Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Charlie

Jeg har en bil uten problemer egentlig. Det som er et lite irritasjonsmoment er at bilbeltet på førersiden "knirker". Det er jo alltids litt beveglese når men kjører, og beltet går litt fram og tilbake på den krommede bøylen inne i A-søylen - og det knirker. Har sprayet med litt silikon, uten at det hjalp. Når bilen i seg selv er så stille (bortsett fra dekkstøyen fra 21"), så oppleves knirk som "en bjelke i øyet". Kan jo ikke høre på radioen hele tiden heller, man vil jo nyte stillheten. Har ikke funnet noen løsning ennå.

Patosan

VIN 15026

LinkedIn

Leif1

Sitat fra: Charlie på fredag 13. juni 2014, klokken 20:20
Jeg har en bil uten problemer egentlig. Det som er et lite irritasjonsmoment er at bilbeltet på førersiden "knirker". Det er jo alltids litt beveglese når men kjører, og beltet går litt fram og tilbake på den krommede bøylen inne i A-søylen - og det knirker. Har sprayet med litt silikon, uten at det hjalp. Når bilen i seg selv er så stille (bortsett fra dekkstøyen fra 21"), så oppleves knirk som "en bjelke i øyet". Kan jo ikke høre på radioen hele tiden heller, man vil jo nyte stillheten. Har ikke funnet noen løsning ennå.

Det der knirket har jeg nevnt for de, og det hadde de en fiks på.
Skal få det ordnet om et par uker, sammen med ladebegrensningen. (26/32)

Ellers må jeg si det er fint lite å klage på. Overraskende lite i forhold til denne skrekktråden. (Men noe har de tydeligvis å gjøre for de har det travelt på servicesenteret.)

Noen som har hørt om de har noen fiks på innerskjermene som fungerer som isfangere om vinteren?
Konvertitt fra S til X

Batteritralla

Sitat fra: Charlie på fredag 13. juni 2014, klokken 20:20
Jeg har en bil uten problemer egentlig. Det som er et lite irritasjonsmoment er at bilbeltet på førersiden "knirker". Det er jo alltids litt beveglese når men kjører, og beltet går litt fram og tilbake på den krommede bøylen inne i A-søylen - og det knirker. Har sprayet med litt silikon, uten at det hjalp. Når bilen i seg selv er så stille (bortsett fra dekkstøyen fra 21"), så oppleves knirk som "en bjelke i øyet". Kan jo ikke høre på radioen hele tiden heller, man vil jo nyte stillheten. Har ikke funnet noen løsning ennå.

Har sporadisk samme knirk i min.

Har ikke begynt å irritere med skikkelig over det ennå  ::)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

rakriste

Sitat fra: Balrog på torsdag 12. juni 2014, klokken 21:31
Plastdrit

Dekslene over speilene bak på solskjermene på begge sider har nå brukket av uten noen gang å ha vært i bruk. Gjetter på at jeg ikke får fikset dette på "garanti" på tross av at de er urørt og at det koster 2800kr + mva og montering å få fikset.

At slike detaljer fungerer så dårlig som kinesiske plastleker på noe som er nytt i 2013 er brillefint.

"Amerikansk kvalitet"...

Istedet for å spre negativt budskap, så kontakt Tesla og hør ;)     Jeg byttet akkurat mine pga det samme og det kostet ingenting :)

Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Patosan

Sitat fra: Patosan på fredag 13. juni 2014, klokken 18:16
Och där 'rök' min ladd-kabel nr.2  :-\
Uppdatering...
Efter två dagar med fel så visade kabel grönt ljus på söndagen.
Körde oavsett inom Tesla i Drammen för att få dem och se på den.
Givetvis uppförde sig både kabel och bil exemplariskt när jag var där  :o

Vad som var mer intressant var att de gav mig 'ny' version av schuko adapter.
Denna nya adapter har inte kontakten stöpt in i själva plasten, utan den sitter på en ca 20cm lång kabel.
Detta gör att man slipper kort förlängning när man ska koppla sig till offentliga stolpar.
Helt super och tydligt att de tar feedback!
VIN 15026

LinkedIn

eadie

Opplever treghet på vinduene på begge førerdører når man åpner dørene utenfra. Kjent problem. Har fått god service i Bergen der de har prøvd å justere problemet to ganger.

Nyere utleverte biler har visst raskere vinduer slik at de ikke henger så mye.
Det jobbes med en fix på detre fra Tesla sentralt
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Muffinman

Hadde satt bilen i "very high" for vask i dag. Når jeg skulle senke den  etter vaskfikk jeg "air suspension failure, unable to adjust height". Deretter "unable to drive, key not inside car" selv om nøkkelen lå i mitdkonsollen og er en måned gammel. Etter litt forsvant feilmeldingene og alt er nå normalt.

jazzwheel

Fikk min utlevert i går! La meg først si at jeg er kjempefornøyd med både bilen og kundeservice så langt :)

Jeg oppgraderte til Performance ca 4 uker etter bestilling og det skulle være problemfritt kunne Tesla fortelle meg. Jeg fikk også bekreftet på mail at jeg fikk riktig Performance-pakke med spoiler og de nye røde bremsecaliperne.

Ved utlevering manglet bilen spoiler, røde bremsecalipere, gummimatter og rødt-ladeadapter. Jeg har ikke fått noen tilbakemelding på når eller hvordan dette løses.

Vet noen forresten om de lørdagsåpne "showroomene" på Skøyen eller Alna selger slike røde adaptere? Det er nemlig min eneste lademulighet og jeg vil helst bruke bilen før til uka...

Tuxedo

Skøyen har stort sett røde adaptre på lager (de kan være midlertidig utsolgt, men det er bare å ta en telefon å sjekke). Deretter er det bare å stikke innom.

satheesh.net

Sitat fra: jazzwheel på fredag 20. juni 2014, klokken 22:40
Vet noen forresten om de lørdagsåpne "showroomene" på Skøyen eller Alna selger slike røde adaptere? Det er nemlig min eneste lademulighet og jeg vil helst bruke bilen før til uka...

De holder som regel åpent. Har forresten et ekstra rødt adapter du kan låne i påvente av ditt hvis det er krise. ;)

jazzwheel

Er det noen som har oversikt over hva som er forskjell på standard og performance?

Lurer på om jeg i tillegg til spoiler og røde bremsekalipere også mangler alcantara innertak og trim på dashboard. Er det enda mer som kan mangle?

Leafern

De selger dessverre ikke adaptere på lørdager, kun fra delelageret på hverdager. Jeg prøvde å få dem til å legge av ett rødt adapter for meg en lørdag med faktura for et par uker siden, men det rotet de til:-(men de kunne låne ut ett)
Leaf 2012
S85 2013

Brede

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 21. juni 2014, klokken 10:28
Er det noen som har oversikt over hva som er forskjell på standard og performance?

Lurer på om jeg i tillegg til spoiler og røde bremsekalipere også mangler alcantara innertak og trim på dashboard. Er det enda mer som kan mangle?

Alcantara innertak skal du ha ja, trim på dashboard er som standardbilene (om du ikke har med utvidet skinnpakke). Har du egentlig fått Performance er nå spørsmålet mitt??  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA