har forblitt svart langt inn i kjøreturen før den plutselig våkner. Musikkspilling fra telefon via BT vil konsekvent ikke starte opp igjen på ny kjøretur før jeg kobler fra og deretter kobler på igjen telefonen fra BT-knappen på storskjermen.

Håper virkelig at 6.0 kommer kjapt, og gjenskaper stabil bil. Kjedelig å stå i flere minutter og vente på å få start på bilen...
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Ufattelig at man legger inn ny software med så mange bugs. En ting er at det går an å _lage_ så mange, en annen er at det tilsynelatende ikke er testet godt nok.

I går hadde jeg fyrte jeg opp rdio. "Artist" station. Under låt kunne man lese "NRK Møre og Romsdal" som egentlig hørte til nettradioen.

Det er irriterende å ha bilen inne til reklamasjonsarbeid, så blir den "ødelagt" med nye ladeproblemer, skjerm som henger og annet.

jazzwheel


Philippo10

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 13. september 2014, klokken 10:42
Sitat fra: Philippo10 på lørdag 13. september 2014, klokken 00:54
Tja, alle får da tilgang til ditt navn osv.

Du har fått med deg at det står i frontruta på bilen eller?

Hvordan får jeg sjekket det på profilen til noen her inne?

Sitat fra: Mr.Hansen på fredag 12. september 2014, klokken 18:54
Ja det lønner seg å legge til Vin nummeret i profilen.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

mj

I dag kom knakelyden i rattet tilbake. Førstegang såvidt jeg hørte det, så måtte teste litt frem og tilbake på rattutslag. Er nå værre en noen gang. Dårlig fiks når det ikke holder 2 uker. :(
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Mr.Hansen

Sitat fra: Philippo10 på lørdag 13. september 2014, klokken 11:33
Sitat fra: jazzwheel på lørdag 13. september 2014, klokken 10:42
Sitat fra: Philippo10 på lørdag 13. september 2014, klokken 00:54
Tja, alle får da tilgang til ditt navn osv.

Du har fått med deg at det står i frontruta på bilen eller?

Hvordan får jeg sjekket det på profilen til noen her inne?

Sitat fra: Mr.Hansen på fredag 12. september 2014, klokken 18:54
Ja det lønner seg å legge til Vin nummeret i profilen.
Dette er helt frivillig.
Du må ikke, men ser at det kan lønne seg hvis du har noen problemer med bilen og nevner det her inne på forumet så kan det være at Tesla ser dette og finner deg med Vin nummeret. Du trenger heller ikke Vin nr for å finne ut hvem som eier bilen, bruk registrerings nr. på bilen fungerer også. Jeg ser ikke noen problemer med at du vet hvilken bil jeg har. Det er derfor jeg ikke gidder og fjerne reg. nr på bilen min i bilder heller.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA