Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

iCar

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 21. juni 2014, klokken 10:28
Er det noen som har oversikt over hva som er forskjell på standard og performance?

Lurer på om jeg i tillegg til spoiler og røde bremsekalipere også mangler alcantara innertak og trim på dashboard. Er det enda mer som kan mangle?

310kw (421 HK)
Høyytelse inverter
Karbon spoiler
Røde bremsekalipere
Alcantara innvendig tak
Alcantara på dashboard er en tilvalg som først kom som
mulighet for drøye 2 uker siden, tviler det var tilgjengelig når du bestilte


Tin

Møkk.. hentet bilen forrige uke. Nå: 12 volt battery needs service... Kom i løpet av natten. (Bilen stod ikke på lading)
Support mente det bare var å kjøre. Var mange som hadde fått melding som kom av feil i spenningen eller noe sånt...
Blir vel en tur inn på service da... Forøvrig er bilen helt KONGE!! :)

jazzwheel

Tesla Skøyen var veldig imøtekommende og ga meg sin egen røde adapter siden delelageret var stengt. Veldig bra service!

Fikk bekreftet at jeg manglet alcantara både i innertak og dashboard, i tillegg til spoiler og røde bremsecalipere. Jeg får vente til uka så får jeg vel et svar fra Tesla Drammen om hvordan de ordner dette.

Det kan virke som Tesla har et helt annet datasystem når de tar bestillinger på telefon i forhold til nettsidene vi ser. Altså at de ikke har én knapp for performance som samler alt som skal i pakken, men at de må huka av hver enkelt. I mitt tilfelle ser det ut som de kun har fått med motoren og P'en på bakluka.

BMW850

Hvis du har fått bilen, kan vel ikke tilvalget med Alcantara på dashboardet være aktuelt for deg  ??? Trodde det bare hadde vært tilgjengelig en måneds tid, muligens noe lenger?! Uansett kjipt for deg at bilen kom uten de tinga. Min kom med stofftak, skulle vært alcantara. De bytter det neste måned :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jazzwheel

Ah, mulig dashtrim ikke var tilvalg i slutten av mars nei - problemet er jo tydeligvis at både Tesla og jeg ikke har oversikt over hva som skulle vært med.

Stoler du på at det blir helt bra hvis de bytter taket? Fikk du forslag til andre løsninger eller kompensasjon?

BMW850

Etter det jeg kan se utifra forumet her ble alcantara-dash tilgjengelig i begynnelsen av juni. Performance-utgaven skulle være inkludert alcantaratak når jeg bestilte. Veldig fornøyd med at de bytter og går selvfølgelig utifra at det blir 100% bra. Ellers burde de gitt signaler om noe annet. Tesla sjekket opp om dette var "doable" og jeg fikk positivt svar. Stoler på at de vet hva de gjør :)

Så langt jeg vet gjelder dette iallefall meg og en i Trøndelag.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jazzwheel

Det høres veldig bra ut! Jeg har stor tro på at de ordner opp. Når det er sagt syns jeg egentlig ikke det taket jeg fikk med var så galt i seg selv på noen måte :)

Thor2014

Jeg har pipelyder i viftene til AC.
Høres ut som viftene på en 20 års gammel Fiat når de går

Sjøhyene

Jeg har en liten ulyd som kommer fra det ene håndtaket bak når det trekker seg inn i bilen. Litt sånn lyden av metall i bevegelse som mangler smøring.

Noe som har opplevd det samme?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Ja, håndtaket i førerdøra min gnisset noe forferdelig på svarteste/våteste vinteren men det forsvant når det nærmet seg vår. Har ikke tatt det opp med Tesla, de har allerede brukt nok tid på å ikke finne periodiske feil. Foretrekker at de bruker kapasiteten på ting som er lett å gjenskape.

Sjøhyene

så kanskje sannsynlig at det kommer av rusk i maskineriet da, siden det gikk over av seg selv for deg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

fonberg

Venstre bakvindu låste seg i øvre posisjon i går kveld, dvs det senket seg ikke de vanlige par cm da døra ble åpnet, og lot seg heller ikke senke manuelt verken fra bakdøra eller fra førerdøra. Dermed står vinduet i klem på utsiden mot taket når døra er lukket. Tesla Trondheim er informert, og håper at de kan ta en titt på bilen i løpet av kort tid, for dette går jo ut over daglig bruk av bilen.

Ymse rebooter er forøvrig prøvd uten at det hjalp.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

fonberg


Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. juni 2014, klokken 10:27
Venstre bakvindu låste seg i øvre posisjon i går kveld, dvs det senket seg ikke de vanlige par cm da døra ble åpnet, og lot seg heller ikke senke manuelt verken fra bakdøra eller fra førerdøra. Dermed står vinduet i klem på utsiden mot taket når døra er lukket. Tesla Trondheim er informert, og håper at de kan ta en titt på bilen i løpet av kort tid, for dette går jo ut over daglig bruk av bilen.

Ymse rebooter er forøvrig prøvd uten at det hjalp.

Glemte å nevne at vinduet er ikke fastfrosset; riktig så kaldt er det ikke i Trondheim om dagen :-)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

fonberg

Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. juni 2014, klokken 10:34

Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. juni 2014, klokken 10:27
Venstre bakvindu låste seg i øvre posisjon i går kveld, dvs det senket seg ikke de vanlige par cm da døra ble åpnet, og lot seg heller ikke senke manuelt verken fra bakdøra eller fra førerdøra. Dermed står vinduet i klem på utsiden mot taket når døra er lukket. Tesla Trondheim er informert, og håper at de kan ta en titt på bilen i løpet av kort tid, for dette går jo ut over daglig bruk av bilen.

Ymse rebooter er forøvrig prøvd uten at det hjalp.

Glemte å nevne at vinduet er ikke fastfrosset; riktig så kaldt er det ikke i Trondheim om dagen :-)

-og da er vindusheis byttet - takk for rask og god service av Tesla Trondheim!
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

atleten

Sitat fra: Thor2014 på søndag 22. juni 2014, klokken 23:39
Jeg har pipelyder i viftene til AC.
Høres ut som viftene på en 20 års gammel Fiat når de går

Samme her...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA