Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: OleJA på fredag 25. april 2014, klokken 23:49
Parkerte på hytta ikveld, etter å ha kost oss med kveldssol og fuglekvitter igjennom panoramataket. Når bilen er parkert, så går ikke den fordømte dritten igjen. På vei ned til bilen nå med en rull tape og plastikk for å tette igjen.

Update: Når jeg kom ned til bilen igjen så lukket taket seg så fint som bare det. Er ikke sikker på om jeg skal være lettet eller mer frustrert. Det medfører vel bare at feilen nå blir vanskeligere å finne.
Var i kontakt med Tesla Nederland når det ikke virket. Forsøkte div reset og kalibreringer uten at det hjalp.
Tesla support i Nederland fortjener også litt skryt: Mens panotaket ikke virket ordnet de med NAF som skulle ha levert leiebil idag og tatt min bil med til Trondheim. Heldigvis kunne jeg kanselere dette seinere på kvelden når taket lot seg lukke.
De ringte også tilbake idag for å sjekke at alt var ok.

Kimpala

Dørhåndtak på ene bakdøra kommer ikke ut! Ser ut som det har gått ett par millimeter for langt inn... Var det noen som mente at det kunne fikses remote?? :/
X
3

D.O

Sitat fra: Daniel.B på lørdag 26. april 2014, klokken 14:13
Sitat fra: OleJA på fredag 25. april 2014, klokken 23:49
Parkerte på hytta ikveld, etter å ha kost oss med kveldssol og fuglekvitter igjennom panoramataket. Når bilen er parkert, så går ikke den fordømte dritten igjen. På vei ned til bilen nå med en rull tape og plastikk for å tette igjen.

Update: Når jeg kom ned til bilen igjen så lukket taket seg så fint som bare det. Er ikke sikker på om jeg skal være lettet eller mer frustrert. Det medfører vel bare at feilen nå blir vanskeligere å finne.
Var i kontakt med Tesla Nederland når det ikke virket. Forsøkte div reset og kalibreringer uten at det hjalp.

Virker som det er ganske mange som opplever feil med panoramataket i det siste.
Kan det ha noe med 5.9 oppdateringen?
tror også det. Aldri hatt problemer, men nå hender det at jeg må lukke det 2 ganger for at det er helt på plass
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

SR

Sitat fra: Kimpala på lørdag 26. april 2014, klokken 21:04
Dørhåndtak på ene bakdøra kommer ikke ut! Ser ut som det har gått ett par millimeter for langt inn... Var det noen som mente at det kunne fikses remote?? :/

Jeg hadde et tilfelle hvor dørhåndtaket på passasjerdøra og høyre bakdør kom ut, men de gikk ikke å åpne. Etter å ha søkt litt på forumet her fant jeg et liknende tilfelle (husker ikke hvem det var). Men jeg gjorde det samme som ble beskrevet: rebootet begge skjermene og ventet noen timer. Og vips så funket det igjen. Jeg har ikke hatt det problemet siden.  Kanskje det også kan virke for deg, selv om problemet ikke er helt likt.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Kimpala

Reboot x2 holdt ikke nei. Ringte Skøyen idag og hu trodde håndtaket måtte byttes. NESTEN 2 MÅNEDER VENTETID på time syns jeg er drøyt!
X
3

MyTess


OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kimpala

Holde scrollhjulene på rattet nede noen sek.
Holde knappene over scrollhjulene nede noen sek.
X
3

satheesh.net

Sitat fra: MyTess på onsdag 30. april 2014, klokken 17:20
@SR:Reboote begge skjermene? Hvordan?

Nyttige funksjoner (se vedlegg):
RØD: Omstart av den store skjermen
BLÅ: Omstart av den den lille skjermen (i dashen)
GUL: Skjermdump av skjermene (kun Tesla service som kan hente frem disse)


orjan

Takket være kong vinters comeback så fant jeg ut at varmetrådene i bakruten min nok ikke fungerer. Det var et tynt snølag på bakruten da vi startet kjøreturen, men selv med varmetrådene påslått i et kvarter så var det ingen synlig effekt.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Jærbuen

Gled dere til den dagen man må betale reperasjoner selv, 1450 kr timen ;)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

BMW850

Når jeg mottok min Performance 30 april hadde den stofftak og det må jeg innrømme var litt nedtur. Alcantara skulle vært inkludert. Så langt jeg vet gjaldt dette også en annen person i Trondheim. Tesla bytter dette for oss. Utenom dugg i baklykt som har vært der fra dag en har jeg ingenting annet å sette fingeren på. Kjempefornøyd med bilen!! :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Dugg i baklyktene har de dessverre ingen løsning på. Forrige gang det ble forsøkt utbedret var duggen tilbake neste dag. Denne gangen hadde jeg opplyst om dette og gitt uttrykk for at jeg syntes det var meningsløst at de drev og skiftet ting når det ikke var en løsning, men ved avhenting av bilen oppdaget jeg at de hadde gjort et tredje forsøk på utbedring. Duggen var tilbake allerede ved avhenting.

pej

Flere som har chromelister rundt vinduene som løsner en etter en? Nå er det gaffa som gjelder...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA