Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

pberg

SitatJeg har alltid pleid å ha mobilen i høyre bukselomme. Nå må jeg ha den i venstre. Men da har et annet problem dukket opp: ustabil bluetooth. Den finner fra tid til annen ut at den skal kutte forbindelsen. Mulig jeg har kjøpt bukser med en slags innebygd bluetooth-jammer i venstre buskelomme, men det tviler jeg på

Rondane Stålmakko?

http://tv.nrk.no/serie/press/FUHA01001979/sesong-1/episode-4

30.30 ut i denne...

::) ::)
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Brede

Vår UMC har fungert prikkfritt i snart 9 måneder, men i natt ser den ut til å ha tatt kveld.
Blinker kun rødt på selve kladden og bilen opplyser om "No wall power".

Ringte Tesla Trondheim nå og de sender en mann med ny UMC hit i morgen.
Hun jeg snakket med var ivrig på å høre om jeg hadde nok strøm på bilen til å klare meg til i morgen og om jeg evt. hadde andre ladeløsninger. Mulig de hadde sendt noen med en gang om det hadde vært knipe.

Mulig dette er service som en bør forvente da dette jo i praksis hindrer bruk av bilen, men for en som bor litt "usentralt" så er ikke et slikt servicenivå selvsagt.. Det er meldt knallfint vær så det blir sikkert fint for den heldige utvalgte som får en 40-mils tur istedet for å streve på verkstedet.  ;D

satheesh.net

Sitat fra: Brede på torsdag 28. august 2014, klokken 15:13
Vår UMC har fungert prikkfritt i snart 9 måneder, men i natt ser den ut til å ha tatt kveld.
Blinker kun rødt på selve kladden og bilen opplyser om "No wall power".

Long shot; men prøvde du å trykke på reset-knappen bak på UMC?

Brede

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 28. august 2014, klokken 15:16
Sitat fra: Brede på torsdag 28. august 2014, klokken 15:13
Vår UMC har fungert prikkfritt i snart 9 måneder, men i natt ser den ut til å ha tatt kveld.
Blinker kun rødt på selve kladden og bilen opplyser om "No wall power".

Long shot; men prøvde du å trykke på reset-knappen bak på UMC?

Mange, mange ganger.  ;D (og mange lange ganger just to be safe)

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på søndag 24. august 2014, klokken 18:32
Sitat fra: D.O på tirsdag 19. august 2014, klokken 15:29
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 19. august 2014, klokken 08:53
Ukens: Nå har jeg fått knirking i forstillingen. Høres best ved rattutslag til høyre, men også ved kjøring over ujevnheter. Later til å komme foran fra venstre. Været har slått om til kaldt og vått siden i går, kan vel ha en sammenheng. Er dette en kjent feil?

For øvrig ringte samboeren min fra bilen på vei til jobb i går. Da hylte det slik i bremsene uten at hun rørte bremsepedalen at hun var usikker på om hun kunne kjøre videre. Tesla skal se på dette ved neste besøk, men det har ikke vært så ille før.
Har også fått knirk i forstillingen. Høres ved kjøring over fartshumper, kan beskrives nærmest som en gammel rusten fjær.
Knirkingen i forstillingen har variert i styrke men er nå blitt blitt veldig ille og høres faktisk ved kjøring over små ujevnheter. Ved litt større ujevnheter mener jeg bestemt at jeg hører skrangling. Har hatt en urgammel MB med slitte foringer og bærekuler for mange år siden, og det laget ikke slik spetakkel...

EDIT: Ble bedre når bilen fikk stå en time. Virker som det blir verre etter 8-10 mil kjøring.

Nuvel. 20+ mil daglig de neste dagene, så det blir anledning å observere "fenomenet".

Og de dagene ble det knirk og knak som aldri før, men i dag var det blitt helt stille ?! Bare ikke dette også blir en feil som ikke viser seg ved verkstedbesøk og som dermed ikke kan fikses, og som jeg må leve med kommer og går så lenge jeg har bilen...  :(

D.O

Haha ;D faktisk helt stille i min bil og i dag. Men været er blitt kaldere og fuktigere, skal tro om det påvirker?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Hørte heldigvis antydninger til knirk i kveld. Om det først skal være en feil får den værsågod fortsette å være tilstede så den kan fikses. Sendte heldigvis inn lydopptak.

snurrehue

Sitat fra: cra på torsdag 28. august 2014, klokken 14:02
Mulig det er for mye "brass" mellom telefon og BT-antenna i bilen? ;)

Skulle nesten tro man var for godt utstyrt, og det var grunnen til at signalene ble blokkert. Men den forklaringa ville ikke dama kjøpe. Hmm...

Men over til nytt tema, dvs ny feil: speedometeret. Kjekt når dette henger seg opp når man nærmer seg fotoboks! Panikkbremsing når jeg nærmer meg fotoboksen i 95 km/t. Etter en god oppbremsing står det fremdeles på 95 km/t. Så da får vi se om det dukker opp et hyggelig brev fra innkrevingssentralen.

fonberg

Sitat fra: D.O på torsdag 28. august 2014, klokken 21:50
Haha ;D faktisk helt stille i min bil og i dag. Men været er blitt kaldere og fuktigere, skal tro om det påvirker?

Min knirker også over fartshumper når det er varmt vær, men det har forsvunnet nå som det er kjøligere. Hadde bilen inne til sjekk og evt fiks av bl.a. dette, men den morgenen bilen var inne var det dessverre for kjølig så Tesla Trondheim fikk ikke oppleve knirkinga på sin testtur.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Dette er jo så vidt jeg vet en kjent feil - styresnekke/tannstang har vært nevnt, men mener å ha lest at noen også har fått skiftet bærebro (?) på grunn av dette.

Håper virkelig at de gjør korrigerende tiltak selv om ulyd ikke er tilstede på servicedagen om dette er noe man kjenner til, og ikke lar kunden oppleve at symptomene kommer igjen etter besøket.

Det å løse en bolt og stramme til for å løsne spenninger i metallet høres forresten bra jalla ut i mine ører. Aner konturene av å behandle et symtom og ikke selve problemet.

Ebbe

Den lille skjermen har resatt noen ganger i det siste når jeg har satt meg i bilen for å kjøre. Opplevde i dag at ingenting virket før etter 3 minutter. Opplevd flere ganger at det tar noe tid før jeg får bilen i gir. I går opplevde jeg også at den store skjermen resatte seg selv under kjøring. 5.11 Også ubehagelig høy lyd fra bremsene når jeg stopper. Blir kommentert av andre utenfor bilen. "Kromlister" som tydeligvis er av plast har heller dårlig kvalitet. Flere stygge merker på de.
P39240

Øggen


fonberg

Sitat fra: Øggen på torsdag 04. september 2014, klokken 12:06
Og jeg regner med du har "energy saving" på ????

Bilen skal ikke bruke tre minutter på å starte selv om energy staving er påslått. Jeg kjører til daglig med energy saving på, og det tar aldri mer enn 15 sekunder fra jeg setter meg inn og til jeg kan sette bilen i gir.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Newbee

Hvorfor kjøre med "energy saving", med mindre du du er avhening av all rekkevidden hver dag?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA